منازل بیست و هشتگانه قمر – رصد منازل قمر

منازل بیست و هشتگانه قمر , منازل قمر , قمر در عقرب , شرف الشمس , استاد علوم غریبه دکتر احمدرضا بابایی , انظار شش گانه , شرف و هبوط کواکب , رصد منازل قمر , بروج دوازده گانه , کواکب سبعه , هفت کوکب , شرطین بطین , سعد و نحس کواکب , حرکت تقدیمی زمین , نقطه اعتدال بهاری , دکتر احمدرضا بابایی , استرولوژی و نجوم

۱- مبنای تقسیم بندی ادوار فلکی چیست؟

منجمان و آسترولوژیستها ادوار فلکی را به قسمتهای دوازده گانه و مساوی بخش نموده اند (منظور بروج دوازده گانه ایست که هر کدام از ماههای سال را به یکی از این بروج منتسب نموده اند) و به ترتیب شامل:
حمل ، ثور، جوزا ، سرطان ، اسد ، سنبله ، میزان ، عقرب ، قوس ، جدی ، دلو، حوت میباشند.
در این اثنا یک تقسیم دیگر را هم گنجانده اند. مثلا حمل ، ثور و جوزا را بهاری و سرطان ، اسد و سنبله را منتسب به تابستان نموده اند و….
واقع امر این است که، علم و آگاهی از مواضع و خواص ستار گان و حرکت و گردش این ستارگان در ارتباط با زمین را احکام نجوم گویند که کاربردهای فراوانی هم دارد.
افلاک یا کواکب سبعه از تقسیمات صابئین بوده که تقسیماتی هفتگانه داشته اند و این بخش بندی تاکنون باقی مانده است. مقیاسهایی از لحاظ زمانی و مکانی برای هر کدام از کواکب سنجیده شده و مثلا کوکب زحل از مغرب به مشرق حرکت دارد و مقیاس زمانی این حرکت برای هر برج دوسال و نیم میباشد ( دو سال و نیم به طول می انجامد) . همچنین برای کواکب زهره و شمس بطور مشابه طی نمودن هر برج یک ماه طول میکشد . صابئین ، روزهای هفته را هم منتسب به کواکب نموده اند. شنبه منسوب به کوکب زحل (ساترن به معنی زحل است و کلمه Saturday برگرفته از آن است). یکشنبه نیز روز شمس است (سان دی یا همان Sunday به معنی روز خورشید است) . دوشنبه نیز روز ماه است (کلمه Monday به معنی روز ماه است. معادل کلمه ماه در انگلیسی Moon میباشد و……).
۲- بیوت کواکب و هبوط و شرف آنها از دیدگاه آسترولوژی به چه معناست؟


قبلا هم ذکر گردیده که قوت سیارات از دیدگاه آسترولوژی، در بیوت آنهاست و وبال یک کوکب، در ۱۸۰ درجه فاصله از خانه همان کوکب قرار دارد. مبحث شرف کواکب نیز که خود مبحثی دیگر است.
هبوط یک سیاره نقطه مقابل شرف است. مثلا هبوط ماه در سومین درجه عقرب حادث می گردد که اصطلاحا به آن قمر در عقرب گفته میشود.
نکته دیگر در مورد زمان شرف آفتاب است. بطور تقریبی میتوان گفت که در ماه اول فصل بهار (فروردین ماه) زمین در برج حمل قرار دارد. زمان شرف آفتاب (شرف الشمس) هم در نوزده درجه برج حمل است.
نتیجه اینکه مثلا خانه شمس در برج اسد ، خانه زحل در برج جدی و خانه زهره در ثور میباشد و از این قبیل. بیت یا خانه هر سیاره یا کوکب نقطه قوت بیشینه آن کوکب به شما می رود. این نکته نیز مهم است که خانه هر کوکب ، وبال کوکب دیگر میباشد.

بحثی که مجددا پیش می آید این است که تاثیرات حرکت تقدیمی زمین و نقطه اعتدال بهاری که قبلا ذکر گردیده چیست که خودش بحث مفصلی را شامل میشود.
توضیح اینکه ، منظور از حرکت تقدیمی همانطور که میدانیم، این است که نقطه اعتدال بهاری ، هر ساله در مقایسه با وضعیت ستاره ها مقداری زودتر اتقاق می افتد و به این حرکت زمین حرکت تقدیمی گویند که یک دوره کامل از حرکت تقدیمی حدود ۲۵۸۰۰ سال بطول می انجامد.

۳- آقای دکتر بابایی ، منظور از منازل بیست و هشتگانه قمر و مقیاس آنها چیست؟
اعراب برای تعیین موقعیت ماه (قمر) از یک تقسیم بندی بیست و هشت گانه استفاده مینموده اند که آنرا منازل بیست و هشتگانه نامیده اند که برخی از این منازل عبارتند از :

شرطین ، بطین ، ثریا ، منزل دبران ، هقعه ، هنعه ، ذراع ، نثره ، طرفه ، جبهه ، زبره ، صرفه ، عود، سماک و ………
ببینید بر هر کدام از این منازل ، مقیاسهایی مقرر است. مثلا بر شرطین از اول حمل تا دوازده درجه و پانزده دقیقه از همان برج حمل مترتب است. بر سعد الزابع از اول جدی تا دوازده درجه مترتب میگردد و در بلده تا سی درجه تمام برج قوس و ….

۴- تاثیر انظار شش گانه در رصد منازل قمر چگونه است؟

برای رصد منازل قمر ، همواره میبایست انظار سته مورد توجه قرار گیرد. انظار شش گانه عبارتند از : تثلیث ، تربیع ، تسدیس ، مقارنه ، مقابله و احتراق) . توضیح برخی از آنها به این شکل است که مثلا مقابله کواکب ، زمانی است که میان دو کوکب یکصدوهشتاد درجه یا شش برج فاصله باشد . تربیع کواکب زمانی حادث میگردد که میان دو کوکب نود درجه یا سه برج فاصله باشد . مقارنه هم وقتی حادث میگردد که دو کوکب در یک برج و یک درجه قرار گیرند.
در واقع ، نظر بر این بوده که هر کدام از انظار سته خواصی دارند . مثلا از خواص نظر مقابله ، دشمنی جامع و کامل است و خواص مقارنه ، ذووجهین است (مقارنه به نحس ، نحوست است و در صورت مقارنه با سعد، خوب محاسبه میشده است) و همچنین در نظر تثلیث نقطه متضاد مقابله وجود دارد. به عبارت دیگر در تثلیث ، نظر بر دوستی کامل است.
از جنبه آسترولوژی دانستن این منازل و مواقع زمانی آنها در جمع بندی و استخراج نتیجه اهمیت وافر دارد.

۵- منازل قمر طبق تاریخ شمسی چگونه سنجیده میشود؟
برخی از این اوقات بر اساس ماه های شمسی عبارتند از : شرطین : که زمان آن بیستمین شب اردیبهشت ماه میباشد . بطین : که زمان آن هشتمین شب خرداد ماه میباشد. سماک : در پانزدهمین شب آبان ماه قرار دارد. بلده: در شانزدهمین شب بهمن ماه واقع است . سعد ذابح : در بیست ونهمین شب بهمن ماه است . صرفه : در هجدهمین شب مهر ماه میباشد . قلب : هفتمین شب دیماه واقع است . فرع المقدم : شانزدهمین شب فروردین ماه میباشد.
دیگر منازل دیگر قمر نیز طبق تاریخ شمسی بر همین قیاس محاسبه میگردد.

—–

منازل بیست و هشتگانه قمر , منازل قمر , قمر در عقرب , شرف الشمس , استاد علوم غریبه دکتر احمدرضا بابایی , انظار شش گانه , شرف و هبوط کواکب , رصد منازل قمر , بروج دوازده گانه , کواکب سبعه , هفت کوکب , شرطین بطین , سعد و نحس کواکب , حرکت تقدیمی زمین , نقطه اعتدال بهاری , دکتر احمدرضا بابایی , استرولوژی و نجوم

 

FacebookTwitterGoogle+

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: منازل بیست و هشتگانه قمر , منازل قمر , قمر در عقرب , شرف الشمس , استاد علوم غریبه دکتر احمدرضا بابایی , انظار شش گانه , شرف و هبوط کواکب , رصد منازل قمر , بروج دوازده گانه , کواکب سبعه , هفت کوکب , شرطین بطین , سعد و نحس کواکب , حرکت تقدیمی زمین , نقطه اعتدال بهاری , دکتر احمدرضا بابایی , استرولوژی و نجوم

تاريخ : 9 / 6 / 1395 | | نویسنده : کوروش |

خواص حرف قاف – متن دعای چهل قاف

همانطور که میدانیم، اجناس عوالم حروف با هم متفاوت است و شامل چهار جنس است:
جنس مفرد مثل الف ، کاف ، لام ، نون . جنس دوتائی (مثنی) مثل دال و ذال . جنس سه تایی مثل جیم و حا و خا . جنس چهارتایی مثل با ، تا ، یا ، ثا .
عدد حرف قاف یکصد است و حروف بسایطش الف ، فا ، همزه و لام است. در علم الحروف حرف قاف خواص زیادی دارد و ازجمله دفع بلایا و حفظ و ایمنی و تحصین است.
در قرآن کریم شش آیه شریفه هستند که حرف قاف (ق) به تعداد ۱۰ بار در آنها ذکر گردیده و این آیات هر کدام معروف به ده قاف هستند. اگر چهار عدد از این آیات ذکر گردد چهل قاف خواهد شد و اگر هر شش عدد آیات شریفه ذکر گردد ۶۰ قاف خواهد بود.
آیات شریفه عبارتند از:

 

((سوره مبارکه بقره آیه شریفه ۲۴۶ ))
بِسمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ اَلَمْ تَرَ اِلیَ الْمَلَاءِ مِنْ بَنیَ اِسْرآئیلَ مِنْ بَعْدِ مُوسی اِذْ قالوُا لِنَبِیٍّ لَّهُمُ ابْعْثُ لَنا مَلِکاً نّقُاتِلْ فی سَبیلِ اللهِ قالَ هَلْ عَسَیْتُمْ اِنْ کُتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِتالُ اَلَّا تُقاتِلوُا قالوُا وَ ما لَنا اَلَّا نُقاتِلَ فی سَبیلِ اِللهِ وَ قَدْ اُخْرِجْنا مِنْ دِیارِنا وَ اَبْنآئنا فَلَمّا کُتِبَ عَلَیْهِمُ الْقِتالُ تَوَلّوْا الَّا قَلیلاً مِنْهُمْ وَاللهُ عَلیمُ بِالظّالمِینَ.
((سوره مبارکه آل عمران آیه شریفه ۱۸۱ ))
بِسمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ لَقَدْ سَمِعَ الله‏‏ُ قَوْلَ الّذَینَ قالوُآ اِنَّ اللهَ فَقیرُ وَ نَحْنُ اَغْنِیآءُ سَنَکْتُبُ ما قالوُا وَ قَتْلَهُمُ الاَنبِیآءَ بِغَیْرِ حَقِّ وَ نَقُولُ ذُوقُوا عَذابَ الَحریقِ.
((سوره مبارکه نسآء آیه شریفه ۷۷ ))
بِسمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ اَلَمْ تَرَ اِلیَ الّذَینَ قیلَ لَهُمْ کُفّوُآ اَیْدِیَکُمْ وَ اَقیمُوا الصَّلواهَ وَ آتُوا الزَّکواهَ فَلَمّا کُتِبَ عَلَیْهِمُ الْقِتالُ اِذا فَریقُ مِنْهُمْ یَخْشَوْنَ النّاسَ کَخَشْیَهِ اللهِ اَوْ اَشَدَّ خَشْیَهً وَ قالوُا رَبَّنا لِمَ کَتَبْتَ عَلَیْنا الْقِتالَ لَوْ لآ اَخّرْتَنآ اِلی اجَلَ قَریبٍ قُلْ مَتاعُ الدُّنیا قَلیلُ وَاْلآخِرَهُ خَیْرُ لِمَنِ‎اتّقَی وَ لا تُظلَمُونَ فَتیلاً.
((سوره مبارکه المآئده آیه شریفه ۲۷ ))
بِسمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ وَ اتْلُ عَلَیْهمْ نَبَاَابْنَیْ آدَمَ بِالْحَقّ اِذْ قَرَّبا قُرْباناً فَتَقَبَّلُ مِنْ اَحَدِهِما وَ لَمْ یَتَقَبَّلَ مَنَ الْآخَرِ قالَ لَاَقْتُلَنَّکَ قالَ اِنَّما یَتَقَبَّلُ اللهُ مِنَ الْمُتَّقینَ.
((سوره مبارکه الرّعد آیه شریفه ۱۶ ))
بِسمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ قُلْ مَنْ رَّبُّ السَّماواتِ وَاْلَارْضِ قُلِ اللهُ قُلْ اَفَاَتَّخَذْتُمْ مِّن دوُنِهِ اَوُلِیآءَ لا یَمْلِکوُنَ لِاَنْفُسِهِمْ نَفْعاً وَ لا ضَرّاً قُلْ هَلْ یَسْتَوِی اْلَاعْمی وَالْبَصیرُ اَمْ هَلْ تَسْتَوِی الضُّلُماتُ وَالنّوُرُ اَمْ جَعَلوُا للهِ شُرَکآءَ خَلَقوُا کَخَلْقِهِ فَتَشابَهَ الْخَلْقُ عَلَیْهِمْ قُلِ اللهُ خالِقُ کُلِّ شَیُ وَ هُوَ الْواحِدُ الْقَهَّارُ.
((سوره مبارکه المزمّل آیه شریفه ۲۰ ))
بِسمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ اِنَّ رَبَّکَ یَعْلَمُ اَنَّکَ تَقُومْ اَدْنی مِنْ ثُلُثَیِ اللَّیْلِ وَ نِصْفَهُ وَ ثُلُثَهُ وَ طآئفَه مِّنَ الّذَینَ مَعَکَ وَاللهُ یُقَدِّرُ اللَّیْلَ وَالنَّهارَ عَلِمَ اَنْ لَنْ تُحْصُوهُ فَتابَ عَلَیْکُمْ فَاقْرَؤُا ما تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ عَلِمَ اَنْ سَیَکُونُ مِنْکُمْ مَّرْضی وَ آخَروُنَ یَضْرِبُونَ فیِا الاَرْضِ یَبْتَغوُنَ مِنْ فَضْلِ اللهِ وَ آخَروُنَ یُقاتِلوُنَ فی سَبیلِ اللهِ فَاقْرَؤا ما تَیَسَّرَ مِنْهُ وَ اَقیموُا الصَّلواهَ وَ آتوُا الزَّکوهَ وَ اَقْرِضوُا اللهَ قَرْضاً حَسَناً وَ ما تُقَدِّمُوا لاَنْفُسِکُمْ مِّنْ خَیْرٍ تَجِدُوُه عِنْدَاللهِ هُوَ خَیْراً وَ اَعْظَمَ اَجْراً وَ اسْتَغْفِروُا اللهَ اِنَّ اللهَ غَفُورُ رَحیمُ .

آیات مذکور نزد اهل علم و معرفت ، خواص غریبه ، أسرار عجیبه ، فضائل کثیره ، و منافع عدیده و مجربه فراوان دارد.
شیخ شهاب الدین سهروردی در مورد حرف قاف میگوید:
ق ” باعتبار التصوف ” : قیام مواقف الأسحار بمطالعه صحیفه الأسرار “. .
ابن عربی معتقد است:
القاف : هی داعیه الحق ، نزَّلها الله تعالى من القدره إلى القلوب فی القرآن ، قال الله تعالى إشاره : ” إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا عَلَیْکَ الْقُرْآنَ تَنْزِیلاً “. . .
ابن عربی همچنین در مورد حرف قاف میگوید :
” القاف : من عالم الشهاده والجبروت .
مخرجه : من أقصى اللسان وما فوقه من الحنک . عدده : مائه .
و….
همانطور که میدانیم ، حرف قاف از حروف ماییه است (طبع آب دارد). حروف ماییه عبارتند از (ج ، ز ، ک ، س ، ق ، ت ، ظ ).
در مورد دعوت حرف قاف باید گفت که هر کدام از حروف، خود دعوت خاصی دارد که با زکات حروف متفاوت است. در واقع، در ابتدا باید زکات حروف توسط دعوت کننده داده شده باشد و سپسس مبادرت به دعوت نماید. در مورد قرائت دعوت حرف قاف (ق) باید گفت که این دعوت باید در هر جلسه یکصد بار خوانده شود. توفیر اصلی این دعوت اولا در تحصین قوی ای هست که دارد (حفظ). دیگر اینکه از لحاظ تقویت عوالم الروحانی بسیار موثر است. بخورات این دعوت لبان وجاوى احمر است. شروع دعوت اینگونه است:

بسم الله الرحمن الرحیم بسم الله القادر القوی القاصم بسم الله القدوس القدیم القیوم بسم الله القریب القائم على کل نفس بما کسبت و اتوسل الیک بسر حرف القاف المحیط بدوائر القهر و القدره و بما اودعت فیه من الهیبه و الجلال المکنون المصون و بما فتح علیه من یسر و التولیه یا فعال لما ترید اسالک ان تنزل روحا من عندک ملفوف من سر حرف القاف  ……
در زمانهای قدیم هم حرف قاف (ق) را چهل بار و بصورت دوخط و ستون بیست عددی مینوشته اند برای اشاره به قفل شدن دهان و همچنین به جهت بند آمدن باران چند روزه. عدد چهل اشاره به آیات شریفه مذکور داشته است.
خواص بسیاری برای دعای چهل قاف ذکر گردیده است . ازجمله دعای چهل قاف برای گشایش کلیه امورات (کارگشایی) ، رفع و دفع کلیه بستگیها ، ازدیاد برکت و رزق و روزی ، شفای بیماری و دفع جمیع بلایا و دشمنان و بطور کلی حاصل شدن کلیه مقاصد و حاجات بسیار مفید و موثر میباشد.
دعای چهل قاف دیگری هم برای رسیدن به جمیع مقاصد (مثل کارگشایی ، دفع هر نوع بستگی ، دفع بلایا ، شفای بیماری و…) ذکر گردیده است . دعای چهل قاف را بهتر است با گلاب و زعفران بر کاغذ بی خط نوشته و در آب پاک حل کند و بنوشد. آن دعای چهل قاف دعای ذیل است :

ققهقرا
قادر رب قدر قضاء ققهقرا اقول بقرقا و مع قرقش فی قبقوش بحق قلانس قطب القمقام القناقن تقن قریری ققبل بقبول قرب قدس عن القرام قیما قیوم بقوقیسا فی قیقات بقفقفه قفقفه فقهر قطاطی و اقتم قفنه قیاقری.

دعای سر القاف:

دعای سرالقاف دعای دیگری  از حرف قاف میباشد که شامل حدود صد قاف است.
خواص عدیده و کثیره بر آن مترتب است. ازجمله فردی که به این دعا صبح ها و عصرها مداومت نماید منصب و مقامش به اذن خداوند سبحان حفظ میشود و در امور مهم و کارهایش پیشرفت و ترقی و عزت و دولت می یابد. بهتر است که این دعا در امور مهم پنجاه و پنج بار قرائت شود.
و دعا این است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وصل اللهم على سیدنا محمد وعلى آله الطاهرین وسلم :
إلهى أنت القائم على کل نَفٌسٍ والقیوم فى کل معنى وحسٍ* قدرت فقهرت وعلمت فقدرت فلک القوه والقهر وبیدک الخلق والأمر وأنت مع کل شىء بالقرب و ورائه بالقدره والإحاطه وأنت القائل : والله من ورائهم محیط *
إلهى أسألک مددا من أسمائک القهریه تقوی به قوای القلبیه والقالبیه حتى لایلقانی صاحب قلب إلا انقلب على عقبیه مقهورا *
إلهى أسألک لسانا ناطقاً وقولاً صادقاً وفهماً لائقاً وسراً ذائقاً وقلباً قابلاً وعقلاً عاقلاً وفکراً مشرقاً وطرفاً مطرقاً و وجداً محرقاً وشوقاً مقلقاً ویداً قادرهً وقوهً قاهرهً ونَفٌساً مطمئنه وجوارح لطاعتک لینهً وقدسنى یا قدوس للقدومِ علیک وارزقنى التقدم إلیک *
إلهى قلبى مقبل علیک فى قفر الفقر یقوده التوق ویسوقه الشوق زاده الخوف ورفیقه القلق وقصده القبول والقرب وعندک للقاصدین زلفى *
إلهى قربنى إلیک قرب العارفین ونزهنى عن الفواحش ماظهر منها وما بطن وأزل عنى علائق الذم ونزهنى عن علائق الطبع لأکون من المتطهرین *
إلهى أسألک مدداً روحانیا تقوى به قواى الکلیه والجزئیه حتى أقهر به کل نفس قاهره تنقبض لى رقائقها إنقباضا تسقط به قواها عند مقابلتى حتى لایبقى فى الکون ذو روحٍ إلا ونار القهر قد أخمدت ظهوره یا شدید البطش یا قهار وأوقفنى موقف العز والقبول یا قیوم یا قدیر تقدس مجدک یاذا القوه المتین *
إلهى أسألک الأنس بمقابله سر القدره أنسا تمحو آثاره وحشه الفکر عنی حتى یطیب قلبى لک فأطیب بوقتى لک فلا یتحرک ذو طبع بمخالفتی إلا صغر بعظمتک وقهر بکبریائک أنت جبار السموات والأرض وقاهر الکل بقهرک یا قهار و صلى الله على سیدنا محمد خاتم النبیین وعلى آله أجمعین وسلم .

—–

دعای چهل قاف , چهل قاف , معنی چهل قاف , حرف قاف , خواص حرف قاف , خواص چهل قاف , خواص دعای چهل قاف , توضیح چهل قاف , دعای طلب حاجت , دعای دفع بلا , دعای معروف چهل قاف , دعای شصت ق , خواص دعای شصت قاف و چهل قاف , دعای چهل قاف چیست , متن دعای چهل قاف , متن دعای شصت قاف , دعای رفع مشکل , دعای رزق و روزی , دعای برکت مال , دعای شفای بیماری , دعای کارگشایی , دعای گشایش کارها , دعای چهل قاف و شصت قاف , چهل قاف برای رفع بستگیها , چهل قاف قرانی , چهل قاف و شصت قاف قرانی , دعای معروف چهل قاف , معنی چهل قاف و شصت قاف , دعای چهل قاف رفع بستگی , دعای دفع بستگی در کار , دعای رفع بستگی , دعای سرالقاف , دعای قاف , حرف ق , دعای حرف ق , دعای چهل ق , خواص حرف قاف – متن دعای چهل قاف

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


برچسب‌ها: دعای چهل قاف , چهل قاف , معنی چهل قاف , حرف قاف , خواص حرف قاف , خواص چهل قاف , خواص دعای چهل قاف , توضیح چهل قاف , دعای طلب حاجت , دعای دفع بلا , دعای معروف چهل قاف , دعای شصت ق , خواص دعای شصت قاف و چهل قاف , دعای چهل قاف چیست , متن دعای چهل قاف , متن دعای شصت قاف , دعای رفع مشکل , دعای رزق و روزی , دعای برکت مال , دعای شفای بیماری , دعای کارگشایی , دعای گشایش کارها , دعای چهل قاف و شصت قاف , چهل قاف برای رفع بستگیها , چهل قاف قرانی , چهل قاف و شصت قاف قرانی , دعای معروف چهل قاف , معنی چهل قاف و شصت قاف , دعای چهل قاف رفع بستگی , دعای دفع بستگی در کار , دعای رفع بستگی , دعای سرالقاف , دعای قاف , حرف ق , دعای حرف ق , دعای چهل ق , خواص حرف قاف – متن دعای چهل قاف

تاريخ : 9 / 6 / 1395 | | نویسنده : کوروش |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب تریلر فیلم
  • وب ساح
  • وب احسان
  • وب باشگاه خبرنگاران