نمادها و نشانه های خطر در دفینه یابی باید برای همه افراد قابل درک و فهم باشد تا در زمان حفاری با خطر مرگ رو به رو نگردند.این نمادها، نمادهای بسیار مهمی هستند. این واقعیت را فراموش نکنید که دفینه را فقط یک فرد زنده می تواند پیدا کند!

 

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نمادها و نشانه های خطر در دفینه یابی،نماد گنج یابی،نماد تله،تله فیزیکی ،تله مکانیکی

تاريخ : 31 / 6 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

چشم در دفینه یابی نشانه چیست؟

نظر می آید در حال تماشای نقطه ای است. به روبرو نظر داشته و باید در پی چیزی باشید که اصالت (اصل شکل) آن از بین رفته باشد. اگر در داخل غار باشد به معنای وجود خطر است. 
نظریه دیگر: ترسیم جشم در اشکال و چهره ها حائز اهمیت است. اگر مار وجود داشته باشد ، نماد جاودانگی است و در مفهوم وجود قبر است. احتمال دارد در اطراف ، تومولوس (تپه خاکی) باشد. وجود حوض و یا ماهی در کنار چشم یاد آور دوره هلنی روم( دوره ای از تاریخ یونان باستان ما بین مرگ پادشاه مقدونی اسکندر کبیر در سال 323 قبل از میلاد و ظهور امپراطوری روم باستان) است. اگر علامتهای خرچنگ و یا لاک پشت در داخل یا اطراف چشم باشد به تونلی اشاره دارد که باید به صورت خزیده از آن عبور کنید. 
نظریه دیگر: امروزه می دانیم قدمت استفاده از علامت چشم مربوط به زمانهای دیرینه است. امروزه استفاده از چشم نظر(حرز) دلیلی بر این مدعاست. در ادیان و فرهنگهای مختلف ، چشم اهمیت زیادی داشته است. چشم در اساطیر مصر باستان ، مسیحیت ، اسلام ، فراماسونری (فراموشخانه) ….. بدان معناست که خدا هر چیزی را می بیند و می داند.باید به علامت چشم روی صخره ها و قبر ها دقت داشته و اطراف آنرا کاملا بررسی کنید.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نشانه,نشانه چشم,دفینه یابی,آثار شناسی,گنج یابی

تاريخ : 28 / 6 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

 

شیر در دفینه یابی نشانه چیست؟

نظریه نخست: 

علامت شیر جزیی از نمادگرایی قرون وسطی بوده و شیر به عنوان نمادی از حضرت عیسی(ع) دیده می شود. حضرت عیسی(ع) در اغلب هنرهای اصیل نقاشی و مجسمه سازی ، شیر را با اندیشه انسانی به تصویر کشیده است. حضرت عیسی (ع) به دلیل در مقام پسر خدا بودن ؛ ایده ای را برای توصیف مفاهیم شجاعت ، قدرت و پادشاهی به تصویر کشیده است. مجسمه شیر در ورودی و یا خروجی اماکن کاخ مانند دوران باستان به چشم می خورد. اگر چنین علامتی را دیدید ( راه شیر) ، می توان گفت که شما در ورودی کاخ هستید. عموما (در ورودی) دو عدد از شیر ها روبروی یکدیگر هستند. بعد از پیدا کردن اولین مجسمه شیر ، برای کسب نتیحه به دنبال شیر دوم باشید
نظریه دوم:
مجسمه شیر سنگی بدون شک برای مقبره سلطنتی به کار رفته است. مجسمه هایی دو تایی در روبروی تپه بوده و مجسمه های تک عددی نشانگر وجود مقبره در زیر یا روی تخته سنگهای بزرگ است.دفینه از 30 متر دورتر نیست و جنس آن بسیار با ارزش است
نظریه سوم: 
ردیابی و شناخت مجسمه شیر سنگی موجود و یا مدفون در ورودی یا خروجی خرابه کاخهای باستانی و بعضی از اماکن شبیه به آنها از مهمترین کار هاست. کشف یکی از مجسمه ها به معنای یافتن راه ورودی قصر است.در ( جاده شیر) مجسمه سنگی شیر تنها نبوده بلکه یکی دیگر در همان مکان در چپ یا راست وجود دارد.
فارغ از این مطالب ، علامت شیر در غار ، آرامگاه و بر روی سنگها به عنوان علامت گذاری استفاده شده است. آنها نماد دفینه هستند. دفینه دارای علامت شیر مبین وجود گنیجه اقراد والا مقام است. اگر علامت شیر در روبروی غار باشد باید در جستجوی اتاق پلمپ شده باشید. اگر غار بازی وجود نداشته باشد حتما دهانه آن با سنگ به صورت طبیعی پلمپ شده است. در کشورمان علامت شیر را می توانید در کنار ساحل بیابید. این علامات ، نشانگر رهبریت دزدان دریایی می باشد. بارها راه ورودی این دفاین در زیر آب دیده شده است. کار با این علامت بسیار سخت بوده ولی دارای گنج ارزشمندی است.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نشانه,نشانه شیر,دفینه یابی,آثار شناسی,گنج یابی

تاريخ : 28 / 6 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

ظهور فرهنگ ایلامی و شکل­گیری حکومت در این دوره در جنوب غرب ایران، فارغ از مدارک تاریخی، مسئله­ای است که از منظر مدارک باستان­شناختی در سال­های اخیر چندان موردتوجه قرار نگرفته و صرفاً به یافته­های حاصل از شوش و چند مکان دیگر محدوده مانده است. کاوش­های لایه­نگاری سال­های ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸ در محوطه باستانی سنجر در شمال خوزستان، مدارکی از این دوران را آشکار ساخته که شامل معماری، سفال، مهر و نمونه­هایی جهت تاریخ‌گذاری رادیو کربن می­شود. این آثار در دو گمانه A و E به‌دست‌آمده که اطلاعات مفیدی را در مورد گاه­نگاری شمال دشت شوشان، پراکنش لایه­های سکونتی و چگونگی ارتباط با شوش ارائه داده است. یافته­های کاوش نشان می­دهد که با تداوم سکونت در دوره آغازایلامی، این محوطه احتمالاً در دوره شوش ۴ دچار وفقه استقراری می­شود و سپس در دوره شیماشکی دوباره مسکونی شده که تا سوکل­مخ و ایلام میانی ادامه می­یابد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: گنج های مدفون ،تپه سنجر ،دیدنی های خوزستان،تومولوس،تپه باستانی

تاريخ : 11 / 6 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

گاها در حفاری دفینه به آثار و علایمی در خاک می رسیم که نباید به آسانی از کنار آن بگذریم و چه بسا و قطعا ادامه مسیر کار را برای ما نشخص می کند که به این مورد آثار زیر خاک گویند.یکی از این آثار خشت یا آجر پخته می باشد .به معنی وجود اتاق یا اتاقک یا راهرو یا دخمه ای در پایین تراز آن بوده و به شما می گوید کمی پایین تر تقریبا ۱۰ برابر کلفتی آن به یکباره به یک خاک و گل سفت و فشرده ای که انگار پخته شده و به سختی مهر نماز می باشد وبا هر ضربه فقط سر لنگ درونش فرو می رود برخواهید خورد که اکثر افراد تا به این خاک وگل بر بخورند با سماجت و پا فشاری آنرا بکر و طبیعی می خوانند و دست از کار می کشند در صورتیکه این نوع ملات و گل دست ساز بین ۶۰ سانت تا یک متر

بیشتر ادامه نمی یابد و سپس به اندازه ای نرم می گردد که میتوانید با خاک اندازخاک را جابجا نمایید سپس کار را ادامه داده تا اینکه به نشانه بعدی برسید

گاهی اوقات دیده شده که خطوط یا نگاره هایی بر این نشانه وجود دارند که خود به تنهایی به مانند یک نسخه کامل و بکر بر روی این خشت یا سنگ مربع شکل می باشد این نوع نشانه ها هم درزمان اشکانی و هخامنشی مورد استفاده قرار گرفته و هم در دوران اسلامی خصوصا در زمان غزنویان ،سلجوقیان ایلخانان و نهایتا صفویه مورد استفاده قرار گرفته است.

خشت پخته یا همان آجر و همچنین هر سنگ چهار تراش کاملا مسطح و صاف مربع شکل خوابیده به موازات افق زمین که معمولا در زمان حفاری زمینهای شیبدار و یا برجسته تل خاکی و علی الخصوص داخل چاه های قدیمی بسته شده یا پر شده از خاک دیده و کشف می گردد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: علامت خشت در دفینه یابی،علامت خشت در گنج یابی،آجر پخته ،آثارشناسی دفینه،دفینه های تپه،تومولوس

تاريخ : 11 / 6 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

 

برخورد با سنگ مثلث در دفینه یابی نشانه چیست؟

دوستان نمادهای که درموقع حفاری دیده میشن هرکدوم داری تفسیرهای مختلفی هستن که دست به دست هم و زنجیروار شمارو به مقصد میرسونن به طور مثال به عکس توجه کنید سنگ مثلث نشان دهنده جهت به جلو ولی اگی زیر مثلث صاف نباشد و کشیدگی به سمت پایین داشته باشد تفسیرجداگانه دارد باید زیر این نماد برسی به و همینطور تمام نمادهای جهت یابیرو که شما رو زمین دارید در زیر زمین هم بهش برخورد میشه صدرصد.

واینکه اگر در موقع کار شما مثلا یک سنگ مثلث یک متری داشتید و بعداز دومتر حفاری به سنگ مثلث نیم متری برخوردید یعنی هدف نزدیک هست.

هرچقدر به مقصد نزدیکتربشید اثاری کوچک وکوچکتر میشن و تجمع بیش از حد یکهویی ماسه بادی و گل پختیه کاملا خشک یعنی نزدیکی موفقیت.

ببینبد گاهی رونشانها با ملات یک نشان چسبونده میشه این یعنی چی؟مثلا رو سنگ مثلث حالت مربع برجسته ایجاد شده باشه… این یعنی درنهایت سه متری فضای اتاقک موجوده حالا پرو یا خالیش خالی از این بحث هست.

پس شما میتونید با نمادهای برخورد داشته باشید که دوتفسیر و معنی رو میده.
حالا فقط این علم نیازه که شما بدونید اولویت با کدوم نشانه هست.
واینکه تشخیص این موضوع مهم هست که اون سنگ به صورت ناخواسته اون نقطه هست یا دستراش و با دلیل اونجا وجود داره .

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: سنگ مثلث,حفاری دفینه,گنج یابی,دفینه یابی,آثار شناسی

تاريخ : 4 / 6 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

 

عقاب در دفینه یابی نشانه چیست؟

دوستان درمورد اثار عقاب متنهای بسیاری نوشته شده و درکنارش بنده یک تفسیر جداگانه درمورد این نشانه دارم ببینید چون این پرنده دربالاتربن نقطه اشیانه داره وبیشتر در ارتفاعات هست این به شما در تشخیص کار کمک میکنه

وقتی نشان عقاب در گنج یابی بر روی زمین دیده شد ونه روی ارتفاعات این یعنی عقاب از ارتفاع برای شکار به سطح زمین امده پس اون شکار حالا درمورد دفینه یابی همون دفبنه به حساب میاد و عقاب روزمین درکنار شکار ویا همون دفینه هست یعنی مال خیلی بهش نزدیک و زیر پنجه ویا در روبرویه نگاهش در نزدیکترین نقطه که نهایت ده تا بیست مترباشه قرار داره .ولی اگر رویه زمین و درحال پرش وبال باز دیده شد یعنی شما با فاصله بیشتری روبرو هستید . اگر بال بسته سر پایین یعنی شکار انجام شده و به شکار که همون دفینه باشه نگاه میکنه و بدون شک زیر نماد قرار داره .

ولی با همین حالت اگر به چپو راست خیره هست یعنی موفق به شکار نشده و به شکار از دور نگاه میکنه پس باید سمت مسیر نگاهش برسی بشه ودنبال ورودی پلمپ باشید.اگر نماد درارتفاعات بود یعنی یعنی درلانه خودش قرار داره اگر حالتش درهر شکلی بود ولی سرپایین بود یعنی شکارو به لونه اورده و نشان از این داره که دفینه در زیرش هست.

ولی اگر روبرو با بالاهای باز بود یعنی شما شاید بینتون تا نقطه برسی حتی یک دره هم باشه تا صد و دویست متر رو در نظر بگیرید چون به شکار نگاه مبکنه که همون محل دفینه و غاری مسدود یا پلمپ هست.

دوستان این نماد اگر بسیار بزرگ باشد نشان از گوردخمه بسیار مهم در تعدادی بین یک تا شش قبر بسیار مهم در روبرو و دقیقا صخره ای بسیار صاف و سیقل خورده هست که با وسایل صخره نوردی میشه بهش راه پیدا کزد که بسبار سخت د قبور دارای مسمومیت های بسیار خطرناک هستن.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نشانه,نشانه عقاب,دفینه یابی,گنج یابی,آثار شناسی

تاريخ : 4 / 6 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

 

کبوتر در دفینه یابی نشانه چیست؟

دوستان نماد پرنده نماد خاصی در مورد نشانه ها به حساب میاد درمورد کبوتر از گذشته تا امروز دیدگاه جداگانه ای بین پرندها در افکارمردم داشته است. این نماد درکل نشان از آرامگاه دارای هدایا وجواهرات صاحب قبر که نشان از مقبره یک بانوی بلندمرتبه و از خانواده ثروتمند درزمان خود است باید بدونید که قبر تا خود نماد فاصله زیادی ندارد ونهایت ده متر حداکثر محیط برسی شماست که دم و جهت چشمها و نوک کبوتر نشان دهنده مسیر میباشد.

و روش دیگر کاربرد این نماد اینگونه بوده که فقط سر پرنده راه دم ورودی پلمپها و همینطور ورودی پلمپ مقبرهای مهم وهمینطور برای تایید شدن صدرصد پلمپ بودن نقطه ورودی استفاده میشده.

اگر این نماد سربه پایین داشت ومشغول خوردن دانه بود اون قسمت برخورد نوک حیوان به زمین بسیار مهم و امکان اینکه ورودی به داخل داشته باشد بسیاراست.

هدایایی که از این نماد بدست امده از دیرباز تا اکنون سنگ وجواهرات قیمتی و سنگهای بسیار با ارزش مثل یاقوت و زمرد وغیره… بوده است.

این نماد نشان از پاکی و چون پرواز میکند و دارای بال هست اعتقاد براین بوده که بعداز تدفین این نماد کمک بسیاری براین دارد که زودتر بعد از مرگ به خدایان خود دست پیدا میکنن و مرده میتواند نیازهای خود را با پرنده به گوش خدایان خود در بعد از مرگ برسانند.

مقبره هایی که با این نماد نشانه گذاری میشوند دقیقا اموال در بیست سانتی زیر قسمت سر جسد وجود دارد و یک کوزیه سنگی بسیار کوچک در کنار جسد وجود دارد که در آن سنگی وجود دارد که به دست بزرگ دهکده کاملا به اعتقادی که داشتن طلسم خوشبختی میشد ودرون قبر گذاشته میشده که خدایان زیر زمین بعد از تمام شدن مراسم تدفین اورا کاملا به ارامش برسانند و از او دور نشوند و به بهترین جا در دنیایی پس از مرگ برسانند.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نشانه,نشانه کبوتر,دفینه یابی,گنج یابی,آثار شناسی

تاريخ : 4 / 6 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

 

گاو در دفینه یابی نشانی چیست؟

دوستان نماد گاو در گنج یابی و خودش همینطور که میدونید حیوانی مفید و همچنین مقاوم و با استقامت بالا هست

 تندیس گاو وحتی فقط بودن سرگاو صدرصد نشان از خزانه ومالی پر از برکت رو شما باداشتن این نشان در اون محیط دارید فاصله موقعیت تا خود نماد چندان دور نیست ونهایت ده تا بیست متر و درعمق حدود هشت وحدودی بالا و پایین تر وجود داره

 نگاه و شاخ ودست نماد بسیارمهم برای جهت یابی است

 اگرگاو نربود ودارای کول بود درپشت شما تک تلی خاکی ویا تلی سنگچین دارید با ورودی دشوار

 این نماد درتعدادزیاد نشان ازمحل نگهداری وعبورمال وچهارپایان است

 اگر ماده ودارای پستانی برجسته وکشیده داشت نشان از چهار سنگ به صورت مربع در محیطی هموار هست که چهارگوش اتاقک رو نشون داده و پستان وشیر نشان از پربار بودن ونشان از سربار داشتن نماد داره

 اگر نماد بادوشاخی به سمت پایین داشت وسر به پایین داشت ورودی زیر سنگی هست که نماد روش کارشده

 اگر نماد دست به عقب وحالت حجومی داشت نشان از تله فیزیکی بسیارسخت هست ونماد با داشتن حالت حجومی یک جوری کسی رو که نیت برداشتن مالرو داره داره تهدید میکنه واین تهدید یعنی تله.

 نماد نشسته سربه بالا یعنی مال درپشت نماد قرار داره

 نماد اگر فقط یک سربود پلمپ درنزدیکی ودقیقا درنگاه نماد ومسیر نگاه نماد وجود داره که با سنگی باوزن بالا مسدود شده.

هرچقدر شاخ کلفت وبلندو تیزتر یعنی عمق بالا و کار قویتر

 درحفاری این نشان درعمق شما باید درمسبر کار به سنگی متحرک که جای سم گاو روش فرورفته باشد دیده بشه حداقل تا پایان کار سه سم دیده بشه که حدودا نه متر حفاری با این نشان شما در بر دارید.

 نماد درکنار گوساله کوچک یعنی سرباردارد.

 نماد با وجود کاه در دهان یعنی این نشان اخرنیست و مسیر دور وباید درمسیر دورتر چراهگاهی باشد که روی سنگ نشان اخر یعنی جای سم گاو دیده شود.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نشانه,نشانه گاو,دفینه یابی,گنج یابی,آثار شناسی

تاريخ : 3 / 6 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

 

چرا در باستان به مجسمه سازی علاقه داشتند؟

دردوران باستان مردم انقدر درگیر امورات زندگی نبودن وبسیار بسیار وقت ازاد داشتن برای انجام کارهای مورد علاقشون.اصلا چرا ما به این فکر نمیکنیم که درحال وزمان ما اینهمه تندیس ومجسمه های سنگیو گچی در اطراف محل زندگیمون به دست مجسمه سازان حال حاضر ساخته ودیده میشه وبدون هدف خاصی وفقط برای نشان دادن وهنرنمایی به دید مردم قرار میدن و ما میبینیمو لذت میبریم و اینکه چرا نباید به این فکرکرد که درگذشته هم همین بوده و شاید گروهی تندیس هایی رو میساختن در دل طبیعت فقط برای سرگرمی وعشق به مجسمه سازی ….

فقط چند درصد از کاوش های رو که به پوچی میخورن وسرانجام ندارنرو بارها دیدیدکه به همین دلیل که دلیل سرگمی فقط برای ساختشون وجود داشته.. و بیاید ازاین لحظه به بعد به این فکرکنیم که تندیسها در شرایط و مواقع خاص نشان دفینه هستن و درون خود رمز و کد مخصوصی وجود داره که در حالت ساده بودن ولی یک رمز در وجود تندیس وجود داره که با رمزگشایش بشه به هدف رسید و کسی جزخود صاحب اثار و کارشناس خبره از محل وچگونگی رموز در دل اون نشان خبردار نیست و این هست دلیل موفق نشدن و پیروزی هر هزار نفر فقط یک نفر...

چون گذشته انقدر رشتیه هنری و ورزشیو سرگرمی وجود نداشته و نود درصد مجسمه سازی و سنگ تراشو …. بودن پس دوستان از این متن نتیجه میگیریم که نشانها هرصدتا یکیشون مربوط به دفینه هستن.

اونیم که نشان دفینست دارای کد و رمزی است که جز صاحب مال کسی ازش خبری نداره و نیاز به کارشناسی درست داره.

نود درصد رخها ربطی به دفینه ندارن وفقط الهامی از درون و ذهن مجسمه ساز است که در افکارخودش با قلمو چکش سنگرو به شکل چهرهای معروف زمان خود تراشیده و هدیه به طرف میداده مثلا ساخت چهریه پدر و هدیه دادن به پدر در زمان و مراسم خاص و ساخت یک تندیس قوچ یا گوسفند در اطراف ونزدیکی محل زندگیشون به دلیل خاصیت پاکی و خیرو برکت این حیوان چهارپا است که وجودشون به صورت تندیس در محل زندگیشون ایجاد انرژی مثبت فراوانی میکنه وهمینطور حیوانات دیگر که در دنیای باستان مورد علاقه واحترام بسیار بودن مثل بز .قوچ.گوسفند.اسب.ماهی. زنبور…و. ..

پس میشه بادیدن این نمادها فقط افکارو سمت دفینه نبرد و دلایل بسیار زیادی برای وجود اون تندیسها دراون نقطه میتونه وجود داشته باشه.

این متن تابحال جایی نوشته نشده وفقط حاصل فکرو تحقیق بندست امیدوارم تغییری در ذهن عموم و کسانی که تابحال بهدف نرسیدن مفید و قابل ارزش باشه.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: دوران باستان,مجسمه سازی,گنج یابی,دفینه یابی,آثار شناسی

تاريخ : 3 / 6 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود