- وجه تسمیه:کریستال درزبان یونانی به معنای یخ است وباوربراین بودکه بلورهای اکسیدسیلسیم یا به عبارتی در کوهی یا کریستال کوهی مایعاتی هستند که برای همیشه به یخ تبدیل شده اند.

- فرمول شيميايي: SiO2

 - سیستم تبلور:هگزاگونال (تری گونال)،فرمهای منشورمسدسی

- رخ:ندارد

 شکستگی:صدفی شکل،خیلی شکننده

 - سختی: 7

- وزن مخصوص:2.65

 ميزان شفافيت :شفاف

 - رنگ :بیرنگ

 رنگ اثر خط:سفید

 بلورهای مناسب برای تراش دادن بسیارکمیابند،کریستالهای کوارتز درتمام نقاط دنیا به فراوانی موجودندودرمواردی برای شبیه سازی برلیان وسایرنگین های جواهر کوارزش مورداستفاده قرارمی گیرنداکثرنگین های بیرنگ وشیشه مانند به علت تشابه ممکن است با درکوهی یا کوارتز اشتباه شوند.

درکوهی در مقابل اشعه ایکس وتشعشعات رادیوم دودی رنگ می شود.راین استون(Rhinestone) قلوه سنگهایی بوده اندکوارتزی که درگذشته ازرودخانه راین استخراج می شدندولی امروزه شیشه های رنگی بدلی به این نام خوانده می شوندبلورهای کوارتز برای استفاده درصنعت بطورمصنوعی تولید می شوندکه خاصیت عمده آنهاپاکی مطلق می باشد محتویات وناخالصیهایی که دراین کانی بطورکانی وفوردیده شود شامل گوتیت،طلا،پیریت،روتیل وتورمالین می باشد

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: سنگ ها سنگ های قیمتی خواص سنگ ها ارزش سنگ ها درکوهی

تاريخ : 28 / 8 / 1395 | | نویسنده : کوروش |

تاريخچه: سنگ کوارتز صورتي از ديرباز محبوب ترين نوع کوارتز در جوامع بشري بوده است و رنگ صورتي منحصر به فرد آن به خاطر وجود تيتانيوم، آهن و منگنز است. اين سنگ، سنگ عشق نام دارد و هديه اي است که از ديرباز مورد توجه آناني بوده است که مي خواهند عشق خود را به ديگري هديه کنند.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: سنگ ها سنگ های قیمتی خواص سنگ ها ارزش سنگ ها کوارتز صورتی

تاريخ : 28 / 8 / 1395 | | نویسنده : کوروش |

- وجه تسمیه:از کلمه لاتین rutilus یعنی سرخ فام اخذ شده است.

 فرمول شيميايي: TiO2

- سیستم تبلور:کوادراتیک

 - شکل بلورها:سوزنی - مو مانند(مو های ونوس) - ماکله - زانوئی

 - اشکال ظاهری:اگرگات - بلوری - دانه ای - رشته ای

 رده بندی:اکسید

 جلا:الماسی - نیمه فلزی - چرب

 رخ:کامل - مطابق با (110) ناقص - مطابق با (100(

  شکستگی:صدفی - نامنظم

 ميزان شفافيت :غیرشفاف - نیمه شفاف

 رنگ :زرد - قرمز - قهوه ای قرمز - قهوه ای سیاه - سیاه

 رنگ اثر خط:قهوه ای-زرد - قهوه ای قرمز

 ژیزمان:فراوان ; سوئیس ، اتریش ، ایتالیا ، نروژ ، مکزیک ، برزیل و استرالیا

 - پاراژنز:آناتاز - بروسیت - آپاتیت - تیتانیت - کوارتز و غیره

 -  ترکیب شیمیایی: Ti=59.95% O=40.05% باانکلوزیون Fe,Sn,V,Cr,Ta,Nt

تشابه کانی شناسی:نقره - آنتیمون

 - خواص شیمیایی:ذوب نمی شود و در اسیدها نامحلول است

-  منشا تشکیل:ماگمائی - پگماتیتی - دگرگونی

سایر مشخصات:دارای شکستگی صدفی و نامنظم است ذوب نمی شود و در اسیدها نامحلول
است.

 محل پیدایش:اتریش

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: سنگ ها سنگ های قیمتی خواص سنگ ها ارزش سنگ ها سنگ روتیل

تاريخ : 28 / 8 / 1395 | | نویسنده : کوروش |

انتخاب نام کوارتز دودی برگرفته از رنگ این گوهر می باشد.             

کوارتز دودی در طبیعت با رنگ های قهوه ای روشن تا تیره و قهوه ای مایل به خاکستری تا سیاه دیده می شود. البته رنگ های تیره آن  موریون (Morion) نیز نامیده می شوند.در صورتی که کوارتز ما دارای باند ها یا خطوط سیاه و سفید باشد به نام کوارتز (Coontai) خوانده می شود. این کانی در مکان هایی یافت می شود که سیلیسیم برای مدت زمان طولانی تحت تأثیر را دیواکتیو قرار گرفته باشد.از نکته های شاخص دیگر این کانی وجود وافر بلورهای سوزنی شکل روتیل است. لازم به ذکر است کوارتز دودی را نباید به مدت طولانی در معرض نورهای خیلی درخشان قرار داد، زیرا در رنگ کانی تأثیر منفی می گذارد. در برخی موارد نیز برای بهبود رنگ کانی آن را تحت حرارت ۳٠٠تا ۴٠٠درجه سانتی گراد قرار می دهند تا روشن تر شود.

 از کانی های مشابه کوارتز دودی می توان به آندالوزیت، آکسینیت، تورمالین خاکستری تیره، ایدوکراز و کوئزیت اشاره کرد. بیشترین مقدار کوارتز دودی جهان در برزیل تولید می شود. البته این کانی در کشورهای استرالیا، ماداگاسکار، آمریکا، سوئیس، اسپانیا و کایرنگرم اسکاتلند نیز یافت می شود.

 اعتقادات: موجب تسلط به امور زندگی جسارت و شجاعت شده همچنین برای مالک خود صلح و صفا را به همراه دارد. دارای انرژی مثبت قوی نیز می باشد. 

اسامی دیگر: موریون Morion  , کایرنگرم .Cairngorm

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: سنگ ها سنگ های قیمتی خواص سنگ ها ارزش سنگ ها سنگ کوارتز دودی

تاريخ : 28 / 8 / 1395 | | نویسنده : کوروش |

آمترین یا تریستین (Trystine) که در موارد تجاری بولیویانیت (Bolivianite) نیز نامیده می شود. عده ای بر این باورند داشتن این سنگ باعث تعادل بین زندگی مادی و ومعنوی می شود همچنین برای تقویت اعصاب و درمان نارحتی های عصبی و افسردگی بسیار مؤثر است.

آمترین به طور طبیعی یک کوارتز است که از ترکیب ۵٠/۵٠ آمتیست و سیترین به وجود می آید این سنگ مخلوطی از رنگ ارغوانی و رنگ لیمویی با مناطقی به رنگ زرشکی به همراه زرد یا نارنجی می باشد. رنگ قابل نمایان در داخل آمترین به دلیل اکسید آهن در داخل کریستال است و در زمان شکل گیری کریستال به علت تغییر دما به وجود می آید. افسانه ای وجود دارد که آمترین اولین بار در اروپا به وسیله (Conquistador) به ملکه ی اسپانیا هدیه شد و بعد از آن معدن آناهی (Anahi) در بولیوی به عنوان جهیزیه به ملکه داده شد. تقریباً همه ی آمترین های تجاری در دسترس از معدن آناهی(Anahi) واقع در شرق بولیوی استخراج می شوند البته معادنی نیز در هند و برزیل وجود دارند ولی از لحاظ ابعاد و کیفیت قابل قیاس با معدن بولیوی نیستند.

در سال ١٩٩٤ یک آزمایشگاه روسی اقدام به تولید آمترین های مصنوعی به رنگ های زرد- سبزیا آبی- طلایی کرد؛ البته این رنگ ها صرفاً در سنگ های مصنوعی دیده می شود. برای تشخیص سنگ مصنوعی از طبیعی کافیست سنگ را به حالت چپ و راست چرخانده، در صورتی که در میان سنگ کریستال بی رنگ شبیه مستطیل دیدیم به این موضوع پی می بریم که سنگ مصنوعی است ؛ در ضمن Gas bubble نیز یکی از فاکتورهای مصنوعی بودن سنگ است.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: سنگ ها سنگ های قیمتی خواص سنگ ها ارزش سنگ ها آمیترین

تاريخ : 28 / 8 / 1395 | | نویسنده : کوروش |

نام سیترین برگرفته از کلمه فرانسوی (Lemon) به معنی لیمو است. البته این وجه تسمیه به دلیل تشابه رنگ لیمو و سیترین می باشد. سیترین جزء خانواده کوارتز محسوب می شود و به دلیل حضورعنصر آهن در این کانی رنگ آن به صورت زرد روشن، طلایی مایل به قهوه ای دیده می شود. سیترین طبیعی سنگی کمیاب است . بیشتر سیترین های موجود در فروشگاه ها به وسیله حرارت تغییر رنگ داده شده اند. با حرارت دادن می توان آمتیست یا کوارتز دودی را به سیترین هایی با رنگ زرد مایل به نارنجی یا طلایی مایل به قهوه ای تبدیل کرد.

یکی از راه های شناخت سیترین طبیعی تغییر شکل ناخالصی های احتمالی و وجود پدیده چند رنگی در نوع طبیعی این سنگ می باشد. از بین کانی ها توپاز خیلی شبیه سیترین است. به همین دلیل در بیشتر مواقع این دو کانی را با یکدیگر اشتباه می گیرند در حالی که توپاز سنگین و سخت تر و از کیفیت بالاتری نسبت به سیترین برخوردار است؛ همچنین الکسارندرتوپاز بالاتر از سیترین می باشد.

از کانی هایی که شبیه سیترین هستند می توان به توپاز زرد، بریل زرد، ارتوکلاز و تورمالین زرد اشاره کرد.

این کانی در کشورهای برزیل، اسپانیا، ماداگاسکار، آرژانتین و آمریکا تولید می شود البته بزرگترین تولید کننده ی آن برزیل است.

اعتقادات: برای محافظت از افکار منفی دیگران و رسیدن به موفقیت ها و هدف های دنیوی بسیار مؤثر است.

اسامی دیگر: کوارتز، توپاز برزیلی، توپاز طلایی، .Quartz

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: سنگ ها سنگ های قیمتی خواص سنگ ها ارزش سنگ ها سیترین

تاريخ : 28 / 8 / 1395 | | نویسنده : کوروش |

آمتیست یک سنگ با ارزش در گروه کوارتزها می باشد و اغلب در جواهرات استفاده می شود نام آمتیست از ریشه یونانی به معنی مست نبودن گرفته شده آنها بر این باوربودند این سنگ از مالکش در برابر مستی محافظت می کند. در قرون وسطی نیز سربازان، آمتیست را به عنوان طلسم محافظت کننده از آنها در جنگ حمل می کردند زیرا آنها عقیده داشتند آمتیست مردم را شفا می دهد و موجب بهبود درد های ناحیه سر، میگرن و فشار های عصبی و سیستم کلی بدن می شود؛ در ضمن بهترین هدیه روز ولنتاین (١٤ فوریه) بوده زیرا موجب استحکام عشق بین زوج ها می شود.

در صورتی که تابش نور خورشید باعث تغییر رنگ در بلورهای آمتیست شود می توان آن را به وسیله اشعه x به رنگ اولیه باز گرداند. به وسیله حرارت نیز در دمای (٤۷٠ الی ۷۵٠) درجه سانتی گراد می توان رنگ بلور را به زرد روشن، قرمز، قهوه ای، سبز و یا بیرنگ تبدیل کرد. آمتیست در اثر حرارت تغییر رنگ داده و به سیترین تبدیل می شود. در گذشته عامل رنگ دهنده آمتیست را حضور عنصر منگنز می دانستند اما پس از تحقیقات بیشتر دراین کانی وجود عنصر آهن نیز مورد تأیید قرار گرفت.

معمولاً آمتیست های مرغوب را در سنگ های رسوبی می توان یافت که (برزیل، اروگوئه، ماداگاسکار) سه کشور تولید کننده عمده این کانی می باشند. در سال ١٩٠٠ بزرگترین سنگ (Rough) جهان به وزن تقریبی ۸ تن به رنگ سیاه و بنفش در برزیل یافت شد و در گنجینه برزیل در موزه واشنگتن نگهداری می شود. در جولای ١٩٩۳ نیز (Rough) آمتیسی در معدن (Maine) آمریکا یافت شد که شامل ١٠٠ کیلو گرم آمتیس قابل تراش بود برخی از کریستال های آن به طول ١٩ سانتی متر نیز می رسیدند. در ایران نیز مناطقی وجود دارد که آمتیست پیدا می شود مانند (کوه تشناب خور، کوه گبری رفسنجان و منطقه ترکمنچای نزدیک میانه) البته در منطقه میانه آمتیست های مرغوب تر که اندازه آنها به ۳ سانتی مترهم می رسد یافت می شود. از بزرگ ترین استخراج کنندگان این کانی می توان به کشور های برزیل، اروگوئه، ماداگاسکار، روسیه، استرالیا، زیمبابوه، نامیبیا، آمریکا و آلمان اشاره کرد.

از اسامی دیگر آمتیست می توان به جمست، گمست، کوارتز بنفش، یاقوت ارغوانی، سفایر بنفش وSpirit Quartz, Lavendine نام برد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: سنگ ها سنگ های قیمتی خواص سنگ ها ارزش سنگ ها سنگ آمیتیست

تاريخ : 28 / 8 / 1395 | | نویسنده : کوروش |

نام کوارتز برگرفته شده از واژه ی آلمانی (Quarz) است. البته عده ای نیز معتقد اند از زبان چلکوسلواکی مشتق شده است.

کوارتز یک اکسید سیلیس است که بعد از کانی فلداسپار بیشترین کانی موجود بر روی پوسته زمین است که به صورت کرستال های تری گونال دوقلو یا درهم پیچیده رشد میکند. کوارتز دارای سختی نسبتاً بالایی است و بزرگترین گروه جواهرات را تشکیل می دهد. زیر مجموعه های کوارتز از لحاظ اندازه های بلورهای آن به دو دسته (Crypto – Crystalline) و (Crystalline) تقسیم می شوند. دسته کریستالین ها که بلورهای آن درشت تر و مرئی هستند شامل گوهرهایی مانند: آمتیست، درکوهی، سیترین، کوارتز صورتی و کوارتز ببری و آونتورین میشوند.

در دسته کریپتو کریستالین بلورهای ریزی وجود دارند و با بزرگنمایی بالا قابل رویت میباشند و شامل گوهرهایی مانند: کلسدونی، عقیق، چوب فسیل شده، کریزوپراز، هلیوتروپ، یشم سبز، کرنلیان، عقیق خزه ای، انیکس و ساردها هستند. البته اکسید سیلیس هایی که شرایط کریستاله شدن را ندارند به آمورف (بی شکل) تبدیل می شوند (مانند اوپال ها). در قسمت های بعدی با هر یک از زیرمجموعه های کوارتز آشکار می شوید

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: سنگ ها سنگ های قیمتی خواص سنگ ها ارزش سنگ ها کوارتز

تاريخ : 28 / 8 / 1395 | | نویسنده : کوروش |

اپال گوهر ملی استرالیا محسوب می شو.د این کشور بزرگ ترین تولید کننده اپال می باشد و نزدیک به ٩۵درصد اپال جهان را تولید میکند.

 اپال استرالیا با حالت خاص طبیعی رنگارنگ خود چشم ها را به سوی خود خیره می کند. اپال  های این کشور دارای پدیده (اپالسنسی) یا بازی رتگ می باشند؛ انکسار نور و بازتاب های نوردر درون سنگ اپال یک منظره طبیعی زیبا را در سنگ نمایان می کند. در بین اپال های استرالیا،اپال سیاه رنگ منطقه لاتینینک ریج در جهان زبان زد همه است. اپال های استرالیا در معادنی مانند معادن شهر کوبرپدی Coober Pedy در جنوب استرا لیا امروزه از مهم ترین منابع اپال محسوب می شود. منطقه آنداموکا (Andamooka) در جنوب استرالیا نیز منبع اپال های شیری، شبکه ایی و کریستالی می باشد. شهر دیگر استرالیا یعنی لاتینینک ریج (Lightening Ridge) هم منبع عمده اپال های سیاه مرغوب می باشد. البته استرالیا دارای منابع دیگری مانند کوئینزلند، نیوساوت ویلزو وایت کلیف هم است.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: سنگ ها سنگ های قیمتی خواص سنگ ها ارزش سنگ ها اپال استرالیا

تاريخ : 28 / 8 / 1395 | | نویسنده : کوروش |

اپال آتشی مکزیکی سنگ جواهر ملی مکزیک است که نوع مرغوب آن به شکل شفاف با رنگ نارنجی تا قرمز در جهان شناخته شده است. اپال مکزیکی از جمله کمیاب ترین اپال های آتشین بشمار می آید که تنها معادن بسیار کوچکی از آن در ایالات (Jalisco) و (Queretaro) مکزیک وجود دارد و به صورت رو باز استخراج می شود.

 رنگ اپال مکزیکی به دلیل حضور اکسید آهن درون سنگ معمولاً به شکل نارنجی تا قرمز یافت می شود. اپال های آتشین مکزیکی با رنگ قرمز تیره  بعضاً اپال گیلاسی (Cherry Opal) نامیده می شوند؛ همچنین این کانی به دلیل وجود آب در خود بی همتاست و در مواقعی آن ها را سنگ های خیس می نامند. اپال آتشین مکزیکی سنگی ترد و شکننده است ودراثر فشار و ضربه آسیب پذیر است هنگام تمیز کردن آن نباید از مواد شیمیایی یا دستگاه التراسونیک استفاده کرد.همچنین در برابر حرارت های بالا ، تغییرات دمای شدید و   نورهای با شدت بالا آسیب پذیر است.

 اعتقادات: این سنگ احساسات مثبت خلق میکند و به مالکش انرژی می دهد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: سنگ ها سنگ های قیمتی خواص سنگ ها ارزش سنگ ها اپال آتشی مکزیکی

تاريخ : 28 / 8 / 1395 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود