گوردخمه

در ایران باستان ، زرتشتیان معتقد بودند که نباید جنازه ها دفن شوند چون باعث آلودگی عناصر چهار گانه طبیعت (آب ،باد،خاک و آتش )می شود بنابر این از دخمه ها برای جمع آوری و نگهداری اجساد استفاده می کردند.
بخشهای مختلف دخمه
۱-جاده دخمه؛ ۲- درب سنگی یا آهنی دادگاه؛ ۳- كتیبه دخمه؛ ۴- حلقه مردگان مرد؛ ۵- حلقه مردگان زن؛ ۶- حلقه مردگان كودك؛ ۷- استودان (استخوان دان) یا سراده.
پس از آن كه بدن مرده را به درون دخمه می گذارند، پرندگان لاشخور در مدت كوتاهی كه از یكی دو ساعت بیشتر نمی شود، همه گوشت بدن مرده را می خورند و استخوان ها را باقی می گذارند. … پس از این كه گوشت مرده، خورده شد، ماموران دخمه، استخوان های خشك شده را در چاهی كه در وسط دخمه قرار دارد می ریزند و روی آن آهك و گوگرد یا تیزاب می ریزند تا {استخوان ها} بسوزد و خاكستر شود و به وسیله آب باران به چهار چاهی كه در چهار طرف چاه اصلی است برود.
بدنه چاه اصلی با سنگ و سیمان پوشیده شده است تا مادام كه استخوان ها در آن جا است و هنوز به وسیله آهك و گوگرد متلاشی و پاك نشده، میكروب به خارج سرایت نكند. بعد از آن كه استخوان ها، خاكستر و ضد عفونی شد، به وسیله آب باران شسته شده و به چاه هایی كه ته آن ها از شن پوشیده شده می رود و در حالی كه در وسط راه از چند دستگاه صافی و پاك كننده نیز رد می شود به زمین فرو می رود.” بنا بر عقاید زرتشتیان دفن مردار موجب آلودگی عنصر مقدس خاک می‌گردید.دیده شده که بسیاری از مردگانی را که در قدیم در دخمه می‌گذارده‌اند، روز‌های بعد زنده شده و به میان جماعت بازگردانیده می‌شدند!
این موضوع هم لازم به ذکر است که در دین زرتشت ناراحتی و شیون برای مردگان کاری ناپسند و شدیدا منع شده است.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: قسمت های مختلف دخمهدخمه زرتشتیاندفینه یابیآثار شناسیگنج یابی

تاريخ : 29 / 10 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

محل پیدا کردن دفینه

به نظر کسانی که در این حرفه مشغول فعالیت هستند، در زمانهای قدیم که بانکها و سایر سیستم های نگهداری از وجوه و فلزات گران قیمت هنوز وجود نداشت، بهترین راه برای مردم جهت نگهداری آنها در جای امن دفن کردن و مخفی کردن گنج در جایی مطمئن بود. این نقاط می توانست در نقاط مختلف اراضی و بادی خانه ها، کلیساهاو سایر ساختار های طبیعی موجود در طبیعت باشند. غیر از اینها، هر فرد دفن کننده پول جاهای منحصر به فرد خود را داشت. کاری که ما در اینجا قصد انجامش را داریم، عبارت است از تامل و تفکر در مورد منطقی که بر اساس جای موارد دفن شده قابل بررسی باشد.
در کجاها به جستجوی گنج باشیم؟
ابتدا باید بگوییم که:
۱- فرد دفن کننده، قبل از مخفی کردن گنج به مدت و اندازه کافی تامل و تفکر کرده، بهترین و امن ترین نقطه برای دفن را در نزدیکترین جای ممکن به خود جستجو می کند. لکن معقول بودن این مکان از نظر خود وی مهم می باشد. این مکان ممکن است برای دیگران به آن اندازه معقول و منطقی نباشد.
اصولا خلوت و یا پر رفت و آمد بودن این مکان ها در شرایط آن زمان مهم نبوده است. آنچه مهم است جالب توجه بودن آن نقطه می باشد. فرد دفن کننده می توانسته با انتخاب شلوغ ترین و پر رفت و آمدترین جا برای پنهان کردن اموال خود، از رهگذران نیز بدون آنکه خودشان متوجه شوند، برای حفاظت از امانتی اش استفاده کند.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: جستجوی گنجگنج یابیاثار شناسیدفینه یابی

تاريخ : 29 / 10 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

آیا قبرهای گبری ارزش حفاری را دارد؟
ارزش قبر در حفاری ️قبرهایی بار خوب دارند که نشان و علامت خاصی داشته باشند.این رو بدانید که قبری که نشان و علامت داشت یقین داشته باشید که بار خوبی دارد.دوستان عزیز علامت کاسه کنده شده نماد قبر معمولی است و ان شخص یک آدم عادی بوده.کاسه را برای این حفر میکردند چون در گذشته اعتقاد داشته اند فرد مرده از این آب جمع آوری شده بر اثر بارندگی مینوشد.فرد را زمانی که داخل قبر میکردند کنارش مقداری ظرف آب و غذا قرار میدادند.کسانی که قبر حفاری کرده اند این ظروف را دیده اند و تقریبا ۹۹ درصد این ظروف ارزش مادی ندارند.تنها چیزی که ارزش مادی دارد کفندوز هستش که اغلب جنسش از طلاست.کفندوز چیزی است شبیه سوزن بزرگ که تقریبا ۱۵ سانتی متر اندازه دارد .البته زمانی کفندوز ارزشمنداست که رویش هنر کار شده باشد و شکل خاصی داشته باشد.اگر ساده بود به طلافروشی مراجعه کنید و اگر جنسش مس یا جنس دیگری بود آنرا به بیرون بیاندازید چون ارزشی ندارد. یک نوع قبر هست که به قبر برده یا غلام معروف است.این قبرها برای همان کسانی هستش که با را مخفی میکردند و برای اینکه عمل مخفی کردن بار به جایی درز نکند این غلامان کشته میشدند و در بعضی از این قبرها سربار قرار داده میشد.معمولا نشانه و علامت دارند. ارزش قبر در حفاری : بعضی دیگر از قبرها قبرهای نظامی هستن . این قبرها اجساد کشته شدگان در جنگ است.اگر فرد کشته شده سرباز باشد چیز خاصی در آن وجود ندارد.این امکان دارد که مثلا بازوبند یا کلاه خود در قبر وجود داشته باشد.ولی اگر سردار بود داستان چیز دیگری است.معمولا قبر سردارها به صورت فرد باشد.یعنی سه یا پنج یا هفت و در برخی موارد نه یا یازده هم دیده شده.نفر وسطی همان سردار هستش و مابقی سربازها هستند.در قبر سردار شما تمام ادوات جنگی متعلق به آن سردار را میتوانید بیابید.مثل شمشیر و کلاخود و زره این زمانی هست که کشته شدگان جان خود را در جنگ از دست داده باشند. یک نوع قبر دیگر هم هست که در همه جا میشه دید و به قبر گبری معروف هستند بستگی به شانس شما هست که چیزی داخلش باشه.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: قبرهای گبریارزش قبر های گبریدفینه یابیآثار شناسیگنج یابی

تاريخ : 29 / 10 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

دفینه قبور

نشانه قبرهایی که در آن طلا یافت می شود

برای پاسخ این سوال ، فقط کافیست نگاهی به تاریخ و زمان بکار گیری طلا و طلا یابی در دوره های مختلف بیاندازیم .
مطمئنا زمانی که در ایران طلا وجود نداشت نباید انتظار داشته باشیم که در قبور ایشان طلا پیدا کنیم . مصریانو سومریان ، در این مورد از ایران پیشی گرفته اند و مصریان در حدود چهار هزار سال است که از طلا استفاده میکنند البته در اوایل به کار گیری طلا در مصر ، این فلز مختص فرعون و خانواده او بود و دیگران حق استفاده از آن را نداشته اند .
در هر حال ، قبل از هخامنشیان حدود سه هزار سال قبل ، ایرانیان از مس و مفرغ و آهن و برنج ، برای تزئینات و همچنین لوازم جنگی استفاده میکردند پس قبوری که منتسب به مهر پرستان ابتدایی و همچنین چند ایزدان باستان است، دارای طلا نیست زیرا در این دوره ها اصلا طلا وجود نداشت .
از زمان هخامنشیان به بعد ، طلا وارد گردونه فلزات ایران شد . ( البته برخی از باستان شناسان اعتقاد دارند که طلای ایرانی ، پانصد سال قبل از هخامنشی در ایران وجود داشته ولی در مقیاس بسیار کم )
پس قبوری که منتسب به دوره قبل از هخامنشیان باشد ، در بهترین حالت دارای ابزار آلات و یا وسایل تزئینی مسی یا مفرغی و یا ….است . ادوات مسی بدون شک اکسیده شده و نمی توان آن را ذوب کرد و به مس رسید . نشانه ای که می توان آن را به کار گرفت این است که ظهور فلز طلا ، تقریبا با رسمی شدن خط میخی هم زمان است . به راحتی می توان اینطور استنباط کرد که اگر در قبور خط به کار رفته باشد احتمال وجود دفینه بیشتر است البته فقط احتمال .
ایران عزیزمان ، طبق برآوردهای باستان شناسان ، بین هفت هزار تا دوازده هزار سال تمدن در خود نهفته دارد و بسیاری از این قبور هنوز هم وجود دارند که مربوط به هزاران سال پیش است .
وجود دفینه در قبور و مقابر مربوط به حدود دو هزار و هفتصد سال پیش تاکنون است . حال چگونه می توان فهمید که این قبور متعلق به چه زمانی است و عملیات طلا یابی انجام داد ؟
یکی از راه ها وجود خط است .
راه دیگر وجود قبرستان است . یعنی زمانی که ایرانیان تصمیم گرفتند که مردگان خود را در مکان خاص دفن کنند . زیرا پیشینیان معمولا در خانه هایشان دفن میکردند .
راه دیگر برای فهمیدن عمر این قبور ، کتابخانه ها و کتابهای خطی بومی است .
تاریخ منطقه و همچنین اتفاقاتی که در منطقه افتاده بسیار کار گشاست .

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نشانه قبر طلادارگنج یابیآثار شناسیدفینه یابی

تاريخ : 29 / 10 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

جابجا شدن دفینه

متاسفانه برخی از مسایل از گذشته بین حفاران دفینه به شکل سینه به سینه انتقال داده شد که مشخص نیست ریشه در چی دارد ولی آنچه که مشخصه جز خرافات چیز دیگری نیست.یکی از مهمترین این مسایل جابجایی دفینه در زیر خاک می باشد که متاسفانه بسیاری از کاربران روزانه این مسله را مطرح می سازند که ما بدنبال فلان مکان هستیم و هر چه میکنیم دفینه مدام جابجا می شود. یا اینکه دستگاه می زنیم و دفینه می چرخد یا اینکه فلان درویش یا دعاگر دفینه را جابجا می کند .همه این مسایل جز خرافات و جهل ما چیز دیگری نیست.به همین دلیل بدنبال این مسایل نباشید و با علم و اطلاعات حرکت کنید.و یا اینکه در طول مسیر حفاری گمراه  می شوند.
گمراهی در آثارشناسی گمراهی در آثارشناسی به این گونه است ؛ دوستانی که حفاری کردند می دانند که در بسیاری از موارد در حین حفاری یک نسخه یا سند گمراه می شوند چرا که مثلا در سند نوشته شده فلان منطقه را ۴ گز بکاوید به یک دیگ زر ناب می رسید اما بعد از حفاری مثلا در عمق ۲ متری به یک علامت فلش سنگی یا استخوان میرسید که جهت آن عوض شده و بعد از ادامه کار دوباره به یک رمز دیگر میرسید که شما را به یک مسیر دیگر می کشاندو بعد از رفتن به مسیر های مختلف و پیچیده سر در گم میشوید و از حفاری دلسرد و منطقه را رها می کنید .اتفاقا در مسیرهایی که به اصطلاح رمز مسیر می دهد خاک نرم تر بوده و به قول معروف خاک راه می دهد. اما واقعیت چیز دیگریه و آن هم اینه که مسیر اصلی حفاری همان جایی هست که سند یا نسخه به آن اشاره دارد .حتی اگر خاک آن مکان بکر شده باشد که در اکثر مواقع هم جهت رد گم کنی بکر می شود.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: جابجایی دفینهگمراه شدن حفارانگنج یابیآثار شناسیدفینه یابی

تاريخ : 25 / 10 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

علامت چرخ در دفینه یابی

این علامت از نشانه های بسیار با ارزش و نسبتا کمیاب در دفینه یابی است و اگر کسی بتواند چنین علامتی پیدا کند حتما با تلاش و زحمت فراوان برای بیرون کشیدن دفینه آن روبرو خوهد شد اما دفینه مربوط به این علامت بسیار با ارزش می باشد
از آنجا که چرخ در ابزاری مانند گاری و کالسکه بکار می رود و میرفته و این وسیله هابرای جابجایی و حمل وسایل زیاد و سنگین یا افراد زیاد استفاده می شده است می تواند نوید گنجینه ای عظیم و پربار را بدهد که باید توسط گاری یا کالسکه آنرا جابجا نمایید.البته باید دقت کنید که علامت چرخ را با علامت گُل یا چیزی شبیه آن اشتباه نگیریدتا رمزگشایی آنها کاملا متفاوت شود.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: علامت چرخگنج یابیدفینه یابیآثار شناسی

تاريخ : 25 / 10 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

علم آثارشناسی

در ایران باستان و بسیاری از کشورهای دنیا برای پیدا کردن اموال مدفون خود از یک سری آثار و علایم ثبت شده معروف استفاده می کردند که هریک دارای معنی خاص خود بوده که بیانگر نوع جنس ، دوره تاریخی آن متراژ و انواع تله و طلسم مورد استفاده آن بوده که به این علایم علم نشانه یا علم کتیبه می گویند.برای تبیین بیشتر متن ذیل را باهم مرور می کنیم.
علم نشانه روشی برای رمزگذاری میباشد. رمزگذاری برای حفاظت از وسایل پنهان کرده شده آنهم از خطرات گوناگون بوده بسیار مفید و کارآمد نیز بوده است ، چرا که یا در جایی خودش باقی می ماند یا بعدا میتوانستند دفینه مدفون شده را دوباره برداشته و مورد استفاده قرار دهند ، بدون آنکه گزنده ای متوجه آن گردیده باشد.
نشانه ها بهمراه راه حل و تدبیرشان نوعی زبان برای فهماندن منظور و موضوعی می باشد . نشانه ها بصورت حکاکی گود برجسته و نقاشی بتاریخ امروزه رسیده اند هر شکلی که بر صخره ها و تخته سنگها توسط انسان ها اعمال شده باشد حتما دارای مقصود خاصی بوده و در کل دارای معنایی خواهد بود توجه داشته باشید که هیچ تلاش و زحمتی در گذاردن علامت و نشانه ای بی دلیل انجام نشده اما این به این معنا نیست که هر حکاکی و نگاره ای که بر روی سنگ ها دیده میشود به معنای وجود دفینه در آن محل نمی باشد زیرا گاهی برای اعلام موضوعاتی مهم و یا اخطار به دیگر افراد نیز علایم و نشانه هایی ایجاد می گشت و یا اینکه نشانه یافت شده معمولا بصورت مستقیم جای دفینه را نشان نمی دهد و می بایست نشانه یا نشانه هایی دیگر نیز تا رسیدن به هدف اصلی بیابیم
سنگ نگاره ها قطعا چیزی را به ما می گویند و هدف از ساختنش هم نیز همین بوده است بطور مثال: اکثر حکاکی های گرد که در روی بسیاری از سنگها و همچنین کوهها و صخره دیده میشود ، به معنای قبر و مزار می باشد که اکثرا این قبرها هم خالی می باشند هدف از ساخت و حکاکی آنها در نزدیکی یا کنار قبرها دلیلی جز اجرا مراسم دینی و مذهبی نداشته و در داخلشان روغن ریخته و آتشی روشن می ساختند که این همان شمع هایی هست که امروزه نیز بر روی قبر روشن می کنیم باید در اینجا این نکته را هم اضافه کنیم که تمام جوغان ها به این منظور ساخته نشده اند و بسته به اندازه قطر یا عمق آنها و همچنین محل قرارگیری و اشکال مختلف آنها کاربردشان متفاوت بوده است مانند حکاکی های گود هندسی که ما برای سهولت کار به تمام آنها جوغان (جوغن) می گوییم و شامل اشکالی همچون دایره بیضی مربع مثلث مستطیل و… میباشد
بر همین اساس ما آنها را باید بصورت زیر دسته بندی کنیم:
۱ – نمادهای حکومتی و متعلق به حکام و درباریان که یا مقام و منزلت آن را نشان می دهد یا اینکه قدرت یا توان و بزرگی دولت یا حکومت را به تصویر می کشد
۲- نمادهای دینی مذهبی و اعتقادی که معرف ادیان واماکن مقدس و معابد بوده و نیز روحانیون بلند پایه و مقبره آنان می باشد
۳- نمادهای متعلق به اقوام و قبابل مختلف که نشانه و علامتی برای معرفی آن اقوام می باشد
۴- نمادهای متعلق به اشخاص متمول و سرداران وغیره که نشان دهنده شان هر یک می باشد
۵- نمادهای هنری و تزیینی که برای خود هنر و زیبایی مورد استفاده قرار گرفته است
ضمنا برای یادگیری معنای مختلف جوغن ها و یادگیری طریقه صحیح رمزگشایی آنها کتاب نمادها و نشانه ها را تهیه و مطالعه نمایید.

 

 

دانلود کتاب چشم طلایی ویرایش جدید، اطلاعات و تجربیات جدید ( مرجع بسیار کامل کنج یابی )

 

 

 

 

 

 

 

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: آشنایی با علم نشانهعلم کتیبهگنج یابیآثار شناسیدفینه یابی

تاريخ : 25 / 10 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

جهت یابی

جهت یابی به کمک خورشید در گنج یابی و دفینه یابی چگونه است؟
همانطور که همگی میدانیم خورشید از مشرق طلوع و در مغرب غروب می کند. برای جهت یابی کافی است که بتوانیم یکی از جهات اصلی را پیدا کنیم آنگاه می توانیم با استفاده از معروف زیر سایر جهات را بیابیم:
اگر دست راست بطرف مشرق باشد؛ آنگاه دست چپ مغرب را نشان می دهد در این حالت روبرو شمال و پشت سر جنوب خواهد بود.
این مطلب فقط در اول بهار و پاییز صحیح است، یعنی در زمان های دیگر، محل طلوع طلوع و غروب خورشید نسبت به مشرق و مغرب مقداری انحراف دارد که البته به سادگی قابل تصحیح است.
به عنوان مثال در اول تابستان و زمستان، محل طلوع و غروب خورشید “حداقل” حدود ۲۳٫۵ درجه با محل دقیق شرق و غرب فاصله دارد که این خطا به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست.
باید توجه کرد که روشها کاملا دقیق نیستند و صرفا جهت تقریبی را به ما نشان می دهد. جهت های گفته شده در نیم کره شمالی است و در نیم کره جنوبی بر عکس است.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: جهت یابیجهت یابی با خورشیدحفاری دفینهگنج یابیآثار شناسی

تاريخ : 25 / 10 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

نماد دست در گنج یابی

آثارشناسی نماد دست و  کف دست در گنج یابی و دفینه یابی بسیار جالبه و یادمان باشد که علامت دست بیشتر نماد متراژه و علامت آخر نیست و صد در صد نشانه دفینه است .
البته این نشانه را برای راهنمایی من و شما نگذاشته اند بلکه فلسفه اعتقادی و مذهبی دارد . صلیبی که شما میگویید به نشانه خورشید و مهر و سال نو و نماد میترااست که از زمان آریاییان ( قبل از هخامنشی ) در بین میترایسم ها یا مهرپرستان مرسوم بوده است .
علامت دست نیز در اینگونه موارد نشانه عهد و پیمان میان دفینه گذاران است به این ترتیب که دفینه گذاران به این نماد سوگند میخوردند و هم قسم میشدند و میترا خدای باستان را شاهد میگرفتند که خیانتی در امانت سپرده شده به میترا ( یا هدیه و نذر شده به میترا ) نکنند این نماد به همراه بعلاوه در کف دست ، در یونان استفاده بیشتری می شده است ولی با روی کار آمدن دولت سلوکیه ، بعد از هخامنشیان بزرگان و نجیب زادگان دولتی به این صورت دفن می شدند . دست راست با شرایط اینچنینی ۱۵ تا ۲۰ گز به جهت انگشت بزرگتر بدون شک نشان دیگری هست . یعنی حدود ۲۰ متر کمی کمتر یا بیشتر . دنبال تپه ای کوچک به ارتفاع دو سه متر و یا تخته سنگی در مسیر بگردید .
نماد دست و نماد بعلاوه
اگر نشانه های دیگری داشت مثل شیار یا جوغن کوچک و یا هر نشان دیگر محاسبه متفاوتی خواهد داشت ولی شرایط این نماد همین گونه که بیان شد میباشد . این عدد هم نسبی است در بعضی موارد ، دفینه برای نماد دست راست ، در ۴ متری بوده ولی عمدتا فاصله ۲۰ متر ( تلورانس ) میباشد

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: رمز گشایینماد دست و کف دستگنج یابیدفینه یابیاثار شناسی

تاريخ : 25 / 10 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

تپه خاکی

همانطور که از اسم آنها پیداست فرقی بین تل خاکی و قلعه خاکی وجود دارد. هر دوی آنها به صورت تپه هستند که از جنس خاک میباشند ولی تفاوت بین آنها در این است که تل های خاکی در ابعاد کوچک هستند و قلعه ها در ابعاد وسیع تر معمولا در کنار هر دوی آنها جوی آب و یا چشمه ای وجود دارد ولی ساختار آنها کاملا با هم متفاوت است ابعاد تل ها از ارتفاع ۵ الی ۷ متر و عرض ۱۰ متر تجاوز نمیکند ولی قلعه ها به صورت تپه ای بزرگ و کشیده ای هستند که معمولا دو تایی یا تکی در اراضی وسیع قرار دارند . درب قلعه ها از بالای خود تپه در قسمت مرکزی آن است ولی تل ها از قسمت آفتاب درآمدگی یا غروب خورشید است که به صورت سنگی یکپارچه در عمق ۱ متری در زیر خاک مدفون است . درب قلعه ها را معمولا با نماد سنگ آسیاب و یا چاه های عمیق در روی مرکز قلعه نمایان میکنند و چند راه خروجی دیگر که اکثر آنها راهی است که به تله ختم میشود وجود دارد . یک سری دیگر از قلعه ها راهشان از پایین قلعه در کنار نهر آب است که به صورت فرورفتگی نمایان میشود که بعد از باز شدن درب به تونلی بزرگ راه دارد که در جلوتر به دو را ه یا سه راه و اتاقک های ساروجی امتداد دارد که اکثر آنها با خاک سرند پر شده اند که برای دست یافتن به مرکز آن و یا همان اتاق سفید خانه باید به علائمی که در مسیر راه وجود دارد دقت کرد
در مورد دفینه قلعه ها
تل های خاکی و قلعه های خاکی
اکیدا توصیه می کنیم به هر نشان و نماد در هر کجا که یافتید به عنوان یک سرمایه وثروت ملی نگاه کنید چون آن تاریخ وهویت آن منطقه است که باید حفظ شود .
باری که معمولا در قلعه ها وجود دارد در چند قسمت است که
۱- چاه : در گذشته یک سری از این بارها را در چاه پنهان میکردند به این روش که در زیر چاه مسیری را حفر میکردند و بعد از آن فضایی را در زیر زمین به صورت اتاقک درست می کردند که در مسیر راه تله میکانیکی کار می گذاشتند , دفینه را در اتاق جاسازی میکردند و در اتاقک را با سنگی گرد مهرو موم میکردند و درب راه ورودی را که کف چاه می شد را با ساروج مسدود میکردند و برای علامت گذاری زنجیری را داخل چاه آویزان میکردند .
حوض : معمولا در قلعه ها حوضی را درست میکردند که از جنس ساروج بود و برای اینکه کسی به آن شک نکند در داخل آن آب ریخته و ماهی پرورش می دادند . عمق موجود در این حوض ها بین ۳ الی ۴ متر است . بار موجود در زیر این حوض ها معمولا مجسمه تندیس حیوانات است که از طلا و نقره ساخته شده است .
تل ها : این تل ها معمولا در بیرون از قلعه در شیبی به سمت دره قرار دارند متراژ کار در این تل ها زیاد است و عمق موجود در زیر این تل ها حتی به ۳۰ متر هم می رسد البته اگر بخواهید از خود تل شروع به کار کنید .
تل های خاکی و قلعه های خاکی
ولی در اصل مسیر اصلی دسترسی به دفینه در شیب و دو پله بالاتر از رودخانه ای است که در شیب قرار دارد و با سنگ بزرگی در آن مسدود گشته است. در مسیر مسدود شده معمولا دو تله وجود دارد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: تل های خاکیقلعه های خاکیگنج یابیآثار شناسیدفینه یابی

تاريخ : 25 / 10 / 1397 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود