ﻫﺮﻭﺩوﺕ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﻧﮕﺎﺭ غربی ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﺍﻭﻝ ﺧﻮﺩ ﺑﻨﺪ ١٤٠ مینویسد:
” ﻣﻄﺎﻟﺒﻰ ﻛﻪ ﺗﺎﻛﻨﻮﻥ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﭘﺎﺭﺱ ﻫﺎ ﮔﻔﺘﻢ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ ، ﺍﻣﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﭘﺲ ﻣﻴﮕﻮﻳﻢ ﺩﺭﻣﻴﺎﻥ ﭘﺎﺭﺱ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺷﻤﺎﺭ ﺍﺳﺮﺍﺭ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﻭ ﺭﺍﺯ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﺷﻜﺎﺭﺍ ﻧﻤﻴﮕﻮﻳﻨﺪ ﻭ ﺟﺎﻧﺐ ﺍﺣﺘﻴﺎﻁ ﺭﺍ ﺭﻋﺎﻳﺖ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ، ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺟﻤﻠﻪ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻭ ﺭﺳﻮﻣﻰ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﺮﺩﮔﺎﻥ و تدفین مادها می باشد.
ﻣﺮﺩﮔﺎﻥ ﺭﺍ ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺩﻓﻦ ﻛﺮﺩﻥ ﺩﺭ ﺟﺎﻫﺎﻯ ﺑﻠﻨﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﻨﺪ ﻛﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﭘﺮﻧﺪﮔﺎﻥ ﻻﺷﻪ ﺧﻮﺍﺭ ﻭ ﺣﻴﻮﺍﻧﺎﺕ ﺷﻜﺎﺭﻯ ﺩﺭﻳﺪﻩ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﮔﻮﺷﺖ ﻭ ﺍﺣﺸﺎﺀ ﺷﺎﻥ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻓﻘﻂ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻧﺸﺎﻥ ﺑﺎﻗﻰ ﺑﻤﺎﻧﺪ.
ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﻐﺎﻥ ﻣﺎﺩ ﻣﻴﺪﺍﻧﻢ ﻛﻪ ﭼﻨﻴﻦ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ ﭼﻮﻥ ﺍﻳﻦ ﺭﺳﻢ ﺭﺍ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﻧﻜﺮﺩﻩ ﻭ ﺁﺷﻜﺎﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻴﺪﻫﻨﺪ . ﺍﻣﺎ در مورد ﭘﺎﺭﺱ ﻫﺎ به نوعی پنهانيست…”
بنا به گفته ﻫﺮﻭﺩﺕ ﻭ ﻣﻘﺒﺮﻩ ﻫﺎﻯ ﻣﺘﻌﺪﺩ مادها و ﭘﺎﺭﺳﻴﺎﻥ ﺩﺭ ﻧﻘﺶ ﺭﺳﺘﻢ ﻭ ﻧﻘﺎﻁ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻫﻮﻳﺪﺍﺳﺖ ﻛﻪ مادها و ﻫﺨﺎﻣﻨﺸﻴﺎﻥ ﻧﻴﺰ چون ﺁﻳﻴﻦ ﺯﺭﺗﺸﺖ ﺑﻪ ﺁﺧﺸﻴﺞ ﻭﺭﺟﺎﻭﻧﺪ ﺍﺭﺝ ﻣﻴﻨﻬﺎﺩﻧﺪ ﻭ ﺍﺟﺴﺎﺩ ﺭﺍ در ﺑﻠﻨﺪﺍ به گور ﻣﻴﺴﭙﺮﺩﻧﺪ .

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: تدفین مردگان تدفین پارت ها تدفین مادها تدفین مردگان قبر گبری مقبره هرودوت

تاريخ : 27 / 4 / 1399 | | نویسنده : کوروش |

 

وجود سنگ نگاره و علامت کانال بصورت حکاکی کاملا واضح و دارای گودی، در مناطق مختلف، معانی مختلفی داشته که باید با بررسی دقیق منطقه و نیز مشاوره با افراد با تجربه و کار بلد مفهوم آنها را بیابید.
در اینجا معانی و نظریه های مختلف در مورد این نوع سنگ نگاره را به اختصار برای شما شرح می دهم:
۱- در حالت اول می تواند نشان دهنده یک منبع آب آن در نزدیکی محل سنگ نگاره، می باشد.
۲- در حالت دوم می تواند نشان دهنده یک مقبره ( گور دخمه صخره ای ) در آن نزدیکی بوده و این مقبره در داخل یک غار یا اتاقکی صخره ای می باشد و دهانه آن را بسته و پلمپ نموده اند.
در این حالت باید درون کانال حکاکی شده آب بریزید و مسیر حرکت آب به خارج از سنگ، مسیری است که باید به آن طرف رفته تا محل مذکور را بیابید.
۳- در حالت سوم مقبره ای درون یک غار با دهانه کوچک می باشد که خود این سنگ یا صخره در جلوی دهانه ورودی قرار گرفته و راه را مسدود نموده است (توجه داشته باشید که در اینصورت، این نشانه آخر خواهد بود)
۴- در حالت چهارم علامت وجود مقبره ای است، بسته شده که در روبروی آن قرار داشته و محل مورد نظر دارای حداقل دو شیب تند در طرفین می باشد و باید در بالای برجستگی، به دنبال آن بگردید.
۵- در موارد دیگر می تواند نشان دهنده یک سد و محل انباشته شدن آب یا محل جلوگیری از نفوذ آب باشد.
البته در مواردی هم دیده شده است که این نوع سنگ نگاره، اشاره به وجود معدن سنگ و یا محل ورود و شروع محدوده منطقه ای صنعتی در گذشته بوده است.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: سانی حکاکی کانال دفینه غار سنگ نگاره علامت کانال کانال آب مفهوم سنگ نگاره یا حکاکی کانال در دفینه یابی

تاريخ : 27 / 4 / 1399 | | نویسنده : کوروش |

 

حتما تاکنون در اخبار روزنامه ها؛ برنامه های مستند یا هنگام بازدید از موزه ها دیده اید که درباره اشیا مختلف باستانی اطلاعاتی از جمله سن آن شی ارائه می شود. بدون شک برای بسیاری از مردم این پرسش وجود دارد که چگونه باستان شناسان قادر به ارائه قدمت اشیای بعضا چند هزار ساله هستند؟ به طور کلی وظیفه باستان شناسان؛  شناسائی و مطالعه فرهنگ های گذشته از طریق آثار مادی باقی مانده از آن ها با کمک مطالعه و تفسیر این آثار است.

سال یابی نسبی عموما روش تعیین سن اشیا از طریق مطالعه و تفسیر شی بر پایه یافته  ها و دانسته های باستان شناسی است. در حقیقت در این روش بر خلاف روش سالیابی قطعی که بر پایه انجام آزمایش های دقیق انجام می شود، باستان شناسان با کمک داده ها و دانسته های پیشین اقدام به تفسیر و تشخیص قدمت اشیا می کنند. روش سال یابی قطعی یکی دیگر از روش هایی است که در باستان شناسی برای مطالعه و تعیین قدمت اشیا و آثار کشف شده مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش، باستان شناسان با کمک آزمایش های علمی و دقیق می توانند قدمت دقیق و قطعی اشیا را تخمین بزنند. شاید مشهور ترین روش شناخته شده در این بخش ، روش تعیین سن کربن 14 باشد.

در این میان دانستن پیشینه و سن اشیا و آثار باقی مانده ، نقش بسیار مهمی در مطالعه و درک این آثار دارد. به طور کلی در باستان شناسی دو روش کلی سالیابی وجود دارد که عبارتند از: سالیابی نسبی و سالیابی قطعی. در این نوشتار به طور مختصر و ساده به معرفی هر یک از این روش ها می پردازیم.
روش سال یابی قطعی:
روش سال یابی قطعی یکی از روش هایی است که در باستان شناسی برای مطالعه و تعیین قدمت اشیا و آثار کشف شده مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش، باستان شناسان با کمک آزمایش های علمی و دقیق می توانند قدمت دقیق و قطعی اشیا را تخمین بزنند. شاید مشهور ترین روش شناخته شده در این بخش ، روش تعیین سن کربن 14 باشد. در ابتدا باید خاطر نشان کنیم که این روش تنها و تنها برای تعیین سن آثار و اشیا ارگانیک که منشا آن موجودات زنده بوده است کاربرد دارد و برای اشیا غیر ارگانیک نمی توان از روش کربن 14 استفاده کرد.
کربن به طور کلی دارای ایزوتوپ های مختلفی است که یکی از این ایزوتوپ ها، کربن 14 است. در ارتفاع 6 تا 15 کیلومتری جو زمین ، بر اثر برخورد اشعه کیهانی به اتمسفر زمین ، نوترون هایی با انرژی زیاد تولید می‌شود. وقتی انرژی نوترونها بین 0،4 تا 1،6 میلیون الکترون ولت باشد، با برخورد به اتمهای نیتروژن ، کربن 14 ایجاد می‌کنند.
روش های تعیین سن قدمت آثار اشیاء باستانی توسط باستان شناسان و روش سن یابی باستان شناسی
به طور عادی در بدن تمامی موجودات زنده اعم از گیاهان، حیوانات و انسان عنصر کربن وجود دارد. این عنصر تا زمانی که آن موجود زنده است، میزان ثابتی دارد و پس از مرگ آن موجود زنده تغییرات مختلفی در بدن وی رخ می دهد که یکی از آن ها تغییر در عنصر کربن است. کربن 14 ، ایزوتوپ سنگین عنصر پایدار کربن است که با تشعشع بتای منفی () ، تبدیل به نیتروژن 14 می‌شود. انرژی بتای منفی حاصل ، 0.156 میلیون الکترون ولت به ازای هر مول است:
146C β-→147N e
در زمان مرگ موجودات زنده این ایزوتوپ های کربن شروع به تغییر حالت داده و با توجه به چرخه نیمه عمر ثابتی که دارند به باستان شناسان کمک می کنند تا قدمت شی مورد نظر تخمین زده شود. در حقیقت نیمه عمر کربن 14 به طور دقیق 5 هزار و 730 سال با ضریب خطای 40 سال است. یعنی پس از مرگ یک موجود زنده 5 هزار و 730 سال طول می کشد تا نیمی از کربن 14 موجود در بدن وی تغییر حالت داده و به مواد دیگری (مانند بنزن ) تبدیل شود. حال کافی است میزان اولیه کربن 14 موجود در یک شی محاسبه شده و سپس اندازه فعلی کربن 14 در آن نیز مشخص شده و با توجه به میزان ثابت 5 هزار و 730 سال، سن شی قابل محاسبه خواهد بود.
البته کربن چهارده تنها یکی از روش های مورد استفاده در سالیابی قطعی است و انواع روش های دیگری نیز در این حوزه وجود دارند که برخی از مهمترین آن ها عبارتند از:

روش آرکائو مگنتیک که در مطالعه گل رس پخته شده  و سفالینه ها استفاده می شود. در هنگام پخت، ذرات مغناطیسی آن در راستای قطب شمال قرار می گیرند، می توان زمان پخت آن را محاسبه کرد.

روش دندرو کرونولوژی یا مطالعه حلقه های موجود در تنه درختان.

روش تاریخ گذاری مبتنی بر آمینو اسیدها: روشی است که در آن با مطالعهٔ دگرگونی‌های رخ داده در ساختار آمینو اسیدهای موجود در اشیای تاریخی آن ها را از لحظه پدید آمدن تاریخ گذاری می‌کنند.

روش پتاسیم – آرگون و آرگون – آرگون که یک روش تاریخ گذاری رادیو متریک بوده و عموما برای تعیین سن فسیل ها و بقایای انسانی مورد استفاده قرار می گیرد. این روش تاریخ ‌گذاری اشیای تاریخی بر اساس بررسی نیمه عمر ۱٫۳ میلیارد ساله رادیو ایزوتوپ پتاسیم-۴۰ و فرایند تبدیل شدن آن به رادیو ایزوتوپ آر

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: تعیین سن اشیای باستانیروش های تعیین سن تعیین سن اشیای باستانیقدمت اشیای باستانی

تاريخ : 6 / 4 / 1399 | | نویسنده : کوروش |

 

در حین حفاری امکان داره که با علائم و آثار زیادی مواجه بشوید که در اکثر مکان ها مشترک است و امکان داره با آثار و علائم و نشانه گنج هم مواجه بشوید که تا حالا نمونه اش را از نزدیک مشاهده نکرده باشید و یا نشنیده باشید . معمولا این آثار برای مکانها و یا هدف های کوچک و متوسط صدق می کند .
بررسی و تحلیل موارد یافت شده کار هر کسی نیست و ایجاد حتی یک تغییر کوچک میتونه ما رو از راه درست منحرف بکنه و تمام زحمات رو به باد بده.
برای رسیدن به گنج بزرگ نیازمند دانستن اصول و قواعدی هستیم که ما را در رسیده و پیدا کردن گنج یاری نماید. برای آشنایی با قوانین اصلی گنجیابی این مقاله را بخوانید.
توجه داشته باشید وجود تخته سنگ، درخت کهنسال، چشمه آب، تپه و تل خاکی، دلیل وجود حتمی و صددرصدی نشانه های گنج و دفینه نیست!
نشانه‌های گنج بزرگ
بعضی از افراد فکر می کنند که هر تپه‌ای از نشانه گنج است، در صورتی که از نشانه های وجود گنج در یک تپه این است که اولا خاک آن دستی بوده و نباید بکر یا طبیعی و دارای رگه های سنگی باشد.
ثانیا تپه در محلی قرار گرفته باشه که در اون منطقه مشابه اون تپه کم باشد و در نزدیکی اون تپه آثاری همچون درخت کهنسال و چشمه آب و … وجود داشته باشد.
توجه داشته باشید که با دیدن درست آثار و علائم موجود و گمانه زنی درست و اصولی، می تواند شما را از حفاریهای بیهوده و مایوس کننده، تا حدود زیادی نجات دهد!
پس از شروع حفاری نیز توجه داشته باشید که ابتدا باید از خاک سطح عبور کنید و بسته به منطقه مورد نظر (کوهستانی، جنگلی، کشاورزی و …) حداکثر تا عمق ۷۰ سانتیمتر، آثاری همچون ذغال، خشت یا تکه آجر، سنگ رودخانه ای و … تا این عمق، دلیلی محسوب نمیشوند و حدودا از عمق یک متری به بعد است که باید آثار را کم کم مشاهده نمایید، مثل سنگ چین، خاک قبر یا جسد انسان، کوزه سفالی، ذغال چوب یکدست (حداقل ۷ سانتیمتر) و یا گلهای صابونی(روغنی) که در گذشته جهت عایق و جلوگیری از عبور آب و رطوبت و محافظت از اموال مورد استفاده قرار می گرفته و …
اما وجود ذغال چوب یا سنگ هم از دلایل وجود صددرصد گنج و دفینه نیست، چرا که در گذشته امکان داشته چوپانی و یا فردی در آن مکان آتشی روشن کرده باشد و یا سقف چوبی و دیوار سنگی ساختمان و عمارتی بر اثر جنگ یا آتش سوزی فرو ریخته باشد.
آن مکان وقتی تائید میشود که نشانه های دیگر هم وجود داشته باشند و به هیچ عنوان خاک بهم خورده و دارای لکه های مختلف نباشد.
از دیگر نشانه های گنج ، سنگ چین با ملات یا وجود تخته سنگ یا سنگ های تراش خورده بزرگ در عمق حدودی یک و نیم متر به بعد است.
آجر و خشت های خام که بصورت مربع بوده و پلکانی یا منظم و بی دلیل چیده شده باشند بطوریکه مسکونی بودن مکان را تائید نکند، نیز می تواند از نشانه های گنج باشد و …
موارد ذکر شده بالا بخش بسیار کوچکی از مبحث چگونگی شناخت آثار و علائم و نیز چگونگی حفاری صحیح و موفقیت آمیز می باشد که برای شروع، به تمامی علاقمندان تقدیم می گردد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: رسیدن به دفینه جسد انسان زغال کوزه سفال

تاريخ : 6 / 4 / 1399 | | نویسنده : کوروش |

 

دوستان نمونه جایگاه و سنگچین رو میبینید که با چیدمان عالی و کاملا واضح نمایان هست
ببینید قبوری که در این حالت چیدمان کارمیشن اگر شما درکف کار و ادامه دادید و دید که سنگچین ها به همون ترتیب ادامه به پایین دارن در این حالت شما قبرو در دیواره سمت راست دارید
یعنی اتاقک مورد نظر کاملا پوچ است و درست بین این اتاقک قبر خالی و قبر اصلی دیواره سنگچین دو جایگاه رو از هم جدا کرده و شما برای تست اینکه ایا پشت این دیواره فضایی باز و خلع وجود دارد یا خیر کاملا با یک سیم مفتول میدونید متوجه کار بشید و با گذروندن سیم از لای سنگچین به درون و پشت سنگ چین ها اگر فضا خالی باشد سیم به چیزی برخورد نمیکند و اگرهم خاک وجود داشت و بازهم سیم به راحتی و با مقداری فشار کم به داخل نفوذ کرد پس صدرصد قبر اصلی در اونور دیوار پنهان است و خارج از این نیاز به کاوش در نقطه های بیشتر است
دوستان درصورتی شما کف قبور را باید برای کاوش و ادامه کار انتخاب کنید که کف بعداز خاک سرند شده یکهو به یک لایه سخت برخورد بشود و دوبار بعداز ان خاک نرم نمایان میشود پس خارج از این چندان در کف زمان نگذارید.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: قبر سنگچین, قبر گبری, مقبره پادشاه،مشخصات قبر سنگچین،دفینه قبر سنگچین

تاريخ : 6 / 4 / 1399 | | نویسنده : کوروش |

 

برای پیدا کردن دفینه های حکومتی و نظامی باید غیر از دانستن روش های دفینه گذاری آنها از آداب و رسوم و مناسک خاص مذهبی آن دوره نیز اطلاعات کامل داشت.
دفینه های حکومتی نظامی همانطوری که از اسمشون پیداست یعنی اموالی عظیم،خزانه ای بزرگ و… که با کمال صبر و حوصله و باهوشی مسیرهای انحرافی و پوچ و دارای تله ایجاد کردند و کارها را بسته اند،
پس باید آشنا بود مثلا کاری که توش به فلان علائم خوردید بدونید داره چه معنی میده،دفینه های حکومتی در باستان و نحوه کاوش این سیستم ها
مثلا درون کاری باید دونست که جسد بدون سر داره چی میگه؟
یا ۷جسد چه معنی میده؟
یا ۶جسد چه معنی میده؟
یا ۴تا پلمپ نما درون غار چه معنی میده؟
یا چاهی درون غار داخلش در دیواره یک سنگ بیرون زده چه معنی میده؟
یا مثلا ساروجی که درون کار دیده میشه آشنایی داشته باشید چه نوع ساروجی هست؟
یا لایه ها رو بدونید که کدوم لایه به هدف نزدیکتون میکنه کدوم دور تر
و…..
که همگی اینها مباحثی هستن که بدون شناخت ودانستنشون یعنی سردرگمی در اعماق زمین و دل غارها
در کارهای مربوط به حکومتی و مذهبی باید یک قدم جلوتر از معمار کار بود.
در کارهای حکومتی نظامی شناخت اصول،و دانستن معنی علائم واشکال درون کارهاست که نقش مهمی در موفقیت داره
یا مثلا کارهایی که مانند سیستم قبر و مقبره که مربوط به حاکمان محلی بود ایجاد شده اند که باید قبرهای قربانی وهمون انحرافی رو باید ابتدا تشخیص داد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: دفینه حکومتی دفینه نظامی اسرار نظامی مقبره باستانی مقبره پادشاه

تاريخ : 6 / 4 / 1399 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود