جوغن های گرد که به هدف مزار ساخته شده اند، راه حل های متفاوتی دارند. تعداد حلقه ها، جوغن بزرگ و در کنارش جوغن کوچک، جوغن داخل جوغن، خطوط و کانالهای کنار جوغن، بزرگی و عمق جوغن، فاصله بین جوغن هایی که در همان تخته سنگ پیدا شده اند، جوغن عمودی موجود روی دیوار )اسکنه کاری شده(، معانی تمامی اینها متفاوت می باشد. جوغن های گرد اگر چه به شکل حلقوی دیده می شوند، در اصل خیلی از آنها حلقوی نمی باشند. برای فهم این، به جای نگاه به نشانه باید آن را لمس کرد. اگر به قسمت درونی جوغنی که در هنگام نگاه کردن حلقوی دیده می شود، انگشتمان را بمالیم، متوجه مثلث می شویم. تعداد جوغن ها : در سنگ هایی که تعداد جوغن ها از یکی بیشتر باشد ، ابتدا به تعداد جوغن ها و به وجود اثر اسکنه در کنار جوغن دقت می کنیم.

اگر ۲ جوغن باشد، به طرف جوغن کوچک، و اگر ۳ جوغن باشد، V درست کرده و در طرف دهان بازش، به ۷ الی ۹ متری آن نگاه می شود. تعداد ۴ و یا بیشتر، به یک سیستم شمارش بستگی دارد، در اینجا جوغن متفاوت و جهت شرق مهم می باشد. تعداد ۶ و یا ۸ جوغن، ممکن است نشان وجود صندوق در اطراف باشد، باید دقت کرد که مکان هایی بین تخته سنگها برای ساخت صندوق وجود دارد یا نه.

جوغن داخل جوغن : تخته سنگها و سنگهایی که جوغن داخل جوغن دارند، به معنای اتاق هایی می باشد که به همدیگر راه دارند. این نشانه اغلب در سنگهای مزار اولی که پیدا شده دیده می شود، و به ما وجود دومین اتاق را نشان می دهد.

خطوط کنار جوغن : خطوط پیدا شده در کنار جوغن، نقش مهمی را درمورد جهت و مسافت بازی می کنند. در اینجا طول خطوط، و تعدادشان مهم می باشد. اگر خطوط مخلوط و از روی هم گذشته باشند، دفینه با توجه به باورهای عرفانی ساخته شده، منطقه طلسم شده است. بزرگی جوغن : بزرگی جوغن به طور مستقیم با رتبه مزار )فرد مرده( رابطه دارد، گاها عمق حکاکی عمق مزار را می دهد. مثال : اگر عمق حکاکی ۵ سانتی متر باشد، می توان فهمید که عمق مزار ۳- ۵ متر می باشد، این ممکن است برای هر جوغن صادق نباشد.

روش عمومی رمزگشایی بیشتر جوغن های گرد جفت، همانطور که در بیشتر جوغن های گرد می باشد، مزار است. ولی اینجا، نسبت به بقیه جوغن ها، اینچنین تضادی وجود دارد. در سه جوغن که به شکل دیگ سه پایه درست شده است، مزار تک وجود دارد، و در دو جوغن که کنار هم ساخته شده اند، دو مزار وجود دارد. مزار ها معمولا به موازات دو جوغن و به صورت غاری در تخته سنگ ساخته می شوند. در مکان هایی که این امکان وجود ندارد، یعنی در مکانهای که زمین نمکی دارند، تخته سنگ تراشیده شده و به صورت صندوقی دفن شده و یا کنار مزار که با سنگ پوشیده شده می باشد. اگر به منطقه برویم که دو جوغن دارد، پشتمان را به شرق می کنیم، و به سمت اولین مزار مناسب پیش می رویم.

این مزار در زمینی نا هموار و نزدیک آب می باشد. یعنی باید به کناره دره رفت. ولی باید تا جایی به کناره دره پیش رفت که رطوبت آب و یا سرریز شدنش نتواند مزار را تحت تاثیر قرار دهد. در اینجا، در کناره دره باید در نقطه ایی هم خط با جوغن، به دنبال مزار بود و باید ورودی را پیدا کرد. اگر ورودی در زیر خاک باشد، ساختار تخته سنگ بررسی شده و نقطه مناسب برای مزار انتخاب می شود، اگر ورودی روی سطح خاک باشد، قطعا قسمت ورودی با سنگهای بزرگی پوشیده شده است. و یا با یک دیوار مرزبندی شده است. از آنجایی که این مزارها ثروتمند نمی باشند، روی تخته سنگ مزار حکاکی وجود نداشته و ساده می باشند. در مزار یا دو نفر وجود دارد، یا دو مزار کنار هم می باشد.

 

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: جوغن, جوغن دایره, جوغن گرد, قبر گبری, مزار

تاريخ : 29 / 1 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

از قدیم مرسوم بوده که بخار  دفینه از جایی خارج میشه و علت گرم شدن زمین و آب شدن برفه.البته نمیشه نظر قطعی داد .چون هنوز اثبات نشده. نظر شخصی خودم بر اثر مطالعات و تحقیق اینه که نوع خاک اون نقطه فرق داره.مثلا در تفحص شهدا برخی از اجساد شهدا سالم بعد از بیست یا سی سال بیرون میاد در صورتی که جسد بغلیش با دو متر فاصله کاملا پوسیده ، مذهبیون میگن چون شهید آدم خوبی بوده قدیس بود و بدنش سالم موند. علم گراها با پژوهش به این مطلب رسبدن که خاک اون نقطه که شهید زیرش مدفون بود دارای اورانیوم طبیعی هست و هیچ باکتری و موجود زنده از اونجا رد نمیشد که به جسد صدمه بزنه .و یک‌نوع مومیایی طبیعیه مثل مومیایی مردان نمکی در زنجان.

آب شدن برف یک نقطه می تواند دلایل مختلف دیگری نیز داشته باشد ولی مهمترین مسله آن همین مورد خاکی بود که توضیح داده شد. واین مسله که گرمای زمین محل دفینه و یا خروج گاز طلا یا یون خاک باعث ذوب شدن برف آن نقطه می شود کاملا رد شده است چرا که عمق دفینه پایین بوده و گرمای حاصله از آن طوری نیست که باعث ذوب شده برف یک نقطه خاص شود.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: آب شدن برف با گاز طلا ،گاز طلا، گرمای دفینه، گرمای زمین ،یون خاک، یون طلا

تاريخ : 29 / 1 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

نبش قبر چیست و چه حکمی در قانون کشور دارد؟

به بازشکافتن و بیرون آوردن دوباره مرده از گور، اصطلاحاً نَبش قبر می‌گویند که واژه نبش به معنی شکافتن و کندن است.

در قوانین کشورهای اسلامی منظور از نبش قبر آنست که پیکر مرده‌ای که با دفن پوشیده شده آشکار شود، بنابراین اگر گوری را بکنند و خاک آنرا بیرون بریزند، بدون آنکه جسد مرده آشکار شود نبش حرام به‌شمار نمی‌آید. و همچنین اگر مرده را روی زمین قرار داده و بر او بنائی کرده باشند یا در تابوتی از سنگ و مانند آن باشد سپس او را بیرون آورند نبش حرام نیست).

برابر مادهٔ ۶۳۴ «قانون مجازات اسلامی» در ایران، هر کس بدون مجوز مشروع، نبش قبر نماید، به مجازات حبس از سه ماه و یک روز تا یک سال محکوم می‌شود و هر گاه جرم دیگری نیز با نبش قبر مرتکب شده باشد به مجازات آن جرم هم محکوم خواهد شد. برابر ماده ۶۳۴ بین نبش قبر مسلمان فرقی گذاشته نشده‌است ولی از نظر فقهای امامیه تنها نبش قبر مسلمان حرام است.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: نبش قبر در گنج یابیاحکام نبش قبرقبر گبریدفینه قبر

تاريخ : 26 / 1 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

دفن سکه و طلا و یا به قول معروف گنج که در حقیقت دارایی یک فرد بود تا همین ۷۰ سال گذشته نیز رایج بود . بدلیل نبود بانک و یک مرجع قانونی معتبر و معتمد مردم پول خودشان را که  به شکل سکه بود دفن می کردند تا از شر دزدان و راهزنان در امان باشد و حتی در اکثر موارد فقط خودشان جای آن را می دانستند . در اواخر دوران دفن سرمایه های شخصی اکثرا در منازل خود دفن می کردند حتی در شهر ها .چرا که دستگاهی برای پیدا کردن نبود و بجز صاحب مال کسی قادر به پیدا کردن آن نبود.از مکان هایی که در منازل قدیمی جای دفن سکه ها به شمار می آمده عبارت بوده از : کف حیاط  که معمولا با یک علامت خاص مثل تغییر شکل کاشی و یا علامت ضربدر روی کاشی مکان آن را مشخص می کردند. سقف خانه ها ، سردر ورودی درب اصلی ساختمان و اتاق ها،دیوار روبرویی درب ورودی اتاق نشیمن، کف سردابه ها و یا زیر پله سردابه ، کف تنور، استبل حیوانات ،  و مهمتر از همه و رایج ترین کف طاقچه های اتاق ها . آنچه مسلم می باشد این است که دیوار ساختمان های قدیمی بسیار پهن بوده و از بهترین مکان برای جاساز کردن سکه های خانواده بوده است.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: دفینه خانه های قدیمی،کف طاقچه،گنج خانه قدیمی،

تاريخ : 26 / 1 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

دفینه های قلعه زیبا و مرموز بیاضه بیابانک

اصفهان استان میراث فرهنگی است، بی شک بقایایی که از اجدادمان در اصفهان برجای مانده دیدن این استان را خاطره انگیزتر خواهد کرد. لست سکند اینبار پیشنهادی دیگر از سرزمین جاذبه‌ها را به شما ارایه می‌دهد که درست در ۵۰۰ کیلومتری اصفهان قرار دارد. در این منطقه ارگ مرموزی وجود دارد که همچنان پس از گذشت سالیان زیاد رگه‌های حیات در آن به چشم می‌خورد. این میراث ماندگار که به نام قلعه بیاضه شهرت دارد همانند زیبای خفته، کم کم رو به زوال می رود و فریادرسی برای کمک به آن وجود ندارد. در این مطلب قصد داریم تا شما را مهمان این قلعه‌ی مرموز کنیم، پس تا انتهای مطلب همراهمان بمانید.
طبق اسنادی که از گذشته بر جای مانده است قلعه باستانی بیاضه در دوره‌ی اسماعیلیان، یکی از قرارگاه‌های طرفداران حسن صباح بود که این شخص بنیان‌ گذار دولت اسماعیلیه در ایران است. اسماعیلیه قسمت‌های زیادی را محل استقرار نیروهای خود قرار داده بودند که قلعه بیاضه هم یکی از آنها به حساب می‌آید که در سفرنامه‌ی حکیم ناصرخسرو نیز ردی از نام این قلعه وجود دارد. طبق گفته‌ی ناصرخسرو در گذر از راه نائین به طبس در روستای بیاضه اقامت داشته و از این مکان به نام قلعه‌ی کهن یاد می کند.
از نظر ویژگی‌های قلعه بیاضه یا ارگ بیاضه می‌توان گفت که این بنا، نمونه‌ای از قلعه و دژهای مناطق کویری است. این یادگار هزار ساله در چند طبقه ساخته شده است و دارای خندق عریضی در دور تا دور قلعه نیز هست که عمق زیادی دارد و یک مجموعه‌ی خشتی وسیع متصل به هم در اطراف آن وجود دارد که مربوط به دوره‌ی ساسانیان است و به دوره‌ی تاریخی بعد از اسلام تعلق دارد. این قلعه در روستای بیاضه شهرستان خور و بیابانک قرار دارد که منطقه‌ای با ویژگی‌های آب و هوای مناطق کویری است. قلعه قرن‌ها کارکردهای دفاعی و مسکونی داشته و اتاق‌های متعدد پیچ در پیچی در آن وجود داشته است. از تجهیزات داخل قلعه چاه‌های متعدد، کانال داخلی خندق، آسیاب‌های دستی و سه میدانگاه را می‌توان نام برد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: دفینه های قلعه بیاضه بیابانکقلعه بیاضه

تاريخ : 26 / 1 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

اکثر حفاران دفینه از مشکلات حفاری و عمری را که در این راه صرف کردند می گویند و جالب اینجاست که همه آنهایی که به چیزی نرسیدند درد دل می کنند و از مشکلات و بدبختی های خود سحن می گویند.

اما به راستی چرا اکثر حفاران دفینه به دفینه نمی رسند حتی آنهایی که سند معتبر دارند و یا آثار سنگی و وزیری خوب دارند نمی توانند موفق شوند. دلایل زیادی برای این کار وجود دارد از نسخه های جعلی گرفته تا نسخه های درویشی ، از بی اطلاعی حفاران گرفته تا سوء استفاده شیادان و دعاگران ، اما مشکل اصلی کار در غیر قانونی بودن و در خفاکار کردن می باشد . یک دفینه وزیری با نقشه و پلن خاص و با تشکیلات خاص دفن می شد و برای دفن آن فکر و زمان خرج می شد. و ممکنه صد ها کارگر در مدت زمان بسیار طولانی بر روی مکانی که قرار بود به عنوان خزانه و یا جای دفینه قرار گیرد کار می کردند ، ابتدا یک ابعاد بزرگ را تا عمق مثلا ۲۰ متر می کنند و سپس به شکل قیف با یک شیب ملایم به مرکز می آمدند و اتاق خزانه یا سفید خانه را می ساختند. با استفاده از حقه ، تله ها و اسرار خاص ، بنابراین برای باز کردن همچین مکانی باید  ضمن آشنایی با ترفندهای دفینه گذاری ، کار طولانی مدت نیز صورت گیرد و با یک روز یا یک هفته کار کردن شبانه و در خفا نمیشه نتیجه گرفت. جز اینکه از تکنولوژی های روز مثل انواع دستگاه فلزیاب ، طلایاب و یا اسکنر استفاده کرد تا زمان نتیجه گیری ما سریع تر شود در غیر این صورت اگر بخواهید از مسیر اصلی دفینه گذاری و با خنثی کردن ترفند های آنها به دفینه برسید سال های زیادی باید صرف این کار شود که جز بدبختی و بیچارگی چیزی به همراه ندارد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: مشکلات پیدا کردن مکان دفینه،طلسم،

تاريخ : 26 / 1 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

روش چیدن سکه ها داخل خمره ها در قدیم

روش قرار گرفتن سکه ها داخل خمره

اگر امروزه کوزه یا خمره ای یافتید که داخل آن پر از سکه باشد باید به یک چیز بسیار مهم دقت کنید که این کوزه اولا اصلا داخلش صدایی نمی ده و دیگر اینکه سکه ها طوری داخل آن چیدمان شدند که انگار وکیوم شدند و متصور می شود که خمره ها از وسط برش خورده و سکه ها داخل آن چسدمان شده و دوباره خمره باز سازی شده است . سکه های داخل خمره ها و کوزه ها چنان نظم و ترتیبی دارند که گویی یکی یکی داخل طبقات قرار گرفتند.خمره های باستانی هم برای دفینه استفاده می شد و هم برای امورات دیگر مثل آب و غذا.

در قدیم  از کوزه ها به عنوان ظرف غذا یا ظرف ﺁب، جای دفینه و اشیای زینتی استفاده می کردند و کوزه های بزرگ هم برای مدفون کردن اجساد استفاده  میشد. البته  انواع کوزه ها برای دوره های مختلف است . در هر تاریخی از بشریت امکانات خاصی برای ساخت کوزه ها موجود بود.

. اولین نوع کوزه به صورت خام بود و کم کم با آمدن کوره های سفال پزی آنها را در درون کوزه می پختند تا استحکام کوزه بیشتر شود ولی چون این کوره ها , ساختمانی به صورت اولیه داشتند و از امکانات پایینی برخوردار بودند .

پس از اینکه کوزه ها را در کوره می پختند به خاطر گرمای کم این کوره ها وسط این کوزه ها به صورت خام  باقی می ماند .بعد از گذشت دوره هخامنش کم کم به این فکر افتادن که کوره ها رو طوری طراحی کنند که گرمای لازم را در آن به دست آورند .

با پیشرفت ساختاری کوره ها در دوره اشکانی دیگر توانستند به کوزه هایی کاملا مغز پخت دست پیدا کنند . پس از اینکه در ساخت کوزه های کاملا پخته پیشرفت حاصل شد کم کم  موارد زینتی پیدا کردند و ساخت آنها به صورت صنعت در آمد از این پس ساختار بیرونی کوزه ها مورد اهمیت قرار گرفت و دیگر کوزه ها به صورت ساده نبودند و با نقش و نگاری شکیل ساخته می شدند بعد از دوره اشکانیان هینطور پیشرفت در ساخت کوزها روز افزون بود و نه تنها کوزه ها دیگر زیبا بودن بلکه لعابدار هم شده بودند و اوج این صنعت لعابدار شدن کوزه ها در دوره صفویه به شکوفایی رسید و حتی در قبور هم از کوزه های رنگین و لعاب دار استفاده میکردند مخصوصا در دوره قاجار که قوری و سماور سفالی هم به بازار عرضه شد .

از کوزه ها برای نشان دادن و علامت گذاری مسیر دفینه هم استفاده می شد .

روش علامتگذاری اینگونه بود که معمولا سه کوزه را به صورت خالی در بالا قرار میدادند که برای گمراه کردن دیگران بود و یک کوزه به صورت وارونه نشاندهنده ی راه درست است.

حدود ۲ الی ۳ متر پایین تر باز کوزه را به صورت شکسته پراکنده قرار می دادند و اگر مورد تپه باشد ۳ عدد کوزه که هر یک به اندازه قد یک انسان بود را پر از نقره کرده و در قسمت جلویی تپه که رو به مسیر مال رو بود در متراژ ۳ الی ۵ متری قرار میدادند  .

از کوزه ها برای چیزهای دیگر هم استفاده می شد که یک نمونه از این استفاده ها جهت مهروموم کردن سند داخل کوزه بود که به این صورت بود کروکی منطقه را قبل از پخت کوزه روی خود کوزه حکاکی می کردند و محل دفینه روی کوزه قید می شد و بعد داخل کوزه یک نسخه که با پوست دباغی شده درست می شد می گذاشتند که روی پوست شجره نامه  شخص مالک  دفینه و تله مربوط به راه ورودی نوشته می شد  و در آخر سر کوزه را با ساروج مهرو موم میکردند و دور کوزه را با قیر و روغن حیوانی و مقداری هم پشم آغشته می کردند تا مقاومت کوزه بالاتر رود و باعث ترک خوردن و شکستگی نشود . و معمولا این نوع کوزه ها در کنار تپه هایی به ارتفاع ۵ متر و عرض ۱۰ متر و در متراژ ۲ متری دفن می شدند . و نوع تله با رسم شکل به روی کوزه حکاکی میشد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: روش قرار گرفتن سکه ها داخل خمره،خمره،کوزه،خمره های خالی در گنج یابی،کوزه خالی،خمره برعکس،کوزه برعکس

تاريخ : 19 / 1 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

دفینه هایی که همراه سیلاب ها پیدا می شوند

داستان های زیادی در خصوص دفینه در ایران وجود دارد که قبلا در پست های قبلی شرح آن را دادم مثلا یکی از این داستان ها شناور شدن خمره بر روی سیلاب بوده که نصیب اولین فردی می شود که آن خمره شناور را ببیند که جزو سالم ترین و حلال ترین روزی ای هست که نصیب انسان می شود. همه ما در اقصی نقاط ایران تقریبا از این مدل داستان ها شنیدیم. البته ناگفته نماند که این داستان ها هم ریشه در واقعیت دارد.جدیدا  به دلیل سیلاب های اخیر و طغیان رودخانه ها خمره های زیادی بر روی آب شناور دیده شده که برخی خالی و برخی پر بودند. حتی بسیاری از پل های قدیمی و باستانی هم به زیر آب رفتند و دفینه بسیاری از پل ها که در حقیقت بیمه پل جهت بازسازی آن محسوب می شود نیز در خیلی از نقاط ایران از بین رفته است.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: تاثیر سیلاب در دفینه یابی, نقش سیلاب در گنج یابی،دفینه پل،بیمه پل ،خمره روی آب

تاريخ : 18 / 1 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

نقش سیلاب ها در دفینه یابی

هر پدیده طبیعی به دنبال خود پیامدهای مثبت و منفی را دارد که اگر انسان کمی خوش شانس و متفکر باشد می تواند از این بلایای طبیعی  به بخش مثبت آن دست یابد. در سیلاب ها نیز وضع به همین صورت می باشد .معمولا در جاهایی که خاک آن دستیه و بکر نیست زمین نشست می کند و می تواند جای دفینه را مشخص کند. یا اینکه در بسیاری از جاها که دفینه دارد آب در آن مکان فرو می رود و مثل یک چاه عمل می کند که خود نشانه محل دفینه می باشد.البته مسله به این سادگی هم نیست و آنهایی که دفینه را پنهان می کردند از انواع محکم کاری جهت محافظت از دفینه استفاده می کردند. ولی بلایای طبیعی قوی می تواند باعث تخریب بسیاری از محل های دفینه شود.از گذشته های دور داستان های فراوانی نیز در این خصوص در روستاهای ایران وجود داشت که در فلان نقطه بعد از سیلاب  ، خمره ای روی آب شناور شده است.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: تاثیر سیلاب در دفینه یابی, نقش سیلاب در گنج یابی

تاريخ : 8 / 1 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

دستگاه فلزیاب

در عصر حاضر پیشرفت علم در حوزه های مختلف بسیار چشمگیر بوده است به طوری که سخت ترین معادلات دنیا به شکل بسیار ساده و پیش و پا افتاده درآمده و بشر امروزی به راحتی آن ها را حل می کند. زمانی جابجایی فیزیکی چه زمینی و چه هوایی که جزِ تخیلات انسان بوده غیر ممکن بوده ولی امروزه می بینیم که به راحتی از نقطه ای به نتقطه دیگر بر روی کره زمین جابجا می شویم و ارسال صوت و تصویر  بسیار آسان صورت می پذیرد.

در دفینه یابی نیز  در کنار علائم شناسی باید از تجهیزات پیشرفته گنج یابی کمک بگیریم  تا زمان کار ما بسیار کوتاه شود و بجای جستجوی تونلهای مختلف و رمز گشایی آثار زیرین به شکل کاملا ساده دفینه را در زیر زمین پیدا کرده و از روی آن کار صورت گیرد. مهمترینش دستگاه های نقطه زن هستند چه از نوع پالسی و چه اسکنر.در عصر ما که از دانش و تکنولوژی بیشتر استفاده می شود ، در زمینه گنج یابی نیز باید از تکنولوژی های روز بهره مند شویم .اگر نتوانید محل کاوش را انتخاب کنید تجهیزات گنج یابی هیچ کمکی به شما نخواهد کرد ، چی را؟ چرا؟ چگونه؟ شما باید بدانید که کجاها را جستجو خواهید کرد،برای این کار شما باید اطلاعاتی در مورد باستانشناسی و ژئوفیزیک داشته باشید . هر چند اگر کم هم باشد باید اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید.

یکی از مهمترین مسئله هم این است که حتما باید کار با دستگاه را بصورت کامل یاد بگیرید و یا کسانی که آشنایی کامل با دستگاه دارند از آنها کمک بگیرید ،در غیر اینصورت به جمع آوری میخ و نعل اسب ادامه خواهید داد! این را هم فراموش نکنید که دستگاه ها دفینه را برای شما پیدا نمی کنند بلکه دستگاه ها فقط جاهایی را که شما پیدا کردید وتعدادی از شک شبهات شما را تست خواهد کرد ، و کارتان را آسانتر خواهد کرد . در کنار استفاده از دستگاه ، استفاده از کارشناس و باستان شناس فراموش نشود.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: استفاده از دستگاه فلزیاب و اسکنر در گنج یابی, دستگاه فلزیاب, دستگاه اسکنر, دستگاه طلایاب, دستگاه تصویری

تاريخ : 8 / 1 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود