تکنیک های اساسی خلسه هیپنوتیزمی روش های مسمری

این اصطلاح را برای تمام روش هایی به کار می رود که در آنها از انواع پاس ها ((به حرکت آرام دست ها بر روی بدن سوژه که با تشریفات . ظارفت خاصی صورت می گیرد پاس دادن می گویند. این عمل در گذشته نوعی انتقال انرژی مغناطی حیوانی تلقی می گردید ,)) با یا بدون تماس استفاده می شود. این حرکات برای اولین بار توسط دکتر فرانتس آنتوان مسمر مورد استفاده قرار گرفت و این پزشک کاشف مضمون مغناطیس خیوانی یا مسمریسم به حساب می آید . برای استفاده از پایهای غیر تماسی , با کمی فاصله دستها بر روی سر سوژه قرار گرفته و در حالی که کف دستها و انگشتان باز شده و صحفاتی را تشکیل داده اند , به طرف پایین آمده و پس از گذر بر روی صورت و بدن سوژه , بدون تماس با این قسمت ها , به سمت پایین می آیند. این پاسها بایستی خیلی آهسته صورت بگیرند و همیشه از بالا به پایین از روی صورت و سینه سوژه عبور کنند و بندرت تا ناحیه لگن و یا حتی ساق پا {در بیمارانی که به پشت دراز کشیده اند} می رسند . این حرکات موزون و متین بارها تکرار می شوند و همراه با آنها در مورد خوابیدن تلقینات لازم به سوژه داده می شود. در بسیاری از موارد این پاسها زمانی به کار می روند که چشمان سوژه بسته شده باشند. پاس های تماسی معمولا فقط بر روی صورت انجام می گیرند. در این شرایط سر انگشتان هیپنوتیزور پس از حرکت از رستنگاه موهای سوژه به طرف پایین و تا ریشه بینی او حرکت می کنند. گاهی این حرکتها از سر شروع شده و از طریق استخوان های شقیقه به طرفین و پایین سر ادامه پیدا می کنند. استفاده از پاسهای تماسی مشکل تر بوده و نیاز به کسب تجربه دارند. کسانی که به تازگی با هیپنوتیزم آشنا شده اند , بهتر است از تلقینات لفظی و پاس های غیر تماسی استفاده کنند. متد دکتر لیبو: در این روش نوک انگشتان اشاره و میانی دست راست تقریبا در فاصله شصت سانتیمتری در مقابل چهره سوژه قرار می گیرند و همگام با ارائه تلقینات لفظی , بتدریج به چشمان سوژه نزدیک می شوند . زمانی که این انگشتان به چشمان سوژه برخورد پیدا کنند پلک های او به هم نزدیک شده و چشمان او بسته میشوند. معمولا چند فرمان (( بخواب )) کافی است تا او را تحت کنترل در آوریم. متد دکتر برنهایم : پروفسور برنهایم استاد دانشکده پزشکی نانسی و از لحاظ هیپنوتیزم شاگرد دکتر لیبو بود . هرچند برنهایم هم از دو انگشت نشانه و میانی دست راست خود برای هیپنوتیزم کردن سوژه ها استفاده می کرد , ولی این کار فقط به خاطر جلب توجه یا تمرکز بود . روش او عمدتا بر ارائه تلقینات لفظی تکیه داشت. متد دکتر برید : دکتر جیمز برید جراح بیماریهای جشم که واژه (( هیپنوتیزم )) را اختراع کرد , برای ثابت کردن نگاه سوژه , نور یک منبع نورانی قوی را از طیقه تیغه چاقوی جراحی یا اسکالپل بر روی چشمان سوژه منعکس می کرد. به نظر او ثابت شدن نگاه از اهمیت خارق العاده ای برخوردار بود , ولی با این وجود وی از تلقینات لفظی هم استفاده می کرد. متد شمع : در این روش از سوژه درخواست می شود که به شعله های لرزان یاز قصان شمع جشم بدوزد و در همین حال هیپنوتیزور به بیان تلقینات لفظی می پردازد . هرچند این تکنیک موثر است , ولی کاربرد آن مناسب و دلخواه نیست , زیرا پس از استفاده از این روش , سوژه در زمان بیدار شدن از خواب ممکن است احساس سردرد داشته باشد. متد پروفسور کوک: این روش که توسط پروفسور ویلیام کوک طراحی شده , یک تفاوت اساسی با متدهای قبلی دارد , زیرا در آن از سوژه در خواست می شود که خودش یک صفحه به نام هیپنودیسک را در مقابل چشمان خود نگه دارد. برای این منظور در پشت این صفحه دستگیره ای تعبیه شده که سوژه آن را در دست میگیرد. پس از گذشت چند دقیقه که در طی آنها چشمان سوژه بشدت خسته می شود , هیپنوتیزور مطابق آنچه که با آن آشنا شده اید , به بیان تلقینات لفظی می پردازد . متد دکتر لویی : دکتر لویی به طراحی و ارائه روشی برای هیپنوتیزم کردن پرداخته که به آن آیینه چرخان اطلاق می گردد و از آن به عنوان نقطه ای برای تمرکز استفاده میشود . برای ساختن این وسیله دو آیینه کوچک بر روی دو انتهای میله کوچک نصب شده و وسط این میله به انتهای یک میله دیگر متصل می گردد تا در مجموع شکلی شبیه به T را به وجود بیاورند . انتهای آزاد این وسیله به یک موتور کوچک وصل میشود و در جهت عقربه های ساعت , این دستگاه به حرکت در می آید. این عقیده در ساخت وسائل متعددی مورد استفاده قرار گرفته که با عنوان وسایل کمکی هیپنوتیزم به فروش می رسند. برخی از هیپنوتیزور ها این آیینه های کوچک را به روی لبه های مترونوم نصب کرده و همراه به نوسان یکنواخت نور , به صدای یکنواخت و دلنواز مترونوم هم دسترسی پیدا می کنند. در برخی از این وسایل در کنار مترونوم نورافشان یا آیینه چرخان یک دستگاه ضبت صوت هم تعبیه شده که متن کامل تلقینات لفظی در آن ضبط شده است . به این ترتیب برای مطب پزشکان , دندان پزشکان و ماماها وسیله ای به وجود آمده که ختی بدون حضور دائمی آنان بر بالین سوژه یا بیمار , می توانند بخوبی در مطب های شلوغ برای صرفه جویی در وقت از آنها استفاده کنند. ضریب موفقیت در زمان استفاده از نوار صوتی خیلی زیاد نیست , زیرا همان طور که می دانید , در پیدایش خلسه هیپنوتیزمی پرستیز و اعتبار هیپنوتیزود ارزش و لزوم فوق العاده ای دارد. متد دکتر ویلک : هر چند این روش به صورت های مختلف در نقاط مختلف جهان مورد استفاده قرار می گرفته و می گیرد , ولی این تکنیک به نام دکتر ادوارد ویلک نامیده شده است و می توان آن را ((متد مذهبی )) هم نامید . این روش بر روی افراد با ایمان با نتایج بسیار زیادی همراه است . برای استفاده از آن هم به یک نقطه تمرکز مانند شمع نیاز هست و هم به تلقینات لفظی هیپنوتیزور . تنها تفاوتی که در اینجا وجود دارد , آن است که هیپنوتیزور یک سیمای روحانی و پرهیزکارانه ای داشته باشد و در بیانات خود از جملاتی استفاده می کند که شباهت زیادی به عباراتی دارد که معمولا در ادعیه و اذکار مذهبی مورد استفاده قرار می گیردند.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: خلسه هیپنوتیزمیخلسه هامتافیزیکتکنیک های اساسی خلسه هیپنوتیزمی

تاريخ : 6 / 8 / 1395 | | نویسنده : کوروش |

ادب اول مرید را رعایت ادب از اهم مهمات است زیرا گفته اند : ألطَّرِیقُ کُلُّها ادَبٌ( طریقت تمامش ادب است ) و حضرت مجدد الف ثانی ، امام ربانی قدس سره درمکتوبات خود فرموده ، طریق ما سراسر ادب است و هیچ بی ادب به خدا نرسد .شیخ مثنوی علیه الرحمه فرمود :از خدا جوییم توفیق ادب بی ادب محروم ماند از لطف رب و جلب دلها باز ادب است ، هرگاه در صحبت شیخ ، مرید مودب باشد در دل شیخ به محبت قرار گیرد و به قدر ادب منظور نظر الهی گردد انشاءالله .ادب دوم : مرید باید بر ظاهر اوامر شیخ لِمَ نگوید ( یعنی اینکه اگر شیخ مرشد در طیطریق و سلوک به مریدش امری را فرمود بر مرید واجب است که از در انکار بر نیامده  و از علت آن نپرسد و به انجام آن مبادرت ورزد چرا که اولیای مرشد همواره مصلحت مرید را میبینند همچنان که شیخ حافظ میفرماید : به می سجاده رنگین کن گرت پیر مغان گوید / که سالک بی خبر نبود ز راه و رسم منزلها ) زیرا بزرگی فرموده :مَن قالَ لِشَیخِهِ لِمَ لا یفلح أبَدَا ( کسی که به شیخش چرا بگوید رستگار نمیشود ) بلکه در امتثال امر شیخ خود ، مبادرت نماید ، خواه معنی داند خواه نداند .ادب سوم : مرید باید در هیچ امری از امور شیخ ، خیانت نکند و در احترام شیخ کوشیدن از لوازم داند .ادب چهارم : مرید را باید که هیچ بایست و خواست نباشد بلکه بر مراد پیر قائم باشد ،
بایستِ خود ( خواستهای درونی ) را در بایست پیر گم کند . شاعر میفرماید : ترک کام خود بگیرد از برای کام پیر ...ادب پنجم : مرید در حضور شیخ با هیچکس معانقه و مصافحه و مکالمه و مناظره نکند بلکه چشم خوابانیده نه از وجه فضولی ( چشم به زیر اندازد اما نه برای تجسس ) .ادب ششم : سلب اختیار است ، باید مرید در هیچ امری دنیوی و اخروی و کلی و جزئی بی اجازت شیخ شروع نکند ، حتی نخورد و نبرد و نیاشامد و نیاید و نرود و نخسبد و نخیزد و نگیرد و ندهد الا به اجازت شیخ نباشد .ادب هفتم : مرید باید از مکروهِ شیخ ( یعنی آنچه که شیخ نمی پسندد ) خود را نگاه دارد به أقصی وجوهی ( کمترین شیوه ها ) هرچه معلوم کند که مکروه شیخ است از او مُحترز باشد ( دوری گزیند ) و اعتماد بر حُسن خُلق و کمال حلم شیخ نکند .ادب هشتم : مرید باید که در مجموع امور منتظر و مترصد ( یعنی منتظر فرصت نشستن )بود که بر لفظ مبارک شیخ چه میگذرد و زبان شیخ را چون شجره ی موسی علیه السلام داند ( یعنی همچنانکه کلام حق از درختی بر حضرت موسی آشکار شد ممکن است کلام حق از زبان پیر بر مرید عرضه شود ) و به یقین داند که در جویبار بی ینطقُ و بی یَسمَعُ و بی یُبصر ( به وسیله من سخن میگوید و به وسیله من میبیند و میشنود ...حدیث قدسی ) سیراب شده و شیخ را به مشابهِ بحر مواج ( دریای پر از امواج ) داندکه مملو از دُرّ علوم و جوهرِ معرفت است ،
به هر وقت از عنایت ازلی در تموّج می آید والسلام علی من اتبع الهدی .آداب مریدی . از فرمایشات حضرت شیخ عبدالقادر گیلانی ...شایسته است که وقتی اراده می کند که به وسیله شیخ خود را تادیب کند ُ آن را با  ایمان و باور و اعتقاد قبول کند و بپذیرد که در دنیا عملی برتر از آن نیست تا اینکه به وسیله شیخ منتفع شود و خداوند او را قبول کند .اسرار شیخ را که در حال خدمت متوجه شده محفوظ بدارد زیرا به درستیکه صدق وراستی بین او و خدایش در عقد ارادت او وشیخش قرار دارد و در محافظت آن
 بکوشد تا وقتی که شیخ آن را فاش سازد که این برای مرید بهتر است از مخالفت با شیخ جدا پرهیز کند . زیرا که مخالفت با شیخ مانند سم مهلکی است که فقط می کشد . پس به هیچ وجه نه به صراحت و نه به کنایه با شیخ مخالفت نکند
 و تلاش کند هیچ چیزش را از شیخ اعم از اسرار و احوال پنهان نکند و هیچ کس غیر شیخش را نیز از آن مطلع نکند مگر به امر شیخ و شایسته نیست توبه اش را بشکند و ارادتش را فسخ کند زیرا از بدترین و بزرگترین گناهان در طریقت ُ فسخ بیعت است و بر مرید واجب است که ملازمت کند به به انجام اوامر شیخ که برای تادیب او صادر نموده است . و اگر کوتاهی از او در انجام تکالیفش سر زد واجب است که آن را به شیخ بگوید و از او بخواهد برای توفیق و تلاش و رستگاریش همت به او بدهد و...شیخ ابن انبوجه تیشتی میگوید : مرید باید در شریعت پیامبرخود صلی الله تعالی علیه و سلم نیک بیاندیشد . پس اگر مرتبه و مقام پیامبر خود صلی الله تعالی علیه وسلم را با مرتبه پیامبران و رسولان دیگر در محبت و تعظیم و استمدا د و دل از دیگران بریدن بخاطر  او و قانونگذاری (شریعت ) یکی بداند ، این نشانگر اینست که کافر خواهد مرد . مگر اینکه محبت الهی شامل او شده و عنایت ربانی او را دستگیری کند . حال اگر این را دانستی ، پس مرید باید با شیخ خود همچون پیامبرخود در تعظیم و بزرگداشت و محبت و استمداد و دل کندن از همه چیز ، بخاطر او باشد و هیچکس را با او در این امور همسان ندیده و کسی را با او شریک نسازد .و از دیگر آدابی که برای مرید در ارتباط با شیخش وجود دارد آنستکه، از شیخ سئوال  نکند و همواره ساکت باشد و برای کسی و با کسی سخن نگوید . مگر اینکه شیخ با او سخن گفته و او جواب فقط ایشان را بدهد . و بخاطرهمتائی شیخ با پیامبری عمل

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: در بیان آداب مرید علوم غریبهمتافیزیکهاله ها

تاريخ : 6 / 8 / 1395 | | نویسنده : کوروش |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب تریلر فیلم
  • وب ساح
  • وب احسان
  • وب باشگاه خبرنگاران