نماد گاو یکی از شبهه برانگیز ترین نماد های حیوانی است . اکثر نمادهایی که منسوب به گاو هستند نشانگر مکان مذهبی هستند . گاو از دیر باز مقدس و دارای تقدس خاصی بوده است . برای درک بهتر موضوع ، برخی تمدن هایی که در منطقه ایران بوده و گاو را حیوانی مقدس میشمردند نام برده خواهد شد .

همانطور که میدانید هندیان ، تیره ای از آریاییان بودند که در دوره ای ، از قبایل آریایی جدا شده و به سمت هند کنونی مهاجرت کردند . نام این قبایل نیز که هند و اروپایی نامیده می شوند گویای همین موضوع است . گاو در نزد بوداییان و برخی قبایل هندو ، هنوز هم مقدس شمرده می شود . ایشان ، آیین و سنن مشترکی با قبایل بدوی آریایی داشته اند .

در مصر نیز گاو دارای تقدس بوده و محترم شمرده می شده است . گاوهای آپیس ، دارای مقبره و عبادت گاه بوده اند . حتما داستان کمبوجیه هخامنشی و زخمی کردن گاو آپیس را شنیده اید که بنا به نسخه های باستانی ، کمبوجیه به علت تعرض به گاو آپیس ، دچار جنون گشت البته این موضوع صحت ندارد ولی به طور کل ، تقدس گاو را گوشزد می کند .

در خصوص تقدس گاو هر چه گفته شود کم است . در داستان های اساطیری ایران ، فریدون ، تحت حمایت یک گاو بزرگ شد و از شیر آن تغذیه کرد و بعد ها که شخصی آن گاو را کشت فریدون او را سخت مجازات کرد . طبق افسانه های سومری و میان رودان ، گیل گمش در ۲۴۰۰ سال پیش از میلاد با گاو بالدار مبارزه کرد و بعد از پیروزی بر گاو بالدار ، قدرت خویش را بر عموم یاد آور گشت .

هموطنان زرتشتی ما در باستان برای غسل میت از ادرار گاو استفاده می کردند.

در قرآن مجید ، خداوند به قوم یهود دستور داد که زیباترین گاو خود را قربانی کنند و یا زمانی که حضرت موسی برای دریافت فرامین خداوند ( ده فرمان ) رهسپار شده بود سامری ، به وسیله طلاهای قوم یهود گوساله ای را برای پرستش ساخته بود .

همه این داستان های اساطیری ، نشان از تقدس گاو دارد .

در فرهنگ ایرانیان و همچنین بین النهرین ، گاو نماد بزرگی ، قدرت ، برکت و روزی و همچنین رستگاری است .

این نماد ( مخصوصا در غرب کشور ) بر روی مزار ها و سنگ قبر ها و عبادتگاه ها ، به وفور دیده می شود که نشان از تقدس فرد مدفون و یا نشانگر وجود عبادت گاه ، هرچند کوچک و محلی است . در خصوص وجود هدیه گاو ، یکی دو مورد هست که بیان می شود .

اگر دو گاو یا گوساله بر روی سنگ های ثابت و روبروی هم وجود داشته باشد به طوری که بین این دو گاو ، کمتر از سه متر فاصله باشد وجود دفینه محتمل است . بدون شک در راستای دید گاو حتی اگر فقط یک گاو تنها باشد در فاصله کم ، وجود قبر یا مزار فرد روحانی صددرصد است . اگر تندیس گاو یا سر گاو در ابعاد تقریبا واقعی باشد در جهت دید گاو باید تلی از خاک ببینید و یا صخره ای ثابت . آن نشانه آخر شماست . دفینه گاو در عمق زمین نیست و معمولا با کمی کاوش به آن خواهید رسید . اگر نماد گاو بالدار باشد نشان فره وش قدرتمند است در جهت دید گاو و فاصله دو سه متری با مزار فره وشی روبرو خواهید شد .

نماد گاو در ارتفاع بلند ، یا سردیس گاو بر روی ستون یا جای بلند ، نشانگر وجود مکان مذهبی است و این نماد نشانه دفینه نیست ولی از آنجا که ، اهالی باستان ( به مانندهم اینک و مردم همین زمانه ) علاقمند بودند که در کنار مکان های مذهبی و یا افراد مذهبی به خاک سپرده شوند ، می تواند کلید و راهگشا باشد زیرا در نزدیکی این نشان ، بدون شک با قبور بزرگان و نجیب زادگان روبرو خواهید شد .

تفسیر و رمز گشایی نماد گاو در گنج  یابی.دفینه یابی.آثار شناسی علائم باستانی.اسرار کاوش.نشانه گاو در گنج یابی

        

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: تفسیر و رمز گشایی نماد گاو در گنج یابیدفینه یابیآثار شناسی علائم باستانیاسرار کاوشنشانه گاو در گنج یابی

تاريخ : 28 / 4 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

ساروج یکی از گرانترین و مستحکم ترین ملاتهایی هست که تا گذشته نه چندان دور هم از آن استفاده میشده است. هر جا ساروج میبینید دلیلی بر وجود دفینه نیست و فقط احتمال وجود دفینه مطرح هست. ساروج علی رغم سختی زیاد به گرما حساس هست و واکنش نشان میدهد نسبت به گرما.برای از بین بردن ساروج از شیوه گرم و سرد کردن یکباره استفاده کنید.در بیشتر ساروجها این روش جواب مثبت داده است.کافیست با سرپیک ایزوگام کارها محل ساروج را داغ نمایید و آب خنک روی آن بریزید میبینید که به راحتی ترک میخورد.شاید زمانبر باشد این کار اما شیوه راحتی هست.در زمان ریختن آب سرد روی ساروج حتما لوازم ایمنی مثل عینک محافظ همراه داشته باشید چون تکه های ساروج به اطراف پخش میشود.

راه شکستن ساروج.شکستن ساروج.دفینه یابی.گنج یابی.آثار شناسی علائم باستانی.اسرار کاوش.ساروج

     

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: راه شکستن ساروجشکستن ساروجدفینه یابیگنج یابیآثار شناسی علائم باستانیاسرار کاوشساروج

تاريخ : 28 / 4 / 1396 | | نویسنده : کوروش |
یکی از مشکلاتی که باعث می شود اپراتور در دستگاه زدن خطا کند تایم بعد دستگاه زدن است. دفینه ای که در زمین دفن است در طول روز گرمایی را که خورشید به زمین می تاباند را جذب می کند و تا جذب کامل این زمان از ساعت ۹ صبح است تا ۴ بعد از ظهر و بعد از آن این گرما تا سه ساعت بعد از غروب کامل خورشید باقی می ماند و از آن به بعد شروع می کند به پس دادن گرما تا موقعی که کاملا این گرما را بدلیل سرد شدن هوا در شب از دست بدهد که تایم آن تا ۵ صبح است.

پس بهترین ساعت برای  زدن  دستگاه زمانی است که دفینه شروع یه دادن گرما از خود می شود البته باید موقعی باشد که وقت جزر و مد نباشد که این هم خودش پارازید در دستگاه زدن می شود پس بین ساعت ۸ تا ۱۱ شب بهترین زمان شب برای دستگاه زدن است. و در موقع روز هم زمانی که دفینه گرمای خود را کامل از دست داده بود و تازه شروع می کند به جذب گرما از آن زمان هم بهترین موقع برای دستگاه زدن است که بین ۹ تا ۱۰ صبح است چون در این زمان فلز فرکانس بهتری را از خود خارج می کند که دستگاه راحت تر می تواند آن را جذب کند و درصد خطا را کاهش میدهد.

بهترین ساعت برای دستگاه زدن. گنج یابی و دفینه یابی. دستگاه های فلزیاب. آثار شناسی گنج.اسرار کاوش. معرفی دستگاه های فلزیابی

 

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: بهترین ساعت برای دستگاه زدن گنج یابی و دفینه یابی دستگاه های فلزیاب آثار شناسی گنجاسرار کاوش

تاريخ : 27 / 4 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

تکوک یا مرغان صراحی یا ریتون ظرف‌هایی بودند که در دوران کهن به شکل جانوران ساخته می‌شدند. تکوک معمولاً آوندی بود زرین یا آهنین به صورت گاو یا ماهی یا مرغ و با آن بیشتر شراب می‌خوردند. تکوک واژه‌ای است از پارسی میانه که امروزه به جز فارسی در زبان‌های ارمنی و گرجی هم به‌جا مانده‌است. یونانیان به آن ریتون گفته و هیتیتی‌ها آنرا بیبرو نامیده‌اند. در اعصار پیش و پس از تاریخ بجز در مراسم مذهبی و درباری برای نوشیدن شراب، کاربرد دیگری نداشته و وسیله‌ای تجملی بوده‌است.
سابقه هنر ریتون سازی به هزاره چهارم قبل از میلاد یعنی به حدود ۶۰۰۰ سال قبل باز می‌گردد. از هزاره چهارم پیش از میلاد تا قرن‌های هفتم و هشتم پیش از میلاد (۲۸۰۰ سال قبل) تعداد ناچیزی ریتون کشف شده‌است. در طول دوران حکومت مادها، هنر ریتون سازی پیشرفت بسیار کرد. این هنر در دوران هخامنشیان به اوج خود رسید. یونانیان پس از پیروزی در جنگی با ایران، شمار بسیار زیادی از ظرف‌های زرین و سیمین ایران، از جمله تکوک‌های زیادی را با خود به غنیمت بردند. در آتن، ناگهان پس از جنگ با ایران تکوک‌های ایرانی بسیاری دیده می‌شود. ساخت این تکوک‌ها از سوی یونانیان تقلید شد و به یونانی ریتون نام گرفت.تکوک‌های بسیاری در ایران از دوران مادها، هخامنشی، اشکانی، ساسانی و اسلامی به‌جا مانده‌است که در موزه‌های سراسر جهان موجودند. یکی از مهم‌ترین تکوک‌های در موزه‌ها، تکوکی است از یک ریخته‌گر زرتشتی به نام روزبه پسر افریدون پسر بزرین که در سال ۶۰۳ قمری ساخته شده‌است.

تاریخچه ریتون یا تکوک .ریتون. دوره های اشكانی و ساسانی. ایران باستان. دست ساخته های گران. اشکال ریتون. اسرار کاوش. انواع ریتون

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: تاریخچه ریتون یا تکوک ریتون دوره های اشكانی و ساسانی ایران باستان دست ساخته های گران اشکال ریتون اسرار کاوش انواع ریتون

تاريخ : 27 / 4 / 1396 | | نویسنده : کوروش |
لایه اول کوزه شکسته :

در اکثر مکانھا از اولین آثاری که برای شروع کار از آن استفاده می شد کوزه شکسته بود این لایه نشان دھنده درست بودن راه و شروع کار ماست از کوزه ھم به عنوان علامت ھم به عنوان استحکام خاک استفاده میشد و باعث میشد که خاک را به ھم گره بزند و کار کردن و حفاری در آن قسمت سخت بشود این لایه تا ۲متر اول خودش را نشان میدھد البته در ?۰ سانت دوم مخلوط سنگ ھم با آن است که کاملا استحکام را بالا میبرد.

خاک رس
این لایه معمولا مکانھای رطوبتی استفاده میشود که معمولا بعد از این لایه ماسه بادی ھم با آن مخلوط است.

خاک پخته:
این لایه ھمان خاک رس است که برای اینکه در بعد ھا از رطوبت زمین جلوگیری شود خاک رس را در آن محل پخش میکردند و روی آن چوب میریختند و چوبھا را آتش میزدند و خاک رس که زیر این چوبھا میسوخت تبدیل به
خاک پخته میشد و از رطوبت خاک جلوگیری میکرد که در عکس بالا مشاھده می کنید

سنگ چین:
این لایه برای استحکام و جلوگیری از ریزش خاک سطح بالایی به زیر کار بود که اصل بنا روی آن سوار بود و اگر
متراژ بار زیاد باشد به صورت ھر ۳ متر یک یا دو ردیف سنگ چین وجود دارد.

آجر:
معمولا بعد از سنگ چین آجر چین شروع می شود البته در بعضی مکانھا بعد از سنگ چین آثار خود را به شکل
کوزه خالی یا آھک مشخص میکنه.

زغال :
این لایه بعد از آجر یا زیر کوزه ھا قرار میگرفت تا رطوبت را به صورت کامل به خود جذب کند و معمولا کلفتی این لایه از ۷ تا ۱۰ سانت است ولی این نکته نباید فراموش بشود اگر این لایه به صورت پخشی وعمودی باشد نشان دفینه نیست و احتمال داره کوره زغال پزی و.. باشد ولی اگر به صورت افقی و به کلفتی اندازه مورد نظر باشد میشه روی آن حساب کرد . خیلی از دوستان این لایه را با لایه ریشه درختان اشتباه میگیرند دوستان ریشه درختان ھم بعد از مدتی به شکل سیاه و شبیه به زغال میشود ولی با این تفاوت که زغال درشت و لایه ای کلفت را تشکیل میدھد و خشک است ولی ریشه به صورت پراکنده و نم دار است پس خیلی دقت کنید دوستان زیادی به این مشکل خوردن و به اشتباه زمین را به مقدار زیادی حفر کردن به این امید که زغال دیدن ولی به ھیچ چیز دست نیافتند و دست از پا دراز تر راھی خانه شدند.

لایه دیگر :
این لایه در متراژ۳متری خودش را نشان میدهد واگر دقت کنید کوزه ی بزرگبه صورت توخالی قرار میدادند تا شخص را گمراه کنند خاک کل مسیر که حفاری میشود کاملا پخته است وبعد از سنگچین این لایه نمایان میشود باید احتیاط کرد چون خودخاک کاملا پخته کاملا چسبندگی خود را از دست دادهو سست است و سنگهایی که در ان به صورت سنگجئن نصب هستند شل هستند واگر حفاری به صورت اشتباه انجام شود روی سرمان نشست میکند و خود این خاک حکم تله را دارد.

زغال :
این لایه بعد از آجر یا زیر کوزه ھا قرار میگرفت تا رطوبت را به صورت کامل به خود جذب کند و معمولا کلفتی این لایه از ٧ تا ١٠ سانت است ولی این نکته نباید فراموش بشود اگر این لایه به صورت پخشی وعمودی باشد نشان دفینه نیست و احتمال داره کوره زغال پزی و.. باشد ولی اگر به صورت افقی و به کلفتی اندازه مورد نظر باشد. میشه روی آن حساب کرد . خیلی از دوستان این لایه را با لایه ریشه درختان اشتباه میگیرند دوستان ریشه درختان ھم بعد از مدتی به شکل سیاه و شبیه به زغال میشود ولی با این تفاوت که زغال درشت و لایه ای کلفت را تشکیل میدھد و خشک است ولی ریشه به صورت پراکنده و نم دار است پس خیلی دقت کنید دوستان زیادی به این مشکل خوردن و به اشتباه زمین را به مقدار زیادی حفر کردن به این امید که زغال دیدن ولی به ھیچ چیز دست نیافتند و دست از پا دراز تر راھی خانه شدند.

آھک :
این لایه از رسوب تشکیل شده و معمولا آھک به صورت سفیده سفید نیست و مایل به رنگ نخودی است که در زیر زغال استفاده می شد و از نشست بنا تا حدی جلوگیری میکرد و ھم کاربرد این را داشت که تا حدی مثل ساروج از لایه زیری محافظت کنه و درسته که شکوندنش مثل ساروج سخت نبود ولی به ھر حال یک مانع به حساب می آمد.

ساروج :
این لایه یکی از مھم ترین لایه ھا به شمار میامد و معمولا در پایان کار از آن استفاده میشد و برای مھروموم کردن در دالان یا ساخت اتاقک ھای ساروجی در ابعاد ھای مختلف بکار میرفت و یا دفینه را دردرون اتاقک میگذاشتند و با ساروج پلمپ میکردند یا جلوی در ورودی را با آن پلمپ میکردند البته در بعضی مکانھا بعد از آھک باز یک لایه کلفت که شاید به کلفتی ?۰ سانت ھم میرسید از خاک استفاده میکردند و بعد ساروج میکردند که این روش در ایران زیاد یافت میشه
قسمت کوهستانی:

در قسمت کوهستانی خاک بصورت سنگ و کلوخ “است” ودارای رگه های سفیدک در دیواره آن است.

آموزش کامل لایه شناسی خاک ها درلایه شناسی خاک ها برای دفینه یابی .گنج و دفینه یابی .آثار شناسی گنج. دفینه ها. ترتیب چیدمان خاک جهت مخفی سازی دفینه

 

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: آموزش کامل لایه شناسی خاک ها درلایه شناسی خاک ها برای دفینه یابی گنج و دفینه یابی آثار شناسی گنج دفینه ها ترتیب چیدمان خاک جهت مخفی سازی دفینه

تاريخ : 27 / 4 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

دوستانی که به آثار و علایم حیوانی برخورد دارند در برخی موارد ممکن است به دلیل فرسایش و عوامل طبیعی نوع حیوان و جاندار به خوبی مشخص نباشد .حال در اینجا اگر مطمئن هستید که این آثار طبیعی نیست برای فهمیدن نوع حیوان حتما به این دو نکته توجه خاص نمایید تا در یافتن نوع حیوان بهتر عمل کنید.

۱- این حیوان در کجا قرار دارد به طور مثال اگر مورد را ماهی تشخیص دادید آیا در اطراف منابع آبی هست یا خیر.به یاد داشته باشید در کل باید نوع منطقه با ویژگی های آن جاندار در بیشتر موارد سازگار باشد

۱- سعی کنید گونه جانوری منطقه خود را بشناسید که به طور مثال آیا آن حیوانی که تشخیص دادید جزو حیوانات منطقه خود هست یا خیر.

نکته مهم در تشخیص بهتر نوع حیوان در دفینه یابی. چگونه نوع حیوان را در دفینه یابی بهتر تشخیص دهیم؟. دفینه یابی و گنج یابی. نشانه ها در گنج یابی. نشانه حیوان در گنج یابی

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نکته مهم در تشخیص بهتر نوع حیوان در دفینه یابی چگونه نوع حیوان را در دفینه یابی بهتر تشخیص دهیم؟ دفینه یابی و گنج یابی

تاريخ : 27 / 4 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

رابین هود واقعی چه کسی بود

وجود یک راهزن انسان دوست که در جنگل زندگی می‌کرده قطعاً از پادشاه افسانه‌ای با شمشیر جادویی در سنگ محتمل‌تر به نظر می‌رسد، تا کنون مشخص نشده که رابین هود واقعاً چه کسی بوده است، تحقیقات در کتاب‌های باستانی منجر به پیدا شدن لیستی از نام‌ها شده است شامل فراریی از یورکشایر به نام رابرت هود، هابهود و رابرت هود دیگری از ویکفیلد و چندین نام دیگر،‌ در طول زمان نام رابین هود چنان مترادف با یاغی گری شده است که به نظر می‌آید کاراکترهایی مانند پرنس جان و ریچارد شیر دل بعدها به این داستان اضافه شده‌اند

   

     

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: رابین هود واقعی چه کسی بود راهزن انسان دوست رابین هود یاغی گری اسرار کاوش

تاريخ : 26 / 4 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

سوال :
یه جایی هست میخواهیم دستگاه بزنیم دستگاه خاموش میشه  و شارژ گوشی هم در جا خالی میشه دلیلش چی میتونه باشه ؟

پاسخ :
دوست عزیز ما نمونه های زیادی  داشتیم از این موارد که بیشتر در داخل غار ها و تونل ها بود که شارژ چراغ و باطری ها زود خالی میشد ولی با توجه این که اینجا فضای باز هست به جنس خاک که شاید لایه های زیر آن اورانیوم باشد بر میگردد . مثالی میزنم براتون بعد از گذشت حدود ۲۵ سال از جنگ هنوز پیکر خیلی از شهدا که تفحص میشوند سالمه  جدایه از حالت مذهبی به خاطر اینکه خاک اون نقطه که فلان شهید مطهر در آنجا قرار داشت اورانیوم بوده ولی مثلا ۲۰ متر اون ورتر برای یک شهید دیگر این طور نیست

 

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: دستگاه فلزیابطلایابگنج یاب خاموش شدن دستگاه فلزیاب در حین کار همه چیز در مورد دستگاه فلزیاب انواع دستگاه فلزیاب دانستنی های دستگاه فلزیاب

تاريخ : 26 / 4 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

۱_دخمه ها(جوغن مربع و مستطیل معمولا).

۲_جوغن با نشان(شمشیر،مار،عقرب،جوغن داخل جوغن).

۳_جوغن شیار دار(شیار با مار فرق داره و یکی نیست و دقیق نزدیک به جوغن اصلی هست).

۴_جوغن های بزرگ با قطر بیشتر از ۱۲سانت.

۵_جوغن داخل غار.

۶_جوغن در ارتفاع بالای تپه(سطح پایانی کوه).

۷_جوغن مثلث..

۸_جوغن بیضی.

نکته:

۱_حلقه یا دستبند که خطی حک شده مثل حرف O که وسط دست نخورده باشه نشان قبر نیست نشان تله است.

گاهی نشان اتاق و غار هم میده.

۲_جوغن با صلیب نشان قبر مسیحیان.

جوغن های باارزش در گنج یابی .جوغن کوچک و بزرگ در گنج یابی. گنج ها. دفینه ها. آثار شناسی گنج. جوغن شناسی

 

    

    

    

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: جوغن های باارزش در گنج یابی جوغن کوچک و بزرگ در گنج یابی گنج ها دفینه ها آثار شناسی گنج جوغن شناسی

تاريخ : 26 / 4 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

به مزار خانواده سلطنتی گفته میشد.
مزار  پادشاه و خانواده پادشاه . افرادی که از خانواده پادشاه می مردند ، همراه با اشیاء ارزشمند در اتاقهایی ساروجی یا سنگی و یا چوبی به همراه جسد دفن می شد .
که این مزار ابتدا بر روی زمین ساخته میشد که روی آن را با تپه ی دست ساخته از خاک و سنگ
پوشش میدادند این مزار بر خلاف ظاهر بیرونی اش از معماری عظیمی در داخلش برخوردار بود که توسط معماران روز ساخته میشد. بلندی و ارتفاع تومولوس و زیبایی معماری آن با توجه به ثروت و ارزش فرد مرده ، متغیر بود . آنها که ارتفاع بلندتری دارند، برای پادشاهان و حکام ثروتمندتری می باشند .
این بناها همیشه دارای ارتفاعاتی با ضرایب ۹ ، مثل ۹ ، ۱۸ ، ۲۷ ، ۳۶ متر می باشند.
البته باید در نظر داشت که فرسایش و نیز گاهی اوقات سازه هایی که در سالهای پس از آن بر روی تپه ساخته می شده است نیز می تواند ارتفاع را تا دو متر بیشتر و یا کمتر بنماید.
تمام تومولوس ها پر از طلاهای درخشان یا مومیایی و .. نمی باشند. در این گونه مزارها ، اشیایی وجود دارد که انسانهای مرده در طول حیاتشان صاحب آنها بوده اند و بدین ترتیب در بعضی از این مزارها اشیایی ناچیز و در بعضی از آنها بسیار زیاد و ارزشمند وجود دارد.

تپه تومولوس چیست؟ .معماری تپه های باستانی. تومولوس. آشنایی کلی با تومولوس. گنج ها. مناطق حفاظت شده. اسرار کاوش

                    

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: تپه تومولوس چیست؟ معماری تپه های باستانی تومولوس آشنایی کلی با تومولوس گنج ها مناطق حفاظت شده

تاريخ : 26 / 4 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود