مومیایی پارسی (به انگلیسی: Persian Princess) یک مومیایی ایرانی در پاکستان بود. این مومیایی در سال ۲۰۰۰ کشف شد و خبر آن به تمام جهان مخابره گردید. پس از بررسی‌های گسترده مشخص گردید که این مومیایی یک مومیایی جعلی است و متعلق به یک قربانی کشته‌شده در سال ۱۹۹۶ است.

لو رفتن جعلی بودن مومیایی

یک زن ایرانی که از طریق ضربه‌ای شدید به گردنش کشته شده از قبر خارج و بصورتی بسیار استادانه با مواد شیمیایی تبدیل به یک مومیایی می‌شود و جهت فروش به مبلغ ده‌ها میلیون دلار توسط واسطه‌ای به یک موزه در نیویورک ارائه می‌گردد. موزه متروپولیتان در نیویورک از فردی به نام ماسکارا که نه تنها از متخصصین برجسته در زمینه باستان‌شناسی ایران است، بلکه تخصص ویژه در فاش کردن کپی‌های تقلبی از آثار باستان‌شناسی نیز دارد دعوت کرد تا قبل از خرید، نظر خود را در این زمینه به موزه ارائه دهد. او هنگامی که یک ایرانی در نیویورک، به‌نام امان‌الله ریگی با وی تماس می‌گیرد و چهار عکس از مومیایی برایش ارسال می‌کند در این زمینه مشکوک می‌شود. وی اعلام کرد در این که این جنایت و تبدیل جسد این دختر نگون‌بخت به یک مومیایی در ایران صورت گرفته شکی ندارد.

باستان شناسان و برجسته‌ترین پزشکان دنیا که به پاکستان دعوت شده بودند توانستند که رازی تکان‌دهنده را در مورد این مومیایی فاش کنند. باستان‌شناسان با ترجمه خط میخی استفاده شده در تابوت و ماسک طلایی روی صورت مومیایی آن را به این‌صورت ترجمه کردند:

    من «رهو دوگونه» دختر خشایارشا پادشاه بزرگ هستم

باستان شناسان با بررسی بیشتر متوجه شدند که در خط میخی استفاده شده غلط‌های نگارشی وجود دارد که با خط‌های میخی باستانی موجود همخوانی ندارد. همچنین طرح اهورا مزدای استفاده شده در تابوت نیز با نمونه‌های باستانی موجود تطبیق نداشته است.
صاحب مومیایی

پس از اینکه باستان شناسان فاش کردند که این مومیایی تقلبی است سؤال بزرگ باقی‌مانده این است.

خانم اَسما ابراهیم از موزه ملی پاکستان در تمامی مراحل تا کشف تقلبی بودن جسد و تلاش پلیس در شناسایی جسد و یافتن افرادی که دست به این کار زده‌اند با این جسد بوده است. این دختر نگون‌بخت چه کسی است و چه کسانی دست به این جنایت زده‌اند. در این مورد از پروفسور کریس میل روی متخصص بین‌المللی کالبدشکافی و آناتومی از انگلستان دعوت شد تا به پاکستان سفر کند. مراحل شکافتن جسد و درآوردن آن از مومیایی ضخیم، سه ساعت به طول می‌انجامد.

پروفسور میل‌روی پس از معاینه جسد اعلام کرد که جسد متعلق به دختری است بالای ۲۵ سال که در سال ۱۹۹۶ در گذشته است. پروفسور میل‌روی، علت درگذشت دختر را وارد آمدن ضربه شدید به گردنش و شکسته شدن آن اعلام کرد و گفت که نمی‌توان با اطمینان اعلام کرد که آیا این ضربه حادثه بوده یا اینکه وی به قتل رسیده است؛ با توجه به درجه دمای بالای ایران یا پاکستان که جسد سریعاً تخریب می‌گردد جسد این دختر یا هرگز دفن نشده یا اینکه حداکثر یک شب پس از دفن شدن از خاک خارج شده است. او اعلام کرد با توجه به اینکه خشکاندن جسد این دختر نگون‌بخت به مقدار حدود نیم تن مواد شیمیایی نیاز داشته این عمل توسط افراد عادی صورت نگرفته است.
عاملان جعل

باستان شناسان نیز اعلام کردند که حداقل چندین نفر در این جنایت دست داشته‌اند که تعدادی از آنها با تاریخ ایران باستان و مصر و چگونگی مومیایی کردن آشنایی داشته‌اند. بغیر ار آن جهت تهیه ماسک طلایی صورت این جسد مومیایی شده از طلاکاری ماهر و حرفه‌ای استفاده شده، جهت ساختن تابوت و حکاکی بر روی آن نیاز به نجاری زبردست و حکاکی بر روی سنگ آن هم به خط میخی ۲۶۰۰ سال پیش می‌بایست از یک سنگ‌تراش چیره‌دست استفاده شده باشد. با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و اندازه‌های صورت این دختر عکسی به اصطلاح فانتومی از صورت وی ساخته شد و پلیس پاکستان زیر فشار و علاقه بین‌المللی تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه آغاز کرد و دو نفر در این زمینه دستگیر و بازجویی شده‌اند.
کشف ابعاد دیگری از تقلب
پس از این مومیایی تقلبی بودن دو مومیایی دیگر که ادعا شده بود متعلق به ایران باستان است نیز فاش شد و این ترس وجود دارد که دو انسان دیگر نیز در این زمینه بقتل رسیده یا از قبور خود دزدیده شده باشند.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: مومیایی شاهزاده هخامنشی آثار شناسی گنج دفینه ها آثار شناسی علائم باستانی اسرار کاوش

تاريخ : 30 / 7 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

 

در آن زمان نیز مانند امروز پروتز می‌توانسته زندگی انسان‌های معلول یا کسانی که در اثر حادثه‌ای معلول شده‌اند را تغییر دهد اما گاهی به علت هزینه بالا غیر قابل دسترس است.

2 نفر از مردگان یک گورستان در نزدیکی شهر «اقصر» در مصر 2 پای مصنوعی داشتند که به گفته کارشناسان این قدیمی‌ترین پروتز تاکنون است که یافت شده است. یکی از آنها به نام «گرویل چستر» درحدود 600 سال قبل از عصر ما پروتز داشته است که با پارچه کتانی، چسب و گچ، چوب و چرم پای راست وی بسته شده بود.

نفر بعد که قدمت آن بین 710-950 پیش از میلاد برآورد شده است یک مومیای دیگر به نام «تاباکتنموت» است که به نظر می‌رسد دختر کشیش بوده و پای خود را در اثر قانقاریا از دست داده است.

«ژاکلین فینچ» محقق در دانشگاه منچستر گفت: بسیاری از مرده‌ها بخش‌هایی از بدنشان مانند دست و پا پروتز داشته است.

این نشان می‌دهد آنها برای راه رفتن استفاده می‌شده است.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: کشف پروتز 3000 ساله در مصر آثار شناسی گنج دفینه ها آثار شناسی علائم باستانی اسرار کاوش

تاريخ : 30 / 7 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

 

خروس به عنوان طلسم آینده خوب و بحث خوش شناخته می شود،در زمان های قدیم آنرا با طلوع خورشید مرتبط میدانستند در برخی معانی بیانگر دقت و توجه و بیداری است به عنوان سمبل مردانگی شناخته می شود که تنها و بدون جفت نیز نمی باشد به همین دلیل ممکن است در اطراف سمبل آن سنگ ها یا صخره هایی به صورت ردیفی وجود داشته باشد که تمثیل کننده مرغ ها ( جهت های او)می باشد،همچنین در محل یک قبرستان خانوادگی برای نشان دادن قبر پدر خانواده یا اعضای خانواده نیز ممکن است بکار رفته باشد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: علامت خروس در گنج یابی آثار شناسی گنج دفینه ها آثار شناسی علائم باستانی اسرار کاوش

تاريخ : 30 / 7 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

 

 

 

مثلث ها به احتمال قوی علامت خدا، جبرییل و حضرت عیسی است و عبارت از امانتی است که محافظت آن بر عهده این سه موجود می باشد. این امانت هم چنانکه می تواند یک گنج مخفی بوده باشد، می تواند حاکی از وجود یک قبر نیز باشد. برخلافت تصور ما، مثلث نشانه سه امانت نیست، علامتی از سه قبر است. اگر علامت مثلث بر روی یک سقف و یا درب تابوت ها حک شده باشد، در این مورد قطعا به معنی تثلیث است.
مثلث بعضا نشانه راه زنان و ارامنه می باشد. از همین رو، بیشتر وقت ما با 3 قبر مواجه می شویم که یکی واقعی و دو تای دیگر قلابی است. با دقت در این سمبل ها، متوجه می شوید که یکی از این سه مورد از دو تای بعدی متفاوت کار شده است. با بررسی دقیق منطقه،
@ganjur
 همچنانکه در مزار «سه کولی » بود، سه عدد قبر، سه تل خاک و یا سه برآمدگی خود به خود دیده خواهد شد.
در اینجا به یک نکته اشاره می کنیم، این سه نقطه صرفا نشانه سه مزار نیست، ممکن است علامت وجود سه عدد درخت بلند گلابی وحشی و یا درخت عرعر و یا سه تپه کوچک نیز باشد. خلاصه مطلب اینکه، بایستی در اطراف به دنبال سه نوع موجود گشته و از بین آنها گزینه درست را تشخیص دهید.
@ganjur
چیزی که در اینجا اصل می باشد، مثلثی است با سه نقطه کنده شده )شکل b(. این حاکی از سه قبر است. این موضوع که در همه آنها و یا یکی از آنها پول وجود داشته باشد، با بررسی بسیار موشکافانه علامت قابل کشف است. بدون پیدا کردن یک مزار دو تای دیگر به سختی پیدا می شوند. اندازه آنها مهم است. اگر هر طرف مثلث با هم برابر باشند، مزارها از هم به یک فاصله قرار دارند.
همچنانکه مثلث مذکور می تواند با استفاده از چند خط بر روی صخره ها کنده کاری شده باشد، در عین حال ممکن است با سه عدد اسکنه نیز ترسیم شود. در این صورت خبر اسکنه نشانه وجود یک مزار و یا دفینه می باشد.
@ganjur
اکنون به نکته مهمی در ارتباط با کنده کاری های مثلثی می پردازیم؛ اگر در منطق های که سه عدد کنده کاری شده به دنبال سه قبر گشته و قادر هستيد جای این مزارها را به شکلی تثبیت و مشخص نمایید، در این صورت نباید به حفر مزارهایی که از نظر قانونی منع شده اند اقدام کنید. در مقابل اگر این سه قبر با اسکنه بر روی سنگ یا صخره حکاکی شده و در حال حاضر موجود باشند، به احتمال زیاد در آنجا در کنار سه کنده کاری مورد چهارمی نیز وجود خواهد داشت که آن هم خود سمبل وجود یک اتاق(خانه) می باشد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: مثلث سه نقطه در گنج یابی آثار شناسی گنج دفینه ها آثار شناسی علائم باستانی اسرار کاوش

تاريخ : 30 / 7 / 1396 | | نویسنده : کوروش |
تاريخ : 30 / 7 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

 

شتر در حال راه رفتن یعنی مال جلوتر است. شتر ایستاده یعنی گنج همانجاست . اگر شتر بار داشته باشد حتماً در آن نزدیکی یک گنج وجود دارد شتر نماد گنج و یا موارد خاص با ارزش است معمولاً در 50 یا 65 قدم جلوتر یک علامت دوم هم دارد. اگر شتر نشسته باشد گنج در زیر سنگ باتلاق یا داخل غار است .
@ganjur
اگر شتر داخل غار باشد گنج داخل غار است. اگر چند شتر در پشت هم باشند و آخرین شتر نشسته باشد دفینه آن در پشت سر آخری می باشد. اگر شتر سرش پایین بود ، دفینه همانجا جلوی شتر است. کوهان شتر ممکن است علامت تل خاکی یا یک تپه بسیار کوچک سنگ چین باشد . اگر یک کوهان داشته باشد یک برجستگی در روبروی آن است و اگر کوهان شتر 2 تا باشد ، دو تل و یا تپه کوچک وجود دارد که یکی درست است و دیگری برای گمراه کردن ساخته شده است.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: شتر در گنج یابی آثار شناسی گنج دفینه ها آثار شناسی علائم باستانی اسرار کاوش

تاريخ : 29 / 7 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

 

الاغ نمادی مقدس است. در محل یافت نشانه الاغ و در اراضی صاف یک قبرستان وجود دارد. با توجه به نشانه های کنارش نیز معناهایش قابل تغییر است. ولی سنگ قرمز و خاک قرمز از مهمترین آنهاست. این سنگ و خاک قرمز کجا می تواند باشد. در قسمت جلوی الاغ، به طرف جلوی الاغ جایی که درخت کهنسال وجود دارد خاک قرمز بوده و یا هر 7 قدمی یک سنگی می باشد که دفینه در آنجاست. ممکن است دفینه بیش از یکی نیز باشد. آن چیزی که باید دقت کنیم این است که، این نشانه باید روی صخره باشد نه روی زمین ، و پای چپش باید جلو باشد و ممکن است در حالت ایستاده باشد ولی اگر پای راست جلو باشد نشانه دفینه نمی باشد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: علامت الاغ سنگی در گنج یابی آثار شناسی گنج دفینه ها آثار شناسی علائم باستانی اسرار کاوش

تاريخ : 29 / 7 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

 

از آنجا که انسانها بیشتر از مصرف خودشان تولید داشته اند تجارت شروع شده است. در ابتدا تجارت در داخل کشور و بعد به مرور زمان خارج از کشور و به مکانهای بسیار فراتر از مرزهای کشورها رسیده است. مثل همین دوران خودمان ، در دوران باستان مردم نیازهای خود را از طریق صادرات و واردات تامین می کردند.
@ganjur
در دوران باستان تجارت به دو روش زیر انجام می شد :
1- راه دریایی : با تکنولوژی آن زمان کشتی سازی انجام می شد . اگر به تکنولوژی کشتی سازی آن زمان توجه کنیم تجارت از این راه با خطرات جدی و زیادی مواجه بود. کشتی هایی که در طول سفر غرق شده اند باعث تحقیقات باستانشناسی و دفینه یابی شده است.
@ganjur
2- راه خشکی : تجارتی بود که با استفاده از حیوانات چهارپا انجام می شد(تجارت کاروان) همانطور که میدانید جاده ابریشم از کشور ما عبور کرده است ، این برای حمل ثروت شاه راه اصلی بوده و باعث ثروتمند شدن مناطق عبور راه شده بود. در فواصل مختلفی که کاروان می توانست در طول روز طی کند امکانات اجتماعی  و کاروانسراهایی درست شده بود.
@ganjur
جاده ستون اصلی تجارت است ، از هر منطقه ای که جاده عبور کرده آن منطقه ثروتمند شده ، هر چقدر که انسانها امکان این را داشته باشند که بتوانند محصولات خود را راحت تر و سریع تر حمل کنند . بیشتر رشد کرده و ثرتمند خواهند شد و همچنین  به غنی سازی فرهنگی و فعالیت اجتماعی محلی در طول معاملات کمک خواهد کرد.
@ganjur
کاوش در منطقه جغرافیایی و رابطه آن با راه تجارت را باید بررسی کنیم ، اگر به راه تجارت به راحتی وصل بشود آن موقع منظقه ای را که کاوش می کنیم درست است. اکنون میتوانید تحقیق و کاوش خود را شروع کنید و مطمئن باشید که در نتیجه کاوش دست خالی برنخواهید گشت.فقرا نه دارایی و نه مقبره ای دارند ، ثروتمندان هم مقبره و هم دارایی دارند . کسانی صاحب دارایی و ثروت خواهند شد که از طریق تجارت پول خوبی را بدست خواهند آورد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: اهمیت جاده مال رو در گنج یابی آثار شناسی گنج دفینه ها آثار شناسی علائم باستانی اسرار کاوش

تاريخ : 29 / 7 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

 

در میان علائم قورباغه یکی از نادرترین علامت ها هست، در دوران باستان برای علامت قورباغه اندازه گیری خاصی داشتند ،آن هم در میات اعضای قورباغه قسمت سر آن است که به جائی که نگاه می کند درست قبر وجود خواهد داشت. این قبر متعلق به مرد یا زن خواهد بود
@ganjur
سنگ قورباغه : علامت قورباغه در نزدیک رودخانه ها و دوره های آب، جریان و یا نهر ها وجود خواهند داشت . فاصله جهش قورباغه یعنی جائی که جهش می کند ومی پرد باید به دقت بررسی شود بخصوص در آن اطراف بایدیک سنگ گرد وجود خواه داشت که باید بدقت بررسی شود. اگر همچنی علائمی وجود ندارد به سمت شما پایین سنگ کاوش کنید.
@ganjur
بعضی از افراد این علامت را به ارامنه نسبت می دهند که نشان دهنده آئین مرگ آنها بوده و در آن امده است که در جهت نگاه قورباغه ای که در صخره یا روی سنگ حک شده است تپه ای خواهد بود و در بالای ان تپه یک علامت دومی نیز می باشد که نوعی رسم یا حکاکی یا برجستگی خواهد بود.
@ganjur
اگر قورباغه روی تخمهای خود نشسته که در اینجا هدف درزیره خود قورباقه میباشد وزمانی هم که قورباقه در حالت جهش یعنی بصورت نیم خیز بلندشده در مسیر جهش ان بایدبدنبال یک نهر اب ویا ابادی بود که یک چاه دران قسمت موجوده وهدف دراطراف ان چاه هستش

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: مفهوم نماد سنگ قورباغه در گنج و دفینه یابی آثار شناسی اسرار کاوش گنج و دفینه علامت قورباغه در گنج یابی

تاريخ : 29 / 7 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

 

با سلام و عرض ادب
بسیاری از دوستان برای بنده آثاری میفرستند که علامت قبر یا مقبره هست و بنده تاکید بر وجود قبر دارم البته قبر با مقبره از لحاظ ساختاری آن و میزان اهمیت شخص متوفی باهم فرق می کند قبرها معمولی هستند ولی مقبره ها با تشکیلات خاص و در جاهای خاصی قرار می گرفت.

به اکثر دوستان تاکید میکنم که قبرها ممکن است روی زمین دارای آثار باشند مثل سنگ قبر، سنگچین یا به شکل تل بسیار کوچک و یا هیچ آثاری از آنها روی زمین نمانده باشد . و تاکید بنده بر استفاده از یک دستگاه قبریاب می باشد به دلیل اینکه اکثر آثار قبرها امروز به مرور سال های متمادی از بین رفته.در بالا یک نمونه از قبرهایی را می بینید که آثار آن حفظ شده و به راحتی بر روی زمین قابل تشخیص می باشد ولی اکثرا هیچ آثاری روی زمین ندارند و برای پیدا کردن آنها حتما باید یک دستگاه قبریاب یا سکه زن  داشته باشیم.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: آثار قبرهای گبری یا باستانی بر روی زمین آثار شناسی گنج دفینه ها آثار شناسی علائم باستانی اسرار کاوش

تاريخ : 29 / 7 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود