روش‌های دفن قبل از رواج دین مزدیسنا
سوزاندن مردگان
در اوستا از سوزاندن مردگان یاد شده و آن را گناهی بزرگ دانسته‌اند و این می‌رساند که در عهد وندیداد یعنی در دوران اشکانی، این رسم هنوز در بین بخش‌هایی از ایران وجود داشته‌است.
کول‌تپه
کول‌تپه به جائی اطلاق می‌شود که تودهٔ بزرگی از خاکستر بصورت طبقه‌طبقه، روی هم انباشته شده و بصورت تپه‌ای مانند درآمده‌باشد. در آذربایجان غربی بویژه کناره‌های دریاچه ارومیه که مرکز آتشکده‌های ایران بوده‌است، کول‌تپه‌های زیادی برجا مانده‌است. روستائیان از این خاکسترها برای کود دادن بزمین بهره می‌برده‌اند و سالیان دراز است که آنها در کشتزارهای خود استفاده می‌کنند تا موجب باروری زمین گردند، بطوری که برخی از این توده‌های خاکستر یا کول‌تپه‌ها اکنون اثری برجا نمانده‌است. این خاکسترها لایه‌لایه‌اند و در میان هر لایه مقداری خاک و گاه اشیاء قدیمی بویژه کاسه و کوزه و ظروف مختلف پیدا می‌شود.
دربارهٔ علت پیدایش این تپه‌های خاکستر در آذربایجان ایران حدس‌های گوناگونی زده می‌شود. بیشتر دانشمندان برآنند که این تودهٔ خاکستر بازماندهٔ هیزمی است که در آتشکده‌ها می‌سوخته و در طی سده‌ها تلی از خاکستر برپا گشته‌است. اما به سبب اینکه در جاهای دیگر ایران حتی نزدیک به آتشکده‌های بزرگ تپهٔ خاکستر وجود ندارد، برخی دیگر از محققان این نظریه را قبول ندارند. نظریهٔ دیگری که عنوان شده‌است به اینصورت است که شاید علت را در ویژگی آئین مردم این ناحیه باید جستجو کرد. ناحیهٔ اطراف دریاچه ارومیه، نخستین جای فرود آمدن نیاکان مادی بوده‌است که مزداپرست بوده‌اند و در سحرگاه مهاجرت هنوز از آئین زرتشت آگاه نبوده‌اند و شاید هم زرتشت هنوز پا به جهان نگذاشته بوده‌است.
مزداپرستان گویا مانند هم‌تباران هندی خود مردگان را در جایگاهی ویژه می‌سوزاندند و این خاکستر فراوان، بازماندهٔ چوب و هیزمی است که جسد را در میان آن به آتش می‌کشیده‌اند و بنابر سنن کهن پس از سوزاندن جسد برای زندگی پس از مرگ شخص درگذشته، در میان خاکسترها ظروف سفالین یا فلزی می‌گذاشته‌اند و روی این تودهٔ خاکستر خاک نرم می‌ریخته‌اند تا هنگامی که شخص دیگری درمی‌گذشته، برای سوزاندن او دوباره بتوانند بر پهنهٔ خاک هیزم قرار بدهند. استخوان‌های سوخته شده را سپس گرد آورده و آنها را در استودان‌های کنار آتشکده می‌ریختند همچنانکه امروز هنگامی که جسد در دخمه‌ها پوسید و عاری از گوشت و پوست شد، استخوان‌ها را در چاه استودان می‌ریزند.
خاک‌سپاری
اعتقاد به روح و روان و زندگی پس از مرگ به اشکال گوناگون در سراسر نقاط و مراکز جهان باستان از جمله ایران وجود داشته‌است. بر اساس و مبنای همین اعتقاد در گور مردگان اسباب و لوازم زندگی و خوراک و پوشاک قرار می‌دادند. در ادواری قدیم‌تر بر اساس شغل متوفا ابزار پیشه‌اش را نیز پهلوی دستش قرار می‌دادند. اغلب مردگان را در عمق کمی که گاهی از ۲۰ سانتیمتر نیز تجاوز نمی‌کرد، دفن می‌کردند. شکل اسکلت‌هایی که باقی مانده به شکل خمیده و منحنی است. برخی اوقات مرده را طوری خمیده دفن می‌کردند که تمام اعضای بدنش به جانب شکم کشیده شده باشد.
با پیدایش و کشف فلزات، زینت مردگان با اشیاء طلاه و نقره و سنگ‌های گران‌بها رسم و شایع شد. این رسم خدمت مهمی به فهم هنر و دانستنی‌های دیگر باستان‌شناسان کرده‌است زیرا که تقریباً تمامی جواهراتی که از زمان‌های باستان به دست ما رسیده‌است از مقابر و گورها یافت شده‌است.
رنگ‌کردن مردگان
در ادوار قدیم جسد مرده را با رنگ قرمزی می‌پوشانیده‌اند که از اکسید آهن به دست می‌آمده و در فلات ایران فراوان بوده‌است. این نظر هم وجود دارد که ممکن است زندگان بدن خود را به دلایلی با همین ترتیب رنگ می‌کردند و چون فوت می‌شدند، اثر این رنگ بر بدنشان باقی می‌مانده‌است. در دوران‌های متأخرتر بجای اکسید آهن بر استخوان‌بندی متوفا با رنگی سرخ‌فام، با گِلِ اُخرا نقش‌هایی ایجاد می‌کردند.
خاک‌سپاری در منازل
رسم دفن مردگان در جاهای مختلف خانه، احتمالاً بنابراین اندیشه بوده‌است تا با بازماندگان مجالست و مصاحبت داشته باشند چه به بقای روح و زندگی پس از مرگ سخت معتقد بوده‌اند. این رسم تا مدتی دوام داشت و هنوز آن زمانی فرا نرسیده بود تا از مردگان در ترس و هراس افتند.
پیدایش ترس از مردگان
در بسیار از اقوام و ملل ترس از مردگان وجود داشته‌است و شاید این نشانی از آغاز دوران نیاکان‌پرستی باشد. بازماندگان برای مردگان قربانی می‌کردند، هدیه می‌فرستادند و می‌کوشیدند تا همچون خدایان شر، دلشان را نرم و مهرآمیز نمایند. در برخی نقاط چون مرده‌ای پیدا می‌شد، وی را درون خانه دفن کرده و خود در جایی دور خانه می‌ساختند تا روح متوفا آنان را پیدا نکند یا درهای ورودی و خروج خانه را پس از فوت یک نفر مسدود کرده و از آنجا می‌گریختند تا روح محبوس فرصت تعقیب پیدا نکند. آثار چنین اندیشه‌هایی در دین ایرانی نیز برجای مانده‌است.
در هرات رسم بر آن جاری بود که چون در خان‌ای کسی می‌مرد، سرنشینان وخویشان آن خانه را ترک می‌کردند. در بند نهم از فرگرد دوازدهم وندیداد آمده‌است، «ششمین سرزمین که اهورامزدا آفرید، هرات هَرَئیوَه است، که در آن ترک کردن خانه‌ها به هنگام مرگ رواج دارد. آفتی که اهریمن پرمرگ در این سرزمین آفرید، سرشک (سرسکه)، وشیون و زاری (دری‌ویکه) بود.»
دفن مردگان در قبایل پارس
چنین به نظر می‌رسد که به خاک سپردن مردگان یک آئین پارسی بوده که بعدها به تدریج متروک شده‌است. سندی بسیار جالب در این مورد از برده‌ای ایرانی به نام اوفراتس (Eufhrates) به دست آمده‌است. «مرا مسوزان، آتش را از برخورد تن من میالای، من پارسیم، نیاکانم نیز پارسی بودند و گناه آلودن آتش به نزد ما گران‌تر از مرگ است. مرا به خاک بسپار، مولایم، ولی برتنم، آب تطهیر نیفشان چون من آب‌ها را نیز گرامی می‌دارم.»
سیسرو، اسبیوس، هرودوت، و استرابو نقل می‌کنند که مغان زرتشتی جسدها را در برابر سگ‌ها یا لاشخورها قرار می‌دادند. پارسی‌های دوره هخامنشی آنها را مومیایی می‌کردند؛ ولی طبق گفته گزنفون کوروش می‌گوید:
«ای فرزندانم، بدن مرا بعد از مرگم نه در طلا و نه در نقره قرار مدهید، بلکه بلافاصله در زمین بگذارید».
این مطلب نشان می‌دهد که مراسم مربوط به مردگان در مورد هخامنشیان با آنچه در دین زرتشتی رایج می‌باشد، اختلاف داشته است. از ملاحظه گور داریوش بزرگ و خاندان هخامنشی در نقش رستم واضح می‌شود که شاهان هخامنشی قانون منع و جلوگیری از دفن مرده را در سرزمین رعایت نمی‌کرده‌اند. در کتاب اوستا دفن جسد مرده در زمین منع شده‌است، ولی این امر مانع نمی‌شد که استخوان‌های خشک جسد مدفون گردد، یعنی در محلی به نام استودان ریخته شود.
مراسم در ارتباط با مردگان در دین مزدیسنا
ایران‌ویج زادگاه آریایی‌ها و زرتشتیان سرزمینی سرد و یخبندان و بیشتر ماه‌های سال زمین سرد و سخت و یخین بود. به دلیل عدم جنگل‌ها و کوهستانی بودن، آریایی‌ها مرده‌های خود را روی کوه‌های بلند و قله‌ها می‌گذاشتند تا خوراک کرکس‌ها شده، زودتر از بین بروند و جلوی بروز و شیوع بیماری گرفته شود. اندک اندک برخی از ایرانیان از جمله مادها روی کوه‌ها و مکان‌های دور از اجتماع آدمیان برج‌هایی مشهور به دخمه ساختند که زرتشتیان به آن «دادگاه» و پارسیان «دخمو» می‌گفتند که در منابع انگلیسی ایران‌شناسی، tower of silence ذکر شده و «برج سکوت» ترجمه شده‌است. در وسط دخمه چاهی به نام «سراده» یا «استه‌دان» (استودان:استخوان‌دان) وجود داشت که استخوان مردگان پس از پاک شدن از پوست و گوشت در این چاه ریخته می‌شد .
دفن مردگان
در آیین زرتشت آتش و آب و خاک مقدس هستند اگر جسد را مدفون کنند خاک را آلوده ساخته‌اند و اگر در آب غرق کنند آب را ناپاک نموده‌اند و اگر در آتش بسوزانند با آلوده ساختن این فروغ آسمانی بزرگترین معاصی صورت گرفته‌است. به عقیدهٔ پیروان مزدیسنا باید جسد را در دسترس مرغان و جانوران لاشه‌خور قرار داد یا بالای برج‌های خاموشی در معرض نابودی گذاشت.
دفن با تابوت
استفاده از تابوت در آئین مزدیسنا ممکن است به رعایت آئین آلوده نساختن خاک یا تدفین بقایای اجساد ارتباط داشته‌باشد

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: دفن مردگان،آیین تدفین در ایران،سوزاندن مرده،رنگ کردن مرده،خاک سپاری،دفن با تابوت،گوردخمه،دخمه،استودان

تاريخ : 26 / 2 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

مرگ مرموز ترين ،ناشناخته ترين ومهم ترين درد بشر در طول تاريخ بوده است،او براي دست يابي به جاودانگي، تلاش زيادي كرده و به ايجاد بناهاي باشكوهي دست زده كه بخش قابل توجهي از آنها پا برجاست. در مقاله” آرامگاه در ايران بطور مفصل به بررسي آرامگاه هاو بناهاي آرامگاهي دوران پيش از تاريخ ،مادها، هخامنشيان ،پارتها ،ساسانيان و دوره اسلامي پرداخته كه در اينجا از تكرار آن خودداري كرده و در اين مطلب به معرفي چند گورستان تاريخي اكتفا مي كنيم.

همانطور كه در زندگي اجتماعي واقعيت هائي چون اختلاف طبقاتي،قشر بندي اجتماعي و جنسيت بسيار تعيين كننده هستند در گورستان نيز، اين عوامل بصورت بارزي خود نمائي مي كنند به عنوان نمونه  بناهاي ياد شده در بالا براي افراد برگزيده ساخته مي شدند و مردم عادي از آنها بي بهره بودند.ولي مردم نيزبراي ماندگاري، راه خود رايافتندو با توجه به اينكه سنگ مصالحي با دوام و مقاوم است از آن براي نشان گور خود استفاده كردند. سنگ هاي گور تنديس هاي متنوعي هستند كه در نقاط مختلف به شكل هاي گوناگون ديده مي شوند. شكل ها، نقش ها و نوشته هاي روي سنگ هاي گور دنيائي از ناگفته ها را در دل خود پنهان كرده اند بطوري كه پژوهش بر روي هر گورستان بطور كامل و مجزا ضرورت دارد. اصولا”گورها و روش تدفين در هر سرزمين و در هر دوره تاريخي، نشانگر نوع اعتقادات، آداب و رسوم، سنت ها و باورهاي يك قوم يا مردم يك سرزمين بوده ،گورهاي كشف شده درمحوطه هاي تاريخي ،پژوهشگران را به كوره راههاي متروكه تاريخ راهنمايي مي كنند و به پرسش هاي آنان پاسخ مي گويند.

برخي از سنگ گورها كه بيشتر به دوران اسلامي تعلق دارند داراي تزئينات ويژه اي شامل آيات قرآني با خط كوفي ونقش هاي تزئيني و اسليمي وگاهي مشبك هستند، هر چند كه آن تزئينات، تجملي در حد بناهاي گفته شده ندارند، ولي آنها نيز به اقشار برگزيده جامعه تعلق داشته اند به عنوان مثال مي ­توان سنگ گورهاي تكيه هفت تنان شيراز، سنگ گورهاي عمارت باغ نشاط لار، سنگ گور موجود در مقبره شيخ كلخوران اردبيل و يا سنگ گور”ابي سعدبن محمدبن احمد كدوك” كه در موزه متروپليتن نيويورك نگهداري مي­ شود رانام برد، ولي در اين پژوهش بيشتر به نمونه هاي مربوط به عموم مردم پرداخته شده است.

همانطور كه گفته شد سنگ گورها بسيار متنوع هستند و آن ها را مي توان به ترتيب زير طبقه بندي نمود:

1- سنگ گورهاي افقي كه هم سطح زمين بوده و گاهي از سطح زمين كمي بلند تر هستند مانند بسياري از گورهاي استان مركزي. اين سنگ گورها بيشتر برنگ سياه،خاكستري وگاهي سفيد هستند.

2- سنگ گورهاي عمودي يا محرابي كه بيشتر شكل منظمي دارند مانند گورستان هفشجان، سفيد چاه، تربت جام، تايباد و بستك.

3- سنگ گورهاي عمودي ساده و بدون نقش مانند نشتيفان.

4- سنگ گورهاي صندوقي مانند سنگ گورهاي هفشجان، عمارت نشاط لار، مقبره شيخ كلخوران اردبيل، تكيه هفت تنان شيراز و بستك لارستان.

5- سنگ گورهاي تنديس وار مانند شير، قوچ، اسب و انسان سنگي كه به ترتيب در خوزستان، هفشجان، چا لشتر و مشكين شهر موجود است.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: سنگ قبر, گورستان قدیمی, قبرستان قدیمی, قبر گبری

تاريخ : 25 / 2 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

درمورد این نماد و این حالت شتر دقت کنید کسی که تندیسو ساخته دقیقا با شیار موجود بین دو کوهان، و همینطور وجود دو برجستگی کوهان بی شک میخواد مطلبی رو اثبات کنه و یا رخی که در پشتگردن رو کوهان کار شده.

این دوکوهان اصلا ربطی دو تل خاکی نداره خط بین دو شیار ، تک جوغن روی کوهان، چشم خود شتر، خط کشیدیه دهان رخ، و تک سنگو برجستگی کنار نماد گواه بر این داره که نیاز به حرکت نیست. وهمینطور نشستن و دیده نشدن دست و پا نماد خود یعنی ایست.

اگر گردن کشیده و سربه بالا بود تفسیر متفاوت میشده. پس نقطه کاوش این نماد دقیقا کنار خود نماد در کنار تک سنگ موجود در عمق بالای هشت متر وجود دارد این نماد دارای سربار میباشد. و همینطور در کنار تل به دلیل ایجاد رخ روی کوهان قبری مهم نیز وجود داره که بی ارتباط با صاحب نماد و مال نیست.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: شتر نشسته در دفینه یابی, شتر دو کوهانه, علامت شتر در گنج یابی, آثارشناسی شتر نشسته

تاريخ : 25 / 2 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

همیشه حفاری دفینه یهودیان با دشواری های زیادی همراه هست هم از نظر عمق و سختی حفاری و هم از نظر خنثی کردن تله فیزیکی و انواع موکل.چرا که از قدیم الایام یهودیان جزو افراد پولدار در دنیا بودند و ثروت فراوانی داشتند و از طرفی هم از علوم غریبه بخصوص در محافظت از اموال دفن شده خود زیاد استفاده می کردند.

قبرهای یهودی عمقی هجده تا بیست متر دارند و از دهنه شروع کار تا پایان کارو شما بین هشت ماه و حداکثر یک سال رو درنظر داشته باشید.. سیستم کار این قبور و طراحی و لایه هایی که در مورد این قبور به کار میرفته بسیار با باقی،قبور متفاوت هستند و از لایه های سخت سنگی با برشهای ضخیم تو در تو استفاده میشده و خبری از گِل و اهک و لایه های سبک نیست و خیلی سطحی از این موارد استفاده شده است..

و به دلیل دارایی و اموال بسیار قبور یهودی مجبور به بالا بردن عمق کار میشدند و نشان این قبور .ماه ستاره.گاها تک فلش بوده است…ببینید دوستان در دوران باستان بودن انسانهایی که با علم ترکیب سموم و مواد شیمیای اشنایی داشتند و در قبور یهودی از چنین اشخاصی استفاده میشده و جوری در مسیر کار از این موارد استفاده میشده که صدرصد انسانهای اماتور و غیر حرفه ای نمیتونن این نوع قبرهارو به سرانجام برسونن و نیاز به بودن متخصص در کار هست..

در حفاری این قبور احتمال سرباری زیاد خواهد بود و با وجود یک انحرافی دو تا سه متری در عمق سرباری کوچک رو قرار میدادند و با نشان ضربدر در روی دیواره مسیر رو مشخص میکردند که در نهایت سارقان و کسانی که نیت دستبرد زدن به اموال آنها را داشتند با دیدن سربار کار مسیر کار را کلا تغییر بدن و درمورد تله های قبور یهود باید دانست که تله اینکار نهایت در سه تا چهار متری اتاقک مقبره کارگذاری میشده و از ترکیبات شیمیایی بسیار سنگین استفاده میشده که چه با تنفس،و حتی از راه نفوذ روزنه های پوست عمل میکرده و در این قبور شما دنبال تله های فیزیکی و سنگی نباشید چون فضایی که باید برای این نوع تله ها ایجاد کرد جوری هست که در عمق بالا قابل طراحی نیست و تله های فیزیکی و سنگی بیشتر در دم ورودی غارها و تونلها و دالانهای دست ساز به کار میرفته..

ورودی اتاقک قبرهای یهود از سنگهای گرانیت و بسیار سخته ساخته شده که شاید با ابزار امروزی هفته ها فقط برای یک درب باید زمان گذاشت ..طراحی داخلی این قبور ورودی پلکانی و اتاقک قبر و از داخل اتاقک قبر مسیر اتاقک اموال و هدایا رو باید یافت که از ساروجی ضخیم برای اتاقک اموال استفاده شده که بیشتر در جهت پا قرار گرفته است.

 

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: یهودیان،دفینه یهودی،مقبره یهودیان،موکل دفینه،تله فیزیکی،طلسم دفینه

تاريخ : 22 / 2 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

یکی از مواردی که بسیاری از کاربران در تشخیص آن مشکل دارند فرق نشیمنگاه  با سنگ صندلی در آثارشناسی دفینه می باشد،دوستان کاوشگر توجه کنین که سنگ  صندلی نماده و نشیمنگاه شاخص.
صندلی کاملا مستقله اما نشیمن تابع علائم بعدی
صندلی شکل ظاهری خاص داره و محیط خاصی رو میطلبه
صندلی باید جای دست داشته باشه ،پشتی داره ،گاهی جایی واسه گذاشتن پا تعبیه شده یا پا ب زمین نمیرسه .


مشخصه صندلی !

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نشیمنگاهسنگ صندلیآثارشناسی دفینه

تاريخ : 21 / 2 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

جای دقیق دفینه ها در قلعه ها

هر روزه دوستان زیادی تصاویر قلعه ها را برای بنده ارسال می کنند و بدنبال دفینه آن هستند و گمان می کنند که هر قلعه دارای دفینه می باشد و زیر هر دیوار باستانی باید گنجی نهفته باشد .لازم به ذکره که گرفتن دفینه قلعه ها سخت و مشکل می باشد چرا که قلعه ها دارای استحکامات و پیچیدگی های خاص خود بودند و معماری قلعه ها بسیار پیچیده است و هر کسی از این معماری قلعه ها اطلاع ندارد .برای دسترسی به قلعه ها و دفینه احتمالی آنها باید از تقسیم بندی انواع قلعه ها و معماری آنها مطلع بود. در مورد دفینه قلعه ها باید بگویم که دفینه بسیاری از قلعه ها در ایران و کشورهای دیگر بعد از فتح آن قلعه ها یا زمان ترک آن ها تخلیه تاریخی شده است.

با توجه به تقسیم بندی قلعه های ایران به دو نوع جلگه ای و کوهستانی،مصالح ساختمانی آنها نیز متفاوت است.طرح اصلی قلعه های جلگه ای مربع و یا مربع مستطیل است که در چهار گوشه آن برج های مدور برای دفاع ساخته شده اند،مصالح این قلعه ها خشت و گل است و به ندرت از آجر و گچ استفاده شده است.

بارو (دیوار ضخیم) این قلعه ها چینه (دیوارهای گلی که آن را بند بند می سازند) است یا با خشت های قطور ساخته شده است،برای استحکام آن قطر و ضخامت بعضی از بارو ها به چهار متر هم می رسید.اطراف بعضی از این قلعه ها خندق حفر می کردن و برای رسیدن به قلعه از پل های متحرک بهره می گرفتند.
بعضی از قلعه های جلگه ای و کوهستانی به دلیل امنیت آن ها محل سکونت کشاورزان و روستاییان شد که با گذراندن خیابانی معمولا شمالی و جنوبی و تامین آب آشامیدنی خانه های روستایی در دو طرف خیابان ساخته می شد.

از این قلعه ها می توان به ،قلعه هنجن در سر راه نطنز به ابیانه است اشاره کرد که تا این اواخر محل سکونت بوده است.این قلعه دارای برج و باروی ضخیم بسیار بزرگ بوده است.داخل قلعه کوچه های پر پیچ و خمی داشته است که همه آن ها به گذر اصلی قلعه که به در قلعه منتهی می شود راه دارند.

خانه ها دو طبقه هستند و از طبقه زیرین برای نگهداری دام و یا انبار مواد غذایی و آشپزخانه استفاده می کردند و اتاق های نشیمن در طبقه دوم قرار داشته اند.از قلعه های مشهور ایران ، قلعه فلک الافلاک در شهر خرم آباد است.این قلعه با وسعت زیاد یکی از قلعه های معروف ایران است که هم اکنون تبدیل به موزه شهر خرم آباد شده است.

مصالح دژهای کوهستانی را معمولا از سنگ های بدون تراش نظیر سنگهای کوه یا رودخانه همراه با گچ غربال شده فراهم می کردند.در زیردست دژهای کوهستانی پرتگاه های عمیقی تعبیه شده است.درقسمت انتهایی برج ها و بعضی مواقع،باروها،کنگره هایی ست که مخصوص کمانداران بوده است تا بتوانند از شکاف کنگره ها دشمن را هدف قرار دهند.در بعضی از دژها و قلعه ها،مانند الموت قزوین،پایین دژ محل سکونت روستاییان بوده است.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: جای دقیق دفینه ها در قلعه ها،معماری قلعه ها،دفینه قلعه ها،گنج قلعه ها

تاريخ : 20 / 2 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

روش پیدا کردن تونل اصلی تومولوس در گنج یابی

در طول حفاری بخصوص حفاری تپه ها و تومولوس ها ما به مسیر های انحرافی ،تونل و یا دالان هایی زیادی می رسیم که کار تصمیم گیری در آن مکان ها بسیار سخت و خطرناک می باشد چرا که نمیدانیم کدام مسیر اصلی و کدام مسیر تله هست. برای تصمیم گیری درست برای ادامه راه باید از اصول باستان شناسی  و معماری تپه های باستانی یا معماری تومولوس اطلاعات کامل داشته باشید.

دالانها در دفینه یابی دوستان بیشتر در قسمت های جنوبی و خشک کشور از دالان استفاده میشده و در شمال و قسمتهای مرطوب کشور کمتر دیده میشه به دلیل رطوبت و اینکه احتمال جمع شدن اب در گذر زمان بیشتر اتاقک با ساروج های ضخیم استفاده میشده و کاربرد اتاقک بیشتر هست.

تله هایی که در دالانها به کار رفته میشه بیشتر در کف راهرو طراحی میشده و رانش و نشست کف راهرو دیده شده. اصولا در دفینه هایی که دالان براشون ایجاد میشده صدرصد دو یا چند راهرو برای گمراهی کاوشگر ایجاد میشده که در انتها درب به شکل پلمپ البته کاذب برای گمراهی شخص ایجاد میکردن .

برای گمراه نشدن فقط کافیه به دیوارهی دالان دقت کنید و نشانهای وجود تله و درستی مسیرو با کوچکترین نشانها تشخیص بدید . وجود لباس و ماسک برای کارهای دارای دالان الزامیست و سعی کنید درکنار کارشناس مخصوص کار را پیگیر بشید در اطراف قلعه ها و کاروانسراها وقتی به این سیستم کاری برخورد کردید اگر در رویه دیواره و ورودی عکس برجسته شتر دیده نشد اون منطقه ربطی به دفینه نداره و کارایی متفاوت با این موضوع داشته پس قبل از وارد شدن مسیر کاملا بررسی بشه.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: روش پیدا کردن تونل اصلی تومولوس در گنج یابی،تول گنج،معماری تومولوس،تومولوس،دفینه تپه های باستانی،دفینه تومولوس،هواکش تومولوس

تاريخ : 20 / 2 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

روش های پنهان کردن دفینه ها در ایران

سیستم دفینه گذاری در نقاط مختلف کشور طبق شرایط محیط دارای تفاوت از نظر ساختار بنا جاسازی اموال هستند.. به طور مثال دفینه در شمال کشور و در عمق جنگلها دو سال بعد از ساخت نماد کاملا زیر پوشش گیاه و خزها پنهان و از دید خارج میشوند و این یعنی شما در جنگلهای که دارای پوشش شدید گیاهی و درختی هستند نباید دنبال نماد باشید مخصوصا جنگلهای بدون شیب و سطح صاف چون در سطح صاف نفوذ باران در عمق بسیار تاثیر گذار است پس از عقل بدور است
دفینه نقاط مختلف کشور از جمله شهرهای شمالی
در شهرهای مرطوب شمالی اموال و نمادها بیشتر در قسمتی قرار میگیرند درارتفاع که پوشش گیاهی بدلیل رطوبت کمتر ضعیفتر میشوند و اگر دیده باشید در کوهای شمال کشور هر چقدر ارتفاع بیشتر میشود پوشش گیاهی ضعیفتر و زمین خشکتر و همینطور فضای دید عالیتر است حالا با این عوامل بهترین نقطه بین مرز پوشش گیاهی و خشکی در ارتفاع است.
و اینکه وجود شاخص در ارتفاعات اهمیت بسیار دارد مثل صخره ای به شکل خاص کوهی نامدار و یا چشمه های نامدار و خرافاتی که ریش سفیدان گاهی درموردشون صحبتهایی دارند و البته بسیاریشون بدون سندیت هستند ولی باید دانست تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
یکی از موارد مهم در ارتفاعات شمال کشور وجود تنگهای عظیم در ارتفاعات هست که از انتهای کوه به دریا ختم میشوند و باید دانست که نقطه پلمپها و غارها و دالانها در شی همین تنگها ایجاد میشده و خارج از این دنبال پلمپ و غارهای مسدود نباشید و نماد عقاب بسیار دراین موارد ایجاد میشده که از اونور دره و تنگه به نقطه پلمپ خیره شده و درب مقبره های بسیار ارزشمند تمام این موارد رو باید در این تنگها و درها یافت.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: روش های پنهان کردن دفینه ها در ایران،دفینه های ایران،دفینه های شمال

تاريخ : 19 / 2 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

دفینه قلعه ها

بسیاری از کاربران روزانه از بنده در مورد دفینه قلعه ها می پرسند و همه اذعان دارند که در فلان منطقه قلعه ای پیدا کردند آیا دارای دفینه است یا خیر .در جواب باید بگویم که دفینه با یک شی باستانی فرق دارد و وجود یک دیوار قدیمی یا یک بنای قدیمی یا حتی قلعه قدیمی دلیل بر وجود دفینه در یک محل نیست .ممکنه بعد از کلی کاوش در آن محل به یک شی باستانی برسید ولی شاید به دفینه ای نرسید .

در گذشته از قلعه ها به چند صورت به عنوان محل دفینه استفاده می کردند .اول نشانه قرار دادن مکان فیزیکی قلعه برای محل دفینه به عنوان مثال در سمت غروب آفتاب فلان قلعه تلی دارد که … که این دفینه ها بعد ها بعد از تخریب فلعه ها یا زمان وجود قلعه ها به عنوان نشانه قرار می گرفت. و یا اینکه داخل قلعه ها در طبقات زیرین دفینه اصلی قلعه وجود دارد .در هر صورت دفینه قلعه ها موارد دیگری نیز دارد :

۱- چاه : در گذشته یک سری از این بارها را در چاه پنهان میکردند به این روش که در زیر چاه مسیری را حفر میکردند و بعد از آن فضایی را در زیر زمین به صورت اتاقک درست می کردند که در مسیر راه تله میکانیکی کار می گذاشتند , دفینه را در اتاق جاسازی میکردند و در اتاقک را با سنگی گرد مهرو موم میکردند و درب راه ورودی را که کف چاه می شد را با ساروج مسدود میکردند و برای علامت گذاری زنجیری را داخل چاه آویزان میکردند .

۲- حوض : معمولا در قلعه ها حوضی را درست میکردند که از جنس ساروج بود و برای اینکه کسی به آن شک نکند در داخل آن آب ریخته و ماهی پرورش می دادند . عمق موجود در این حوض ها بین ۳ الی ۴ متر است . بار موجود در زیر این حوض ها معمولا مجسمه تندیس حیوانات است که از طلا و نقره ساخته شده است .

۳- تل ها : این تل ها معمولا در بیرون از قلعه در شیبی به سمت دره قرار دارند متراژ کار در این تل ها زیاد است و عمق موجود در زیر این تل ها حتی به ۳۰ متر هم می رسد البته اگر بخواهید از خود تل شروع به کار کنید.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: دفینه های قلعه, گنج قلعه, تونل قلعه, حوض قلعه, حوض

تاريخ : 19 / 2 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

در اکثر موارد در کنار مقبره ها با هیکل و تندیس های عجیبی مواجهه می شویم که ترکیبی از انسان و حیوانات و پرندگان هستند که برای ما مخوف می باشند . جای بسی تعجب برای ما چرا که ترکیب این انسان و حیوان وجود خارجی ندارد .اما اگر به تاریخ برگردیم می بینیم که این پیکره ها ریشه در اعتقادات مذهبی و تاریخی آن زمان دارد.

درمورد مقبره ها و نمادهای نگهبان مورد جالب نکته اعتقادی کار هست که بعداز برپایی مقبره نمادی رو به عنوان نگهبان جایگاه درکنار کار ایجاد میکردند که اعتقاد بر این بوده که با دادن انرژی به نماد میتونه از جایگاه و موقعیت کار نگهبانی کنه

و درگذشته اگر اشخاص متوجه چنین بنایی و موقعیتی میشدند از دستبرد زدن به جایگاه خودداری میکردند چون احتمال ایجاد خطر رو در موقع کار میدادند که نگهبان جلوگیری از کارشون میکرده

نمادهای نگهبان را چگونه تشخیص دهیم؟

شاید خرافات بوده و کارایی نداشتند ولی چون این یک باور مذهبی و اعتقادی بوده پس این باور باعث میشده که واقعا وجود نگهبان و موانع خیالی رو احساس میکردند درست مثل اشخاصی که درحال حاضر اعتقاد زیادی به وجود طلسمات دارند و بیشتر این باور وجود این موارد هست که به این موارد ریشه و واقعیت میبخشه…

مثلا در دم ورودی تل سنگی و ریزشی ایجاد میکردند و به خیال خود فکر میکردند که با وارد شدن در این ورودی نماد نگهبان وارد عمل میشود و باعث ریختن سنگ و باعث مرگ میشده که اینها همون تل هایی هستند که با کاهش و افزایش وزن عمل میکردند

مثلا با گام گذاشتن باعث افزایش وزن دراون نقطه و دوباره با برداشتن گام کاهش وزن ایجاد میشده و این تکرار وتحریک فضا باعث عملکرد تل ها میشده که اشخاص اینرو پای قدرت نگهبان مال و دفینه میگذاشتن…

دوستان تمام سیستم بر محاسبات علمی و ریاضی پایگذاری شده و دانستن این جمع و تفریق ها یعنی موفقیت در کار

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: تله فیزیکی تله مکانیکی تله های دفینه نگهبان دفینه نگهبان گنج

تاريخ : 18 / 2 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود